![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Itse ostin tuon oman Fordin ihan käyttöautoksi. Oli jo aiemmin tullut mieleen, että seuraava voisi olla tuollainen pickup ja V8-dieselkoneella. Sittenpä ei ollutkaan vaihtoehtoja enää paljon jäljellä. Ainoa järkiperuste oli, että autolla pitää joka tapauksessa voida vetää 3500 kg kärryä. Järkevintähän olisi ollut kiskoa kärryä MANnilla ja ajaa työmatkat ja muut terveiset sitten jollain pikkuautolla, mutta kun sitä hommaa saa tehdä sen verran, että jos laskee tunnit, niin taitaa vuodessa kuukauden verran tulla. Mukavampaa sekin aika on viettää semmoisella autolla ajaessa, mikä on mieleinen, kuin siinä kaikista taloudellisemmassa pikkukikottimessa. Vakioautonkin 400 hv / 1100 Nm piristää usein esim aamuisin työmatkalla. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siinä melkein kannattais jo katella sitä seisovaa kulutusta ja sit laskea et jos polo lopsuttaa 10L tunnissa ja tappivarusteltu cadillac ilmastointi päällä 11L, niin kummassa on mieluisampaa istua ilmastonnittomassa kopperossa vai cadyssä kattella koelaudasta aamutv;tä Tulin miettineeksi, et kannattaa laskea kanssa tuntipalkka sille ajalle joka menee pidempään jos joutuu pikku pickupilla kiskomaan kärryä 2h pidempään kunnei omamassa riitä 88Kmh nopeuteen Ottaa sen huomioon ja sit oikeasti koeajaa sen pikku pikkarin, et mikä se totuus kulutuksessa on sillä 3400Kg trailerilla maantiellä 84 vauhdissa Itellä opeli huitelee yhdistetyssä ajossa 10 tienoilla, ja kun kärryn laittaa perään kulutus on varmaan lähelle 15L sadalle Siinä kannattaa laskea kumpi on parempi volvo 12/13L ja 300kg enemmän vetomassaa sekä tilavampi jne jne jos tulee enimmäkseen kärryn vetoon
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Avaatko vähän tätä logiikkaa, mitä omamassan riittävyys 88km/h nopeuteen tarkoittaa.
__________________
Jukka |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja miulla oli miedosti ruuvattu Hodari veturina ennen chevyä, Hodari veti kyl aika hyvin 3500kg kärryä mutta puutui mäessä jonkun verran, chevy bensakasilla kiihtyy samoissa mäissä samoilla kuormilla kun painaa kaasua, vakkari päällä ei vauhti tipu ![]() Ja omamassalla on sit semmone mukava vaikutus että vaikka kärri lähtis jossain tien heitossa tms. vaeltamaan niin tarpeeksi painava veturi rauhoittaa tilanteen itsekseen, kevyemmällä joutuu usein pudottamaan vauhtia reilusti pois että saa rauhoittumaan. Toivottavasti ei mennyt liian paljon asian vierestä..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Just nuin itsekki ymmärsin.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Hoh hoijaa.
