Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mase
Toi kantavuus juttu on aivan totta näissä ja se johtuu USAn lainsäädännöstä. Japsi ja Euro pakuille ilmoitetaan kantavuus sen mukaan mitä insinööri on laskenut sen kestävän kun taas USA autoissa kantavuus ilmoitetaan sen mukaan että ajettavuus ja turvallisuus ei merkittävästi muutu. Autot varmasti kestää 2 tai 3 kertaisen kuorman mutta onhan sitä hiukan hankala selittää tien varressa poliisille. Niihin on myös saanut lisävarusteena extra payload paggagen jolloin kantavuus on huomattavasti isompi, aika harvat auton on vaan uutena tilattu sillä. Kannattaa siis tutustua myytävien vaihtoehtojen ovitarraan missä painot on ilmoitettu.
|
Japsimerkeistä on kanssa tuhdimpia versioita, jotka ei Suomessa yleisiä. Omasta mielestä hyvä olis vaikka joku Landcruiser 100 pohjalta oleva pickup.
Suomessa on verot mennyt sillä tavoin, että nyt Hiluxistakin saa pakuks rekattuna maksaa jo sen verta veroa, että kuorma-autoksi rekisteröidyt vaihtoehdot kiinnostaa. Niissä taas on työntekoa jarruttamassa, että kuorma-autolla ei saa ajaa ammattiajoa ilman ammattiajolupaa paitsi omia työkaluja roudata. Ammattiajon hankaluus voi kuitenkin vesittää, ettei töihin soveltuvat kuorkkipickupit yleisty paljonkaan.
Itselle on tullut vastaan esim. painepesussa tarvittavan veden kuljetus. Niistä näkee tyhmempikin mitä paino on. Laiton kuorma ei tunnu hyvältä idealta. Moneen hommaan oikea kuorma-auto on turhan iso.
Minun mielestä jenkkipickup soveltuisi moneen hommaan esim. ilmajousilla takana.