Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.07.2016, 15:08
Vitaraxx Vitaraxx ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.07.16
Sijainti: Salo
Viestit: 2
Perusasetus

Vitara ei lähde käyntiin


Morjensta taloon,

tuli tuossa vaihdettua kansipahvi vitaraan ja kasaamisen jälkeen ei enää lähde käyntiin :/
1992 1.6 16venanen ruisku
jako ja sytkä tarkistettu pariin otteeseen mutta kun ei lähde niin ei...vähän olis ajatus että ruiskuko vittuilee??


oisko viisaammilla vinkkejä mistä vois vikaa hakea?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.07.2016, 15:48
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vitaraxx Näytä viesti
Morjensta taloon,

tuli tuossa vaihdettua kansipahvi vitaraan ja kasaamisen jälkeen ei enää lähde käyntiin :/
1992 1.6 16venanen ruisku
jako ja sytkä tarkistettu pariin otteeseen mutta kun ei lähde niin ei...vähän olis ajatus että ruiskuko vittuilee??


oisko viisaammilla vinkkejä mistä vois vikaa hakea?
mitä kaikkea otit irti? Eli voisko olla joku piuha väärässä paikassa (niin kuin minulla) tai jakaja 180 astetta väärin (niin kuin minulla oli).
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.07.2016, 19:05
Vitaraxx Vitaraxx ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.07.16
Sijainti: Salo
Viestit: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
mitä kaikkea otit irti? Eli voisko olla joku piuha väärässä paikassa (niin kuin minulla) tai jakaja 180 astetta väärin (niin kuin minulla oli).
otettiin vain kaikki edessä olevat pois..
ollaan tuota jakajaakin pyöritelty ja ei vaan,piuhoja tai ruiskua epäilen...mutta siis bensaa tulee,kipinäkin tulee mutta ei edes lupaa.
mikä piuha sinulla oli väärin??
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.07.2016, 19:52
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vitaraxx Näytä viesti
otettiin vain kaikki edessä olevat pois..
ollaan tuota jakajaakin pyöritelty ja ei vaan,piuhoja tai ruiskua epäilen...mutta siis bensaa tulee,kipinäkin tulee mutta ei edes lupaa.
mikä piuha sinulla oli väärin??
Mulla on siis samurai jälkiasennetulla ruiskulla ja ruiskulle menevä piuha oli puolan väärässä navassa ja jakaja 180 astetta pielessä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.07.2016, 21:49
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares on kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

VAihda tulpanjohdot 180ast jakajalla?
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.07.2016, 22:02
PasMa:n Avatar
PasMa PasMa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.13
Sijainti: Rovaniemi / Salla
Viestit: 164
Perusasetus

SJ:n akseleiden vahvistamisesta?


SJ 410:neen tulossa akselin vahvistus eli yläpuolen kotelointi ja siihen kiinni traction bar. Tuossa 410:n taka-akselilla on just traction barille sopivassa kohdassa tuo kuormaa tunnistava jarrupaineensäädin. (Kuva) Jostain luin, että joku olisi sen korvanut ruuvilla säädettävällä paineensäätimellä. Eli tuo tanko pois ja säädintä vähän siirtää sivulle, minkä putket antaa myöten. Kenellä tietoa mistä semmoisen korvaavan säätimen sais. Aluksi tulee vahvistettua nuo alkuperäiset 410:n akselit. Akseliputken ulkovahvuus on 60 mm. Leikkaan 80x60 mm palkin nurkasta nurkkaan niin siitä tulee kaksi pitkänpuolen koteloa. Pituus n. 50 cm (kuva3). Palkin vahvuus on 3 mm, niin sisähalkaisijaksi jää 54 mm eli uppoaa akseliputken päälle alle puoleenväliin. Nuissa kuvissa on jonkun tekemä etuakselista harjoittelukappale, joka tuli mulle kaupan mukana kun ostin 413:n akselit (jotka tulee myöhemmin alle). Tuossa harjoittelu kappaleessa ei ole huomioitu jousien U-pultteja eikä banjokopan huohotinta. Lyhyelle puolelle ei tarvitse koteloa vaan 8-10 mm. vahvuisesta levystä leikkaan sopivan palan. Pitkälle puolelle siksi kotelo malli, koska siihen on hyvä tehdä L-palkista traction barin kiinnikkeet(kuva2). Akseliputken alapuolellekin banjokopan tyvelle vähän palkkia, johon L-raudan alaosa kiinni, niin eiköhän traction barin takakiinnitys kestä repeämättä. Mitä otettava hitsauksessa huomioon? Pieni virta? Ilmeisesti migillä? Pieniä pätkiä kerrallaan? Oisko järkevää vetää akseliputken ala-pinnalle samalla ihan omaa "turhaa" saumaa vääntelyn estämiseksi? Traction barin aihio ostettu palstan kautta, muuten hyvä mutta hieman lyhyt, siksipä takakiinnikeen L-rauta 50x100 mm eli eteenpäin 100 mm, jolloin saan "pituutta" traction bariin jotta etukiinnike menee lehtijousien etukiinnikkeiden tasolle poikittaiseen runkopalkkiin jota on myös vahvistettava. Itse traction bar myös hitsattava kasaan ja vahvistettava. Onko sen kiinnityspisteiden geometriassa mitä huomioitavaa? Mitä muuta huomioitavaa? Nyt on vielä helppo muuttaa suunnitelmia, kun ei ole vielä aloitettukkaan..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P7130144.jpg‎
Views:	350
Size:	134,6 Kt
ID:	72096   Click image for larger version