Aika hyvin menee kaikki faktat sekasin,se on paras minkä omistaja suurimpaan ääneen huutaa,no ei oo uutta. Mut makuasiat on toki makuasioita eikä niistä voi kiistellä. Tosiasia on myös se et pikku japsipikkaria ei voi verrata johki kolme kertaa isompaan jenkkiin,totta kai jenkissä on enemmän kaikkea,myös kulutusta ja ylläpito kuluja,toisaalta jos kilometrejä ei tuu paljon ni silläkään ei oo merkitystä. Ja se että japsien hepat ei pitäis paikkaansa ni on moneen kertaan todistettu,on penkitetty ja ei oikeesti kukaan valmistaja ota sitä riskiä et tulis joku oikeusprosessi jostain heppa kusetuksesta,ei sen kummemmin jenkit ku japsitkaan. Molemmissa on se hyvä puoli et vara osaa ja tietotaitoa löytyy rapakon takaa ja kotimaastakin pilvin pimein,vanhempiin jenkkeihin jopa paremmin ku muihin. Ittemiettisin tota asiaa vaan kylmästi faktojen pohjalta,iso vai pieni? Ja sit se tärkein: valintaa tehdessäsi vertaile tehtaan tietoja eikä huhupuheita,tosielämässä ja poliisin kanssa se virallinen kirjatieto kantavuuksista ja tehoista on se mikä painaa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Uusi Ford F250 super duty 4x4 omamassa 3200kg; kantavuus akselivälistä riippuen 1500-1800kg. Lainaus:
Mitä tosin tulee nykyvehkeisiin, niin taas esimerkkinä: Hilux 140hv/ 400Nm. Ford F250 diesel 400hv/ 1170Nm. Ei tarvinne edes miettiä kumpi menee paremmin iso kärry perässä? ![]() Niistä kantavuuksista kun joku ihmetteli; uusi Hiluxi kantaa sen ~1000kg, uusi F250 kantaa 1500-1800kg. Ei mene siis jenkkipickupin lavalle mitään ![]() ![]() Vetopainoista laitoin jo tuolla aiemmin, mutta kerrataan: Hilux 3500kg, Ford F250/ Dodge 2500/ Chevy 2500- sarjoissa vetopainot perinteisellä kärryllä on yleensä 5000-7000kg, vetopyödällä sitten vieläkin enemmän. Eihän noita laitteita tosiaan voi verrata, koska toinen on niin ylivoimainen ![]() En minä sano että nämä japsi/ europick-up:it mitään huonoja olisi, ei sinnepäinkään. Mutta niitä ei tosiaan voi miltään kantilta verrata noihin uuden maailman kikkareisiin, ja hyviksi puoliksi itse laskisin vain pienemmän koon ja sen että ovat pakettiautoja eikä kevytkuorma-autoja (tämäkin varauksin).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kuten jo ylempänäkin oli, haetaan varmaan sitä että pienellä vetoautolla meno voi tietyllä kuormalla olla sen verran huojuvaa että 60-70km/h on sopiva marssivauhti, kun full-size:lla voi huoletta mennä 80- lasissa. Jos itsellä olisi esim. 2-3 kappaletta kuution tonkkia peräkärryssä hölskymässä, niin kyllä se olisi isolla autolla paljon kivempi kiskoa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 18.07.2016 12:17 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Vähän tässä jo laskeskelin, että rahallisesti hyöty 0 ajaa n. 20ke autolla, kuin että ajaisi henkilöautolla ja pitäisi ajopäiväkirjaa. Tosin päiväkirjasta jää helposti merkkaamattaa, eikä henkilöautolla pääse jokapaikkaan.
__________________
W460 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kompaktissa koossa kuorma-auto-ominaisuudet olis järkeviä: http://www.nettiauto.com/toyota/dyna/7969510 Iso pickup olis mukavampi kuin tollanen Dyna. Nelivedon kanssa se ei jäis sutimaan joka paikkaan. Joku 3500 kilon kärry on niin kallis, että kaikkien ei kannata hankkia sellasta. Siksi autossa sais itsessään olla kantavuutta ja soveltuvuutta kuorman kuljetukseen. Ne jenkkipickupit eivät ole ollenkaan ainoat joissa ei ihan paras mahdollinen kantavuus. Näinhän on Hiluxissakin. Oltasko järkevyyden puolella jos tarpeeksi hyvä jenkkipickup hyvällä lavalla ja kantavuudella? Jos epäjärkevistä autoista puhutaan, niin matalat henkilöautot maaseutuolosuhteissa. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tossa mun F450 ja kyydissä reilu kolme tonnia sepeliä. Auton kokonaispaino 7t |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan jenkki | Aro | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 27.01.2016 11:45 |
Ostetaan Paripyörä dually jenkki vanteet pickup ym. 8x165mm dodge chevy ford | psychobilly | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 28.12.2013 10:49 |
Bertta työautoksi (käyttöehostelua) | FunJam | Maasturiprojektit | 9 | 11.08.2010 19:38 |
Ostetaan Neliveto JENKKI | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 09.03.2009 23:24 |
o:jenkki maasturi | O/M/V Muut | 0 | 24.03.2005 16:10 |