Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.12.2016, 18:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Paljonko on pakkasta, tai vaikuttaako se mitään? Ja oletko varma että on nimenomaan ettei vaihda kolmoselle, ettei ole nelonen mikä ei mene päälle?

Jos meinaan kyseessä kovempi pakkanen ja ei mene isoin tai muuntimen lukko päälle niin on ihan normaalia. RE- sarjan laatikoissa on softassa ominaisuus mikä estää isoimman vaihteen ja lukon kytkeytymisen jos lootan sisäinen lämpötila on alle 0℃.

Edit: sisälukutaito.. joo eli ei lämpötilalla väliä. Pitää vähän tutkia asiaa. Mutta koitahan seuraavalla kerralla sellaista että pidä startin jälkeen esim. minuutti- pari N- asennossa (nimenomaan vapaalla, ei parkilla!), ja sitten liikkeelle. Vieläkö tekee samaa?

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.12.2016, 18:57
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Paljonko on pakkasta, tai vaikuttaako se mitään? Ja oletko varma että on nimenomaan ettei vaihda kolmoselle, ettei ole nelonen mikä ei mene päälle?

Jos meinaan kyseessä kovempi pakkanen ja ei mene isoin tai muuntimen lukko päälle niin on ihan normaalia. RE- sarjan laatikoissa on softassa ominaisuus mikä estää isoimman vaihteen ja lukon kytkeytymisen jos lootan sisäinen lämpötila on alle 0℃.

Edit: sisälukutaito.. joo eli ei lämpötilalla väliä. Pitää vähän tutkia asiaa. Mutta koitahan seuraavalla kerralla sellaista että pidä startin jälkeen esim. minuutti- pari N- asennossa (nimenomaan vapaalla, ei parkilla!), ja sitten liikkeelle. Vieläkö tekee samaa?
100% varma että kyse kolmosvaihteesta.
Pitää kokeilla pitää n vaihteella ennen liikkeelle lähtöä ja infota mitä teki.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.12.2016, 22:18
Alabamajamppi Alabamajamppi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.12.16
Sijainti: JUVA
Viestit: 20
Perusasetus

tuore jeepisti kysyy tyhmiä..lyökää muttei naamaan (olen liian kaunis mies)
joo
eli ajattelin miedosti korottaa tuota grandia(oliko se 1,5"). meinasin niitä korotuspaloja (tarviiko jousille tehdä jotain?)

oliko muita vinkkejä yleensä autonpitoon ja tunaukseen?
kyseessä 94 5,2V8
Kaikki vinkit tervetulleita.
Nyt aluksi teen niinkuin kaikilla autoilleni että huollan ne ajantasalle.
öljyt, suodattimet jne. aloitan huoltohistorian "alusta"

t. Jamppi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.12.2016, 06:08
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alabamajamppi Näytä viesti
tuore jeepisti kysyy tyhmiä..lyökää muttei naamaan (olen liian kaunis mies)
joo
eli ajattelin miedosti korottaa tuota grandia(oliko se 1,5"). meinasin niitä korotuspaloja (tarviiko jousille tehdä jotain?)

oliko muita vinkkejä yleensä autonpitoon ja tunaukseen?
kyseessä 94 5,2V8
Kaikki vinkit tervetulleita.
Nyt aluksi teen niinkuin kaikilla autoilleni että huollan ne ajantasalle.
öljyt, suodattimet jne. aloitan huoltohistorian "alusta"

t. Jamppi
Mihinkä väliin nämä korotuspalat on tulossa? Siitä riippuu paljonkin muun tuunauksen määrä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.12.2016, 10:06
qaw qaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.07
Sijainti: Kempele
Viestit: 155
Perusasetus

Voiks niitä korotuspaloja ZJ:ssä laittaa useempaankin väliin?

Kannattaa samalla vaihtaa ne alkuperäiset jousien kumit, ovet todennäköisesti jo aika säleinä eivätkä tule ehjänä irti ja jos jättää pois niin korotuskin jää aiottua pienemmäksi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.12.2016, 13:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja qaw Näytä viesti
Voiks niitä korotuspaloja ZJ:ssä laittaa useempaankin väliin?

Kannattaa samalla vaihtaa ne alkuperäiset jousien kumit, ovet todennäköisesti jo aika säleinä eivätkä tule ehjänä irti ja jos jättää pois niin korotuskin jää aiottua pienemmäksi.
Eipä niitä voi, jousien päälle menee. Tai no tietysti jos hitsaa jatkot akselien jousilautasiin, niin sitten..

