Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.11.2016, 06:11
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

Perä ei ole kummonen rasti laakeroida. Poskilaakerit kuitenki paskana joiden hinta 80. Vetoakselin stefat ja shimmi sarja vielä niin vähän toista hunttia. Jos ei oo ihan käetön niin muutama hassu tunti menee vaihtaessa.

Jos pinionin laakerit vaihat samalla niin hintaa tulee vähän enemmän kun laakereita joudut ostamaan 2settiä pinioniin ja krympin/shimmit. Vaatii aikaa ja tietotaitoa enemmän. Ekaa kertaa jos tekee niin kannattaa varata kunnolla aikaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.11.2016, 15:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
onko kellään mitn kuvaa minkä laisissa hinnoissa tuommoinen jollottavan perän hiljentyminen on? Ihan liikkeessä teettettynä?
Tosin se ei kuulosta ihan kauhean kamalalta vielä ainakaan, tuskinpa muuten olisin moista ostanutkaan.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rocker Näytä viesti
Perä ei ole kummonen rasti laakeroida. Poskilaakerit kuitenki paskana joiden hinta 80.
Poskilaakerit ei jollota tai ulise, ne rahisee/ rohisee. Jos perä pitää matalampitaajuista ulinaa niin se on välitys, korkeampitaajuista niin sitten pinionin laakerit.

Tässä olisi vielä hyvä tietää millä koneella tuo on, kun se vaikuttaa jonkin verran siihen missä on todennäköinen äänen aiheuttaja. Lisäksi olisi hyvä tietää onko kyseessä etu- vai takaperä mikä ääntää, koska se vaikuttaa aika oleellisesti siihen miten se akselin laakerointi ja shimmaus tehdään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.11.2016, 18:45
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Juuh. Se on tietysti 4.0 . Ensin kattelin kaseja, kuten jo useamman vuoden, mutta jotenkin olen tuohon koneeseen mieltynyt xj:ssäkin.
Ja ei, en tee itse, jos ei ole ihan helvetillinen pakko. Kun ikä ja muut asiat painaa sen verran ettei pysty. Ja olen kurkkua myöten täynnä pohjolantalli remontteja, ja miun vertas on niin pieni ettei tuo sinne mahdu. Xj meni just ja just, tuo ei.
Mie vien sen parin viikon päästä laatikoiden öljyn vaihtoon, niin pitää samalla kysyy asiantuntijan mielipuolipidettä. Tosin lähipäivinä vaihdan eteen jarruhilkkeet, jos nyt Matkahuollto sais ne tuotua. Pitää samalla katella laakerit ja semmoiset vielä tarkemmin läpitte. Vaikka ei niissä renkaan vaihdon yhteydessä juur väljää tuntunutkaan. Tätä hommaa , eli äänen paikallistamista juurikin vaikeuttaa nuo jarrut jotka taitaa jäädä välillä laahaamaan. Se jää silleen, luulisin, et se vaan kahnaa siihen levyyn, Jan se kahina sitten kaikuu ympäriinsä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.11.2016, 19:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Kannattaa katsoa ennenkuin vie palojen vaihtoon (tai pyytää siellä katsomaan) että onko olkavarsissa olevissa palojen liuku"tapeissa" koloja.. se on ihan yleinen vika kaikissa Jeepeissä missä on ko. knucklet. Minulla on ollut kaikissa kolmessa Jeepissä ne ostohetkellä, kilsoja autoissa ollut 150-260tkm väliltä.

Tämännäköinen on vielä aika miedosta päästä, omissa olleet pahempia:




Jos on nuo urat, niin täytehitsaus ja sitten hionta. Muuten jarrut jumii taas kohta uudestaan ja palat kuluu epätasaisesti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.11.2016, 23:03
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Palat mie vaihan iha itse. Ja itse asiassa tuo siun päivittely noista kolosista on jäänyt mieleeni jostakin! Joten olen jo varautunut asiaan.
Olen muun puuhan puutteessa muuten lukenut sekä koko zj:tä käsittelevän että nyt zj:tä käsittelevän ketjun kokonaan läpitte. Ja itse asiassa varmaan muutenkin suurimman osan Jeepejä käsittelevistä jutuista täällä ja Overdrivella että siellä jeeppiukkojen omankerhon sivuilta.
Outoja harrastuksia minulla.

Miulla oli tosiaan tarkoitus lopettaa koko autohomma silleen harrastuspohjaisesti kun tuo selkä on niin paksa, ja nuo omat tilat on mitä on. Mutta kun ajelin tuolla perheautolla muutaman päivän ja totesin etten perskules vaan enää pärjää vajaa vetoisella, ja rahat eikä mielenkiinto riitä mihinkään lähes bränikkään japsi tai euro nelikkoon, niin tässä suossa sitä taas rämmitään kaulaa myöten. Tosin Jeeppi ja muutkin jenkkiautot on olleet minulle SE juttu ihan pikkujätkästä asti. Ja ZJ on vielä helppoa ja yksinkertaista teksniikkaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2016, 08:23
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Ja ZJ on vielä helppoa ja yksinkertaista teksniikkaa.
..Ja ahdasta ja aikaavievää.
Nuo koneet on selkeästi suunniteltu tilavampiin konehuoneisiin.
Ja se per**leen Torxien viljelijä jonka ovat ottaneet palkkalistoilleen joskus.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.11.2016, 21:39
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Sektorivarret / Pitman arm


Tein simpukan perushuollon, siinä kului noin vuosi mutta se on eri tarina eikä oikeastaan lainkaan mielenkiintoinen. Mutta, perjantaina sain 1996 ZJ:n alkuperäisen simpukan paikalleen ja siihen uuden kotimaisesta liikkeestä hankitun pitman armin paikalleen. Mutteri momenttiin ja mitä ihmettä, ratissa noin 10 astetta klappia

Tänään sain tilalle käytetyn alkuperäisen Mopar tuotteen. Pieni kuvavertailu ohessa, josta selviää mistä klappi tuli.

Yllä tarvikeosa ja alla käytetty alkuperäinen.


Tarvikeosa paikalleen käsin laitettuna


Alkuperäisosa samoin


Toisesta kuvakulmasta
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 10 (0 jäsentä and 10 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 22:49 (GMT +2).