Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.04.2016, 20:48
mara90:n Avatar
mara90 mara90 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.06.11
Sijainti: Huittinen
Viestit: 697
Perusasetus

Lyötiinpä tänään Vulva tulille ja ajettiin pihalla pikku lenkki

Ihme ja kumma jarrutki tuntu toimivan ihmeen hyvin tän parin vuoden seisonnan jälkeen, ei tarvinnu paljoo jarrupedaalia painaa niin pyhähty ku seinään.
Sanokaas viisaat kuuluuko jarrupedaalia painaessa kuulua semmonen sihahdus hetken aikaa? Tarkkaan en osannu äänen lähdettä paikantaa. Vai onko se vaan alipaine joka siellä tuon sihahduksen pitää, lienee siis ihan normaalia?

Ton pikku testirundin jälkeen totesin et jäähdytysvettä saa ainakin lisätä (tämä oli kyllä ihan tiedossaki). Syylärin kenno oli märkä, kuvittelisin et vesi olis valahtanu täyttökorkista asti.
Viime vuonna täytettiin ainoostaan kennoon vettä, eikä lisätty sillon vielä paisuntasäiliöön ollenka. Voiko tuo vuoto tulla jos järjestelmässä ei oo tarpeeks vettä?
Paisuntasäiliöön vettä sekä sen korkki auki ja kone käyntiin. Eikö tällä menetelmällä tapahdu tuo ilmaus?

Ja osaisko joku sanoo näin mututuntumalta vuotaako porttaaliboksi vai jarrut jos kuskinpaikan rengas on märkä sisäpuolelta?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.04.2016, 06:23
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mareva90 Näytä viesti
Sanokaas viisaat kuuluuko jarrupedaalia painaessa kuulua semmonen sihahdus hetken aikaa? Tarkkaan en osannu äänen lähdettä paikantaa. Vai onko se vaan alipaine joka siellä tuon sihahduksen pitää, lienee siis ihan normaalia?
Jos se sihahdus kuuluu siitä apparin penkin takapuolelta, takaosan puolella olevasta kolmitiesolenoidista, niin se kytkee vain etuvetoa päälle jarrua polkiessa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mareva90 Näytä viesti

Paisuntasäiliöön vettä sekä sen korkki auki ja kone käyntiin. Eikö tällä menetelmällä tapahdu tuo ilmaus?
No, silleen oon saanu ite kyl ilmattua, mutta saattaa kestää korvasenki aikaa, ennenku kaikki ilma on tullu. Eli vielä monen ajolenkin jälkeen on saanu lisätä nestettä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mareva90 Näytä viesti

Ja osaisko joku sanoo näin mututuntumalta vuotaako porttaaliboksi vai jarrut jos kuskinpaikan rengas on märkä sisäpuolelta?
Sehän riippuu onko se vaihteistoöljyä, vai jarrunestettä. Voisin kyllä veikata et jarrusylinteri vuotaisi jarrunestettä, mutta sitten jarrua polkiessa kyl mittaristoon syttyisi "broms" merkkivalo, kun jarrupiireissä olisi paine-eroa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.04.2016, 21:56
mara90:n Avatar
mara90 mara90 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.06.11
Sijainti: Huittinen
Viestit: 697
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Jos se sihahdus kuuluu siitä apparin penkin takapuolelta, takaosan puolella olevasta kolmitiesolenoidista, niin se kytkee vain etuvetoa päälle jarrua polkiessa.
Mutta mites voi olla mahdollista että tuo sihahdus kuulu joka kerta kun jarruun koski, eikai se solenoidi joka polkasulla yritä sitä etuvetoo kytkee Kuuluisko tohon "framhjuls drift" nappiin syttyä valo jos etuveto on kytketty päälle, joko tätä itse nappia painamalla tai jarrupedaalia painamalla?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Sehän riippuu onko se vaihteistoöljyä, vai jarrunestettä. Voisin kyllä veikata et jarrusylinteri vuotaisi jarrunestettä, mutta sitten jarrua polkiessa kyl mittaristoon syttyisi "broms" merkkivalo, kun jarrupiireissä olisi paine-eroa.
Empä oo tätäkä asiaa tullu vielä kauheesti tutkineeks.
"Broms" kohtaan ei ainakaan syttyny mitään valoja ton ajon aikana.
Oliko tossa syylärin yläpuolella olevissa säiliöissä molemmissa jarrunestettä?
Kattelin et kuskinpuoleinen säiliö oli lähes tyhjä mut hantin puoleinen lähes täynnä.

Ja täsä pari kuvaa kunnostetusta kattoluukusta Vanha pelti oli melko rapee reuna-alueilta joten katoin paremmaks tekasta kokonaan uuden pellin.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.04.2016, 06:09
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Molemmat muovikupit on jarrunesteelle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.04.2016, 06:11
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mareva90 Näytä viesti
Mutta mites voi olla mahdollista että tuo sihahdus kuulu joka kerta kun jarruun koski, eikai se solenoidi joka polkasulla yritä sitä etuvetoo kytkee Kuuluisko tohon "framhjuls drift" nappiin syttyä valo jos etuveto on kytketty päälle, joko tätä itse nappia painamalla tai jarrupedaalia painamalla?
Sitä pitää painaa todella varovasti jotteise koittas laittaa sitä etuvetoa päälle. Käytännössä vakiona koittaa kytkeä etuvetoa joka polkasulla.
Ja valo siihen nappiin kytkeytyy ainakin itellä vain, ku laittaa hitaan alueen päälle ja etuveto kytkeytyy automaattisesti.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mareva90 Näytä viesti
Empä oo tätäkä asiaa tullu vielä kauheesti tutkineeks.

"Broms" kohtaan ei ainakaan syttyny mitään valoja ton ajon aikana.
Siihen valoon vaikuttaa kome anturia, käsijarrun kepin juuren anturi, jarrupolkimen takana oleva pohjausanturi ja sitten runkoaisan sisäpinnassa kuskinpuolella etuakselin etupuolella jarrupiirien vertailuanturi.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mareva90 Näytä viesti
Oliko tossa syylärin yläpuolella olevissa säiliöissä molemmissa jarrunestettä?
Kattelin et kuskinpuoleinen säiliö oli lähes tyhjä mut hantin puoleinen lähes täynnä.
Joo, siinä on molempien jarrupiirien säiliöt. en tiedä miten lie letkutettu 2-akselisessa, mut 3-akselisessa toisella piirillä on toisen etupyörän etummainen sylinteri, toisen etupyörän taaempi sylinteri ja toinen taka-akseleista. Toisella sitten päinvastaiset.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.04.2016, 21:32
mara90:n Avatar
mara90 mara90 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.06.11
Sijainti: Huittinen
Viestit: 697
Perusasetus

Otinpa tänään tarkempaan syynäykseen ton "jarruvuodon".
Rengas irti ja heti paljastu et jarrukengän puoli oli täysin kuiva, jos olis jarrut vuotanu niin eikö se vuoto olis alkanu männistä? Nämä oli kuitenkin ihan kuivan oloset.
Porttaaliboksin alaosa oli taasen hiukan märän olonen ainakin tyhjennyspropun kohdalta. Voisko se vuoto sittenkin tulla ton boksin ja boksin kannen välisestä liitoksesta? Kait siellä joku tiiviste kuuluis olla välissä? Ei ollu mielenkiintoo ruveta purkaan tän enempää
Eikä siittä mustan liejun joukosta mitään erottanu onko se jarru vai vaihteistoöljyä...

Toisaalta mää olen kauheesti ymmälläni miten se toinen jarrunestesäiliö oli aivan tyhjä...
Jarruputkethan kulkee kans tossa porttaaliboksin liitoksen vieressä.
Mitään selvää vuotokohtaa ei löytyny.
Täytynee lisätä tohon jarrunestesäiliöön ainetta ja ruveta pumppaan jarruja, eiköhän sen kautta selviä loppujen lopuks mikä tässä vuotaa.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.05.2016, 20:13
JubaJulle JubaJulle ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.14
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 51
Perusasetus

Onko kone ollut käynnissä jarrua painaessa? Tässä taitaa olla ne mielenkiintoisen näköiset jarrutehostajat. Molemmille piireille omansa. Jos se on vain se (ehkä vuotava) tehostimen kalvo joka sitä ilmaa liikuttelee.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.05.2016, 22:10
mara90:n Avatar
mara90 mara90 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.06.11
Sijainti: Huittinen
Viestit: 697
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JubaJulle Näytä viesti
Onko kone ollut käynnissä jarrua painaessa? Tässä taitaa olla ne mielenkiintoisen näköiset jarrutehostajat. Molemmille piireille omansa. Jos se on vain se (ehkä vuotava) tehostimen kalvo joka sitä ilmaa liikuttelee.
Kyllä on kone ollu käynnissä jarrua painaessa. Ja kyllä tosta huoltoluukun alta löytyy 2 semmosta hassun näköstä pömpeliä, ne lienevät jarrutehostimet.
Päällepäin näyttivät ihan kuivilta että tuskin vuotavat, vai mitä meinasit tuolla vuodolla?
Jarrut tuntuu ainakin toimivan ja tossa pari viikkoo sitten kun ajoin auton kotio, niin huomasin et nyt oli hantin puoleinen rengas myös märkä alareunasta, kuten oli myös kuskinpuoleinen. Vahva epäilys että ne olis noi porttaaliboksit jotka vuotavat.

Museotarkastajat kävi maanantaina tutkimassa Volvoo ja keskiviikkona tipahti postilootaan lomake jossa mainitaan että ajoneuvo on hyväksytty museoajoneuvoksi
Tänään tein tulliin käyttöönottoilmoituksen, varasin huomen aamuks katsastuksen ja hommasin samalla siirtokilvet.
Saas nähdä mahtuuko A4:lle kaikki viat, tuosta etuakselin porttaalien vuodosta tulee aivan saletisti huomautus
Jarrudynamoonhan näitä ei saanu laittaa, täytyypä siittäki huomauttaa.

Noh, kävi miten kävi. Katsastuksen jälkeen saan Suomen paperit ja lähetän tulliin autoveroilmotuksen ynnämuut tarpeelliset lomakkeet.
Ja lauantaina sit paukepäiville tällä


Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Volvo C303 PutKari O/M/V Ajoneuvot 11 14.11.2014 10:56
Myydään volvo c303 suzukimies O/M/V Ajoneuvot 6 10.09.2014 22:25
Myyty VOLVO c303 sam71 O/M/V Ajoneuvot 14 04.09.2010 08:46
Myyty Volvo c303 IironSika O/M/V Ajoneuvot 0 01.08.2010 23:11
Myydään M : Volvo C303 finvalp O/M/V Ajoneuvot 4 05.09.2008 17:03


Sivu luotu: 05:51 (GMT +2).