Vaihtaisin samalla ainakin kaikki kallistuksenvakaajan koiranluut sekä korikiinnikkeiden puslat, ja tsekkaisin tarkkaan kaikki tukivarret missä kunnossa puslat on. Jos ne on alkuperäiset, ne on loppu. Helpoiten uusii ostamalla Moogin uudet tukivarret puslineen; jos meinaa ajaa metsässä yhtään kovempaa offia niin vähintään alatukivarsiksi vahvemmat säädettävät. Kadulla ja miedossa offissa nuo alkuperäistyyppisetkin kestää toki hyvin.

Vaihtaa tukivarret tai ei, niin muistaa sitten että korottaessa kaikki tukivarret sekä akselin- että korinpäästä löysälle, seka panhardin akselinpuolen pultti (takana myös korinpuoleinen) pitää löysätä niin paljon, että tukivarret ja panhard pääsee liikkumaan vapaasti pultin ympäri. Kun auto on korotettu ja takaisin omalla painolla renkaiden päällä (tai pukit akselien alla ja paino päällä) niin pultit ja mutterit momenttiin.
Tämä siksi, että muuten puslat jää jännitykseen ja kumit repeää alta aikayksikön.

Kannattaa muutenkin käydä paikat läpi, voi olla että mm. raidetangonpäitä yms. ei ole välttämättä vielä edes vaihdettu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.12.2016, 14:45
Alabamajamppi Alabamajamppi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.12.16
Sijainti: JUVA
Viestit: 20
Perusasetus

just näitä vinkkejä kaipaan..eli mitä kannattaa tsekata samalla vaivalla..
Ne kumihässäkät tilaan ainakin koska ei olleet hinnankiroissa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.12.2016, 22:51
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alabamajamppi Näytä viesti
tuore jeepisti kysyy tyhmiä..lyökää muttei naamaan (olen liian kaunis mies)
joo
eli ajattelin miedosti korottaa tuota grandia(oliko se 1,5"). meinasin niitä korotuspaloja (tarviiko jousille tehdä jotain?)

oliko muita vinkkejä yleensä autonpitoon ja tunaukseen?
kyseessä 94 5,2V8
Kaikki vinkit tervetulleita.
Nyt aluksi teen niinkuin kaikilla autoilleni että huollan ne ajantasalle.
öljyt, suodattimet jne. aloitan huoltohistorian "alusta"

t. Jamppi
Ei -94:ssä oo katin jälkeen happitunnistinta, se tulee vasta -96:een...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.12.2016, 23:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Ainiin.. eipä tosiaan olekaan. Ei pysty ikinä muistamaan, kun on ollut liian monta autoa missä osassa on ollut sniffailijat ja toisissa ei
Noh, toisaalta '93-'95 on EGR kasikoneessa mitä ei onneksi ole '96-'98 kaseissa.

Mahtaako muuten Jamant tietää herjaako noiden vanhempien vikavalo jos EGR:n poistaa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 09.12.2016 23:12
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.12.2016, 10:24
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ainiin.. eipä tosiaan olekaan. Ei pysty ikinä muistamaan, kun on ollut liian monta autoa missä osassa on ollut sniffailijat ja toisissa ei
Noh, toisaalta '93-'95 on EGR kasikoneessa mitä ei onneksi ole '96-'98 kaseissa.

Mahtaako muuten Jamant tietää herjaako noiden vanhempien vikavalo jos EGR:n poistaa?
Tiedän ja ei herjaa...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.12.2016, 21:46
Finn Finn ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Moro.

Tuli hankittua 1996 4.0 ZJ. Auto on perushuollon tarpeessa mutta jousitus vaatii hiukan enemmän hommia.

Mä en tule tällä menemään metsään, hyvä jos joskus soratielle eli tarve olisi korkeintaan Up Country sarjalle jos sillekään.

Alkuperäiset jouset ja Gabriel Ultrat tuntuvat olevan loppu ja auto heilahtelee miten sattuu.

1. Saako Härmästä alkuperäisiä vastaavia jousia?

2. Saako Härmästä alkuperäisiä jäykempiä jousia jotka eivät korota?

3. Saako Härmästä Up Country jousia vastaavia jousia?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 23:23 (GMT +2).