Name:	P7130140.jpg‎
Views:	291
Size:	168,5 Kt
ID:	72097   Click image for larger version

Name:	P7130142.jpg‎
Views:	307
Size:	182,5 Kt
ID:	72098  
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin!

Viimeksi muokannut PasMa : 16.07.2016 20:00
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.07.2016, 15:26
Lauriha Lauriha ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 18
Perusasetus

SJ413 pinion kulma


Suzukiin on aikoinaan tehty soa miten sattuu ja saatu tilaa raidetangolle jättämällä etujousista yksi lati pois ja ehkä käännetty akselia. Nyt kun meni jousi poikki, niin haluaisin saada kokonaisen vakio pakan tilalle. Tällä hetkellä siis raidetanko käännetty jousien päälle ja raapii ylimpään latiin, kuten kuvassa näkyy. Pitäis siis saada käännettyä akselia jompaan kumpaan suuntaan siten, että mahtuis raidetanko liikkuun jousien päällä tai alla.

Osaisko joku kertoo etupinionin kulmaa vakiona, että voisi tarkistaa onko caster kulma pahasti pielessä? Tai tietääkö joku miten/mistä casterin saisi kotioloissa mitattua suzukista?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Jousi1.jpg‎
Views:	393
Size:	241,9 Kt
ID:	72182  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.09.2016, 14:58
vauhtipete vauhtipete ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.07.16
Sijainti: Suomi
Viestit: 43
Perusasetus

Ei toi haku tuota tulosta, samuraihin meinasin koneen vaihtaa ja mulla ei lue otteessa tehoja niin paljonkos tossa 1.3 kaasarikoneessa on?
Saako leimattua balenon 1.3i 16v?
E: ja meneekö toi suoraan samurain laatikkoon?

Viimeksi muokannut vauhtipete : 05.09.2016 15:23
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.09.2016, 18:06
UAZtatu:n Avatar
UAZtatu UAZtatu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.09
Sijainti: Kellokoski
Viestit: 85
Perusasetus

Voisiko joku kertoa paljonko on Suzuki 413 Samurain jakolaatikon kardaanilaippojen momentti? Kiitos etukäteen
__________________
UAZ 315126 Cabriolet Powered By Volvo B230FB
"Väinämöinen lauloi minut suohon, tulin itse ylös"
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.09.2016, 07:15
UAZtatu:n Avatar
UAZtatu UAZtatu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.09
Sijainti: Kellokoski
Viestit: 85
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja UAZtatu Näytä viesti
Voisiko joku kertoa paljonko on Suzuki 413 Samurain jakolaatikon kardaanilaippojen momentti? Kiitos etukäteen


Eikö kellään ole tietoa jakolaatikon kardaanilaippojen keski mutterin momentista
__________________
UAZ 315126 Cabriolet Powered By Volvo B230FB
"Väinämöinen lauloi minut suohon, tulin itse ylös"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.09.2016, 07:44
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja UAZtatu Näytä viesti
Eikö kellään ole tietoa jakolaatikon kardaanilaippojen keski mutterin momentista

Rannemomentilla kiinni ja napauttaa sen lukituksen kiinni. Hyvin on pysyny kiinni.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.09.2016, 08:44
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Viestit: 434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja UAZtatu Näytä viesti
Eikö kellään ole tietoa jakolaatikon kardaanilaippojen keski mutterin momentista
SJ413 jakolaatikon kiristysmomentit:
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.07.2016, 21:47
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vitaraxx Näytä viesti
Morjensta taloon,

tuli tuossa vaihdettua kansipahvi vitaraan ja kasaamisen jälkeen ei enää lähde käyntiin :/
1992 1.6 16venanen ruisku
jako ja sytkä tarkistettu pariin otteeseen mutta kun ei lähde niin ei...vähän olis ajatus että ruiskuko vittuilee??


oisko viisaammilla vinkkejä mistä vois vikaa hakea?


http://www.fixkick.com/t-belt/16-fast-belt-install.html
teitkö ton mukaan.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 08:23 (GMT +2).