Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 24.02.2016, 20:48
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Auki lähti kolmannella pulttipyssyllä Kaverilta löytyi riittävän tehokas vekotin, lähti heti

Seuraavaksi sitten akselin navan ehjäys. Joku laittanut siivapyörän kiinni pehmeillä pulteilla, ja pulttien tumpit ovat navassa kiinni. Helpointa olisi vaihtaa uusi setti, mutta hintaa pitkästi yli toista tonnia KL:ssä, eli vanha pitää ehjätä Siivapyörä pitää hakea jostain, tuossa on pari vekkiä niin kuluttanee hihnaa turhaan.



Kuvassa murhetta aiheuttanut viimeinen pultti. Katkennut ja leikkauskohtaan jäänyt väkänen niin ei tullut pois.

Tuurilla auto jo viikonloppuna ajossa
__________________
W460
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 24.02.2016, 20:55
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Hyvä !!


Laitapa hihnapyörylän halkaisija, niin tonGitaan vähän hyllyjen alusia. OM 617 konehan tuo oli, vapari ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 24.02.2016, 20:59
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Hyvä !!


Laitapa hihnapyörylän halkaisija, niin tonGitaan vähän hyllyjen alusia. OM 617 konehan tuo oli, vapari ?
617 on kiilahihnoilla, ei moniuralla.
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 24.02.2016, 21:23
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Hyvä !!


Laitapa hihnapyörylän halkaisija, niin tonGitaan vähän hyllyjen alusia. OM 617 konehan tuo oli, vapari ?
OM 603 turbolla Alkuperänumero on 603 032 0404.

Kai nuo siivan pultit ovat tavallisia 12.9 pultteja? Ettei ole jollain erikoisen harvinaisella kierteellä
__________________
W460
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 24.02.2016, 21:50
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
617 on kiilahihnoilla, ei moniuralla.

No niinpä. Sittenpä ei tarviikaan könytä
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 24.02.2016, 22:01
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja epv Näytä viesti
Ettei ole jollain erikoisen harvinaisella kierteellä
Normaali M8 kierre.
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 24.02.2016, 22:17
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Onko tässä muuta hyvää korjauskohdetta nyt samalla vaivalla, kun keula on purettuna? Termarin voisi ainakin vaihtaa ja vesipumpun tarkistaa.
__________________
W460
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 24.02.2016, 22:31
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Se kampiakselin stefahan kannattaa vaihtaa samalla.
Se jakopäänkoppa on aika ohutta valua. Ei kannata kovin voimalla naputella stefaa paikalleen.
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 25.02.2016, 04:09
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Mua ainakin rupee jo ihan jännittämään että aukeeko se pultti ja jos aukee niin millä tavalla...
Jännät paikat on ollut

Kyllä on ilkeän pultin laittaneet tehtaalla moottoriin remonttia tekevän kiusaksi. Monenlaista taistoa ja atakkia sitä vastaan on porukalla näköjään ollut. Mutta on noissa sitten erojakin - ex-naapurilla oli paljon helpompi tapaus työn alla, Trooperista kun aukesi kyseinen pultti ihan itsekseen, niin ei tarvinnut sen aukaisun kanssa taistella
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 25.02.2016, 15:20
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Se kampiakselin stefahan kannattaa vaihtaa samalla.
Se jakopäänkoppa on aika ohutta valua. Ei kannata kovin voimalla naputella stefaa paikalleen.
Onko tuo kovin vaikea homma? Ei ole tullut ennen moista stefaa vaihdettua. Vanha ei näytä vuotavan.
__________________
W460
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 25.02.2016, 17:12
ÄSKOO ÄSKOO ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.11.15
Sijainti: LAUKAA
Viestit: 23
Perusasetus

Ensimmäiseltä sivulta kun aloin topickia lukemaan, tuli heti mieleen tuo OD:lla ollut "millä pyörä irti". Mutta täähä oliki ihan lälläri-juttu

http://overdrive.fi/forum/threads/mi...4-irti.277085/



ÄSKOO
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 25.02.2016, 19:19
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Se kampiakselin stefahan kannattaa vaihtaa samalla.
Se jakopäänkoppa on aika ohutta valua. Ei kannata kovin voimalla naputella stefaa paikalleen.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja epv Näytä viesti
Onko tuo kovin vaikea homma? Ei ole tullut ennen moista stefaa vaihdettua. Vanha ei näytä vuotavan.
Onko mersuissa sama kuin japseissakin, että tarvike stefat ei tahdo pitää eli kannattaa laittaa alkuperäislaatuisia?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 27.02.2016, 09:59
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Kohta sitä ollaan taas jännän äärellä. Uskaltaako tuon ison pultin ampua pulttipyssyllä kiinni? Kunhan ei laita täydellä teholla....
__________________
W460
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 27.02.2016, 10:05
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja epv Näytä viesti
Kohta sitä ollaan taas jännän äärellä. Uskaltaako tuon ison pultin ampua pulttipyssyllä kiinni? Kunhan ei laita täydellä teholla....
jos tietäis momentin arvon ostaisin lähempänä olevan vääntösauvan mieliummin hieman alle kuin yli momentin arvon sitten pulttipyssyllä täydellä teholla momenttisauva rupee joustamaan kun momentti saavutettu. Tosin tarkin tapa ois kiristää käsin momenttiavaimella oikeeseen momenttiin.
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 27.02.2016, 10:17
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄSKOO Näytä viesti
Ensimmäiseltä sivulta kun aloin topickia lukemaan, tuli heti mieleen tuo OD:lla ollut "millä pyörä irti". Mutta täähä oliki ihan lälläri-juttu

http://overdrive.fi/forum/threads/mi...4-irti.277085/

ÄSKOO
Just näin.. Teki mieli tuo ketju linkittää tähän jo aikasemmin, mutta oli od silloin päivityksessä.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 27.02.2016, 10:37
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
jos tietäis momentin arvon ostaisin lähempänä olevan vääntösauvan mieliummin hieman alle kuin yli momentin arvon sitten pulttipyssyllä täydellä teholla momenttisauva rupee joustamaan kun momentti saavutettu. Tosin tarkin tapa ois kiristää käsin momenttiavaimella oikeeseen momenttiin.
W124:sen ohjeen mukaan 320nm manuaalivaihteisessa autossa oikea momentti.
__________________
W460
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 27.02.2016, 11:58
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

EDIT:

Yksi ohje näytti että 8.8pultti 200nm +90astetta
10.9 pultti 320nm

Käytännössä 1/2" pulttikoneella niin tiukkaan kuin menee. Ja toivoa ettei irtoa.
Pikkusen vaikka pehmeää kierreliimaa niin ei tarvi niin huolehtia.

Viimeksi muokannut Mika_T : 27.02.2016 12:06
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 27.02.2016, 12:03
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja epv Näytä viesti
W124:sen ohjeen mukaan 320nm manuaalivaihteisessa autossa oikea momentti.
Joo ei onnistu sitten oikeen pulttipysyllä kiristys 240nm asti momentti sauvoilla näyttäis olevan vain. Suosittelen momenttiavainta ja joku kaveri avuksi siihen vaikkapa.
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 27.02.2016, 12:32
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Tuli mieleen tapaus nuoruudestani liittyen ks. pulttiin. Vanhemmassa 616 moottorissa ei remontin jälkeen kiritty pulttