![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Paljonko on pakkasta, tai vaikuttaako se mitään? Ja oletko varma että on nimenomaan ettei vaihda kolmoselle, ettei ole nelonen mikä ei mene päälle? Jos meinaan kyseessä kovempi pakkanen ja ei mene isoin tai muuntimen lukko päälle niin on ihan normaalia. RE- sarjan laatikoissa on softassa ominaisuus mikä estää isoimman vaihteen ja lukon kytkeytymisen jos lootan sisäinen lämpötila on alle 0℃. Edit: sisälukutaito.. joo eli ei lämpötilalla väliä. Pitää vähän tutkia asiaa. Mutta koitahan seuraavalla kerralla sellaista että pidä startin jälkeen esim. minuutti- pari N- asennossa (nimenomaan vapaalla, ei parkilla!), ja sitten liikkeelle. Vieläkö tekee samaa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Pitää kokeilla pitää n vaihteella ennen liikkeelle lähtöä ja infota mitä teki. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
tuore jeepisti kysyy tyhmiä..lyökää muttei naamaan (olen liian kaunis mies)
joo eli ajattelin miedosti korottaa tuota grandia(oliko se 1,5"). meinasin niitä korotuspaloja (tarviiko jousille tehdä jotain?) oliko muita vinkkejä yleensä autonpitoon ja tunaukseen? kyseessä 94 5,2V8 Kaikki vinkit tervetulleita. Nyt aluksi teen niinkuin kaikilla autoilleni että huollan ne ajantasalle. öljyt, suodattimet jne. aloitan huoltohistorian "alusta" t. Jamppi |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Voiks niitä korotuspaloja ZJ:ssä laittaa useempaankin väliin?
Kannattaa samalla vaihtaa ne alkuperäiset jousien kumit, ovet todennäköisesti jo aika säleinä eivätkä tule ehjänä irti ja jos jättää pois niin korotuskin jää aiottua pienemmäksi. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Vaihtaisin samalla ainakin kaikki kallistuksenvakaajan koiranluut sekä korikiinnikkeiden puslat, ja tsekkaisin tarkkaan kaikki tukivarret missä kunnossa puslat on. Jos ne on alkuperäiset, ne on loppu. Helpoiten uusii ostamalla Moogin uudet tukivarret puslineen; jos meinaa ajaa metsässä yhtään kovempaa offia niin vähintään alatukivarsiksi vahvemmat säädettävät. Kadulla ja miedossa offissa nuo alkuperäistyyppisetkin kestää toki hyvin. Vaihtaa tukivarret tai ei, niin muistaa sitten että korottaessa kaikki tukivarret sekä akselin- että korinpäästä löysälle, seka panhardin akselinpuolen pultti (takana myös korinpuoleinen) pitää löysätä niin paljon, että tukivarret ja panhard pääsee liikkumaan vapaasti pultin ympäri. Kun auto on korotettu ja takaisin omalla painolla renkaiden päällä (tai pukit akselien alla ja paino päällä) niin pultit ja mutterit momenttiin. Tämä siksi, että muuten puslat jää jännitykseen ja kumit repeää alta aikayksikön. Kannattaa muutenkin käydä paikat läpi, voi olla että mm. raidetangonpäitä yms. ei ole välttämättä vielä edes vaihdettu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
just näitä vinkkejä kaipaan..eli mitä kannattaa tsekata samalla vaivalla..
Ne kumihässäkät tilaan ainakin koska ei olleet hinnankiroissa. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Ainiin.. eipä tosiaan olekaan. Ei pysty ikinä muistamaan, kun on ollut liian monta autoa missä osassa on ollut sniffailijat ja toisissa ei
![]() Noh, toisaalta '93-'95 on EGR kasikoneessa mitä ei onneksi ole '96-'98 kaseissa. Mahtaako muuten Jamant tietää herjaako noiden vanhempien vikavalo jos EGR:n poistaa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 09.12.2016 23:12 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Moro.
Tuli hankittua 1996 4.0 ZJ. Auto on perushuollon tarpeessa mutta jousitus vaatii hiukan enemmän hommia. Mä en tule tällä menemään metsään, hyvä jos joskus soratielle eli tarve olisi korkeintaan Up Country sarjalle jos sillekään. Alkuperäiset jouset ja Gabriel Ultrat tuntuvat olevan loppu ja auto heilahtelee miten sattuu. 1. Saako Härmästä alkuperäisiä vastaavia jousia? 2. Saako Härmästä alkuperäisiä jäykempiä jousia jotka eivät korota? 3. Saako Härmästä Up Country jousia vastaavia jousia? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
| M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
| M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 | |