Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.06.2016, 19:49
MaQ MaQ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.15
Sijainti: Ii
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sharppis Näytä viesti
Käytin suikeroa katsastuksessa ja muutoskatsastuksen lisäksi vuorossa oli vuosittainen katsastus. Muutokset eli 2" alusta ja 235/75R/15 menivät heittämällä läpi, mutta hylkäyksen suikero kuitenkin sai. Syynä HC-arvot tyhjäynnillä liian suuret, päälle tonnia. Samoin happea oli 6%, joka oli osasyynä hylkyyn. Oli siellä pari muuta huomautustakin, muttei hylkyjä Kauhealla tohinalla ja innolla lähdin niin unohtu akku laittaa kiinni ja etuvalot (uudet) sojotti minne sattuu Ihmettelinkin matkalla, että kummasti noi liikennemerkit heijastelee

Nyt olisi sitten kaikki hyvät ja ei niinkään hyvät neuvot tervetulleita tuon HC-arvon taltuttamiseksi. Ikävähän tässä on kun ei pysty todentaa itse, että mikä auttaa ja mikä ei, vaan aina pitäisi käyttää jossain. Mutta jostain kohtaa pitäisi lähteä liikkeelle.

Putkisto on etuosasta uusittu joskus, mutta takapätkä näyttäisi aika "eläneeltä". Mätänetistä ei ainakaan tuota putkea näytä saavan. Eli pitäis varmaan askarrella uusi osista vai onko ehdotuksia?

Tuossa on automaattiryyppy. Kone toimii kyllä ihan hyvin, se ei sammu tyhjäkäynnillä eikä ryydy vaikka antaisi hutua. Lähtee käyntiin kuin palmun alta eikä nikottele missään kohtaa.

Kaasarin säätöä? Mistä osaisi sanoa, että menee edes oikeaan suuntaan saati sitten että tietäisi sen olevan edes suurinpiirtein hehtaarilla. Onko näissä mitään antureita yms. mitkä voisi kenkkuilla? Kone on siis 1.3L orkkis. Kannattaako haaveilla uudesta kaasarista? Jos niin, mistä saisi fiksuiten. Onhan ebay täynnä kaikkea, mutta täsmävinkki ei olisi pahitteeksi. Mites jotkut kaasarin letkut yms?
Itellä oli kans sama homma hc yli tonnin käynti oli epätasasta,vaihdoin alipaine letkut uusiin sekä akulta runkoon kunnon maa-kaapelin ja kaasarilta venakopan pultin väliin maadotus.Meni päästöt hyvin läpi ja käyntikin parani, no putki vuoti vähän ja saatiin seki arvo kohilleen ku pidin minuutin sukkaa vuotavassa liitoksessa(joka ny tietenkin korjattu
Takapönttö oli itellä aika huonossa hapessa jonka myös kunnostin,kannattaa tarkistaa
Siis kyseessä Suzuki Samurai vm89 1.3l ite olen seuraavana aatellut jostain ulkomailta tilata korjaus sarjan tuohon vakio kaasariin..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.06.2016, 13:44
Sharppis:n Avatar
Sharppis Sharppis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.04.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 38
Perusasetus

Vaihtelin eilen reilun metrin verran eri mittaisia letkuja (20mm - 100mm) kaasarin ympäriltä. Muutamat olivat aika kovia koppuroita ja yksi oli kivasti lytyssä, että ihme jos siitä mitään kulki läpi. Käynti oli aika samanlaista, ei siis mennyt myöskään huonompaan suuntaan . Mätänetistä lupasivat uuden takaputken pätkän tällä viikolla, nykyinen on aika hapan. Sen pulttaus ja sit pakolinjan liitosten läpikäynti niin alkais olla hommat tehty. Tuo maakaapeli ei varmaan olisi pahitteeksi sekään. Mites tuo venakopan ja kaasarin välinen maadotus. Onko siinä orkkiksena joku vai onko tuo taidolla ja tunteella todettu parannuskohta? Kaasarin johonkin pulttiin ja sit venakopan pulttiin?

Jos nuo ei tuo toivottua tulosta niin kaasarin korjaussarja voi olla paikallaan tai sitten testaan ihan reippaasti toista kaasaria, jotta voi todeta nykyisen olevan susi.
__________________
Suzuki Samurai 1989 ("isolohko ")
Samurain oma blogi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.06.2016, 15:03
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Laitetaas tänne muistikirjaan,

Sähköflektin ohjaamiseen SJ410:n ALAVASILETKUUN sopiva anturi on Motonetin 13-3703. Sen arvot ovat 95-85C* ja käytännössä lähtee päälle alkuperäisen mittarin ollessa hieman yli puolenvälin ja sammuu kun mittari about puolessa välissä.

Alavesiletkun halkaisija 28-30mm ja sopivan adapterin joutui askartelemaan anturin M22x1,5 kierteelle mutterista ja rautaputken pätkästä yhteen hitsaamalla. Biltemasta tai motonetista ei löydy sopivaa adapteria letkunväliin. Sopivia muttereita löytyy 1/2" hydrauliliittimistä.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 10 (0 jäsentä and 10 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 11:50 (GMT +2).