![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mun mielestä sen verta järeämpi pickup on fiksu, jolla voi Suomessa hinata laillisesti ja hyvin ajo-ominaisuuksin 3500 kilon kärryä. Kuorman ja kärryn tulisi olla mielekkäässä suhteessa veturin painoon. Nyt mä olen rohjennu ottaa jarrulliseen perävaunuun vain 1000 litraa pesuvettä, mikäli pickup olisi järeämpi vois ajatella sen lavalle toinen tuhat litraa ja järeämpi kärry vielä sinnekin toinen säiliö. Kysyjällä maatalouskäyttö mielessä, sinne varmaan jenkkipickup sopisi aika pitkänäkin versiona. Kun mä olen edullisen luokan myynti-ilmoituksia katsonut, monissa puhutaan jostain vioista enempi kuin Toyota mies tykkää. Kuorkkipickupista tulee mieleen kun monessa maataloudessa on aika ajoin jotain työntekijöitä tai harjoittelijoita, saisko ne ajaa sillä ammattiajolupasyistä... silloin jos ammattihommat mielessä, voi laillisuusnäkökulma olla aiheellinen. Itsestä tuntuu pöljältä kun en saa hinata omalla Jumpperilla kun ihan pieniä kärryjä koska puuttuu kirjaimet C:n perästä. Siksi mä pitäsin jotain muutakin pickuppia hyvänä vaihtoehtona. Ylikallishan se on, mutta minkäslainen olis joku Ford Ranger 3,2 diisseli pickup tai joku neliveto Iveco? Kalliitahan ne myös uudehkot jenkkipickupit on.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kuorma noissa ei tosiaan paljon tunnu. Tuossa kuvassa yhdistelmän paino oli noin 8 tonnia, kun lavakin oli täynnä. Eikä tuollakaan kuormalla kulutus noussut kuin parilla litralla.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
W460 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eihän nuissa kevytkuorkeissa muuta vikaa ole ku ettei saa ajaa yli 80... Toisille ei tieten ongelma kun ei pitempiä matkoja tarvi ajella ja osa ajaa sitten riskillä vähän reilummin.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
W460 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mutta ei niillä saa siltikkään ajaa ku 80.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Voit ottaa vertailuun mukaan vielä vaikka Hiluxin 3-litrasella jossa mukamas 171hv, ihan samanlaisia mopon tehoja ne kaikki japsidieseleiden tehot on, paperilla näyttää hienolta, mutta käytännössä ei niitä tehoja tunnu oikeesti löytyvän.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hiluxissa todennäköisesti 171 ja 360 Nm riittää hommien tekoon, eikä varmaankaan noissa jälkimmäisissä arvoissa moitteen sanaa ole. Maatilalla on monesti ne traktorit ja ehkä koneenkuljetuslavetit, jolla oikeasti voi jotain painavaa roudata. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse ostin tuon oman Fordin ihan käyttöautoksi. Oli jo aiemmin tullut mieleen, että seuraava voisi olla tuollainen pickup ja V8-dieselkoneella. Sittenpä ei ollutkaan vaihtoehtoja enää paljon jäljellä. Ainoa järkiperuste oli, että autolla pitää joka tapauksessa voida vetää 3500 kg kärryä. Järkevintähän olisi ollut kiskoa kärryä MANnilla ja ajaa työmatkat ja muut terveiset sitten jollain pikkuautolla, mutta kun sitä hommaa saa tehdä sen verran, että jos laskee tunnit, niin taitaa vuodessa kuukauden verran tulla. Mukavampaa sekin aika on viettää semmoisella autolla ajaessa, mikä on mieleinen, kuin siinä kaikista taloudellisemmassa pikkukikottimessa. Vakioautonkin 400 hv / 1100 Nm piristää usein esim aamuisin työmatkalla. ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siinä melkein kannattais jo katella sitä seisovaa kulutusta ja sit laskea et jos polo lopsuttaa 10L tunnissa ja tappivarusteltu cadillac ilmastointi päällä 11L, niin kummassa on mieluisampaa istua ilmastonnittomassa kopperossa vai cadyssä kattella koelaudasta aamutv;tä Tulin miettineeksi, et kannattaa laskea kanssa tuntipalkka sille ajalle joka menee pidempään jos joutuu pikku pickupilla kiskomaan kärryä 2h pidempään kunnei omamassa riitä 88Kmh nopeuteen Ottaa sen huomioon ja sit oikeasti koeajaa sen pikku pikkarin, et mikä se totuus kulutuksessa on sillä 3400Kg trailerilla maantiellä 84 vauhdissa Itellä opeli huitelee yhdistetyssä ajossa 10 tienoilla, ja kun kärryn laittaa perään kulutus on varmaan lähelle 15L sadalle Siinä kannattaa laskea kumpi on parempi volvo 12/13L ja 300kg enemmän vetomassaa sekä tilavampi jne jne jos tulee enimmäkseen kärryn vetoon
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Vähän tässä jo laskeskelin, että rahallisesti hyöty 0 ajaa n. 20ke autolla, kuin että ajaisi henkilöautolla ja pitäisi ajopäiväkirjaa. Tosin päiväkirjasta jää helposti merkkaamattaa, eikä henkilöautolla pääse jokapaikkaan.
__________________
W460 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kompaktissa koossa kuorma-auto-ominaisuudet olis järkeviä: http://www.nettiauto.com/toyota/dyna/7969510 Iso pickup olis mukavampi kuin tollanen Dyna. Nelivedon kanssa se ei jäis sutimaan joka paikkaan. Joku 3500 kilon kärry on niin kallis, että kaikkien ei kannata hankkia sellasta. Siksi autossa sais itsessään olla kantavuutta ja soveltuvuutta kuorman kuljetukseen. Ne jenkkipickupit eivät ole ollenkaan ainoat joissa ei ihan paras mahdollinen kantavuus. Näinhän on Hiluxissakin. Oltasko järkevyyden puolella jos tarpeeksi hyvä jenkkipickup hyvällä lavalla ja kantavuudella? Jos epäjärkevistä autoista puhutaan, niin matalat henkilöautot maaseutuolosuhteissa. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Yleensä olen ollut sitä mieltä, että tehoa tarvis lisää, tällä kertaa yhdistelmän vakaus tuli ensin vastaan. Mun mielestä maatilalle sopii jenkkipickup, mutta hyvä kannattaa olla eikä joku projekti koska tiloilla on muutenkin jo projektia tarpeeksi. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Niinpä, itselläkin pihassa neljä autoa ja kyllä niistä jo kolme täytyy laskea jonkinmoiseksi projektiksi eikä kyllä kerkeä tekemään. Kaikenlaista visiota on mutta silloin kun sattuu se ajallinen hetki tehdä jotain, ei yleensä jaksa paljon sohvalta nousta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan jenkki | Aro | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 27.01.2016 11:45 |
Ostetaan Paripyörä dually jenkki vanteet pickup ym. 8x165mm dodge chevy ford | psychobilly | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 28.12.2013 10:49 |
Bertta työautoksi (käyttöehostelua) | FunJam | Maasturiprojektit | 9 | 11.08.2010 19:38 |
Ostetaan Neliveto JENKKI | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 09.03.2009 23:24 |
o:jenkki maasturi | O/M/V Muut | 0 | 24.03.2005 16:10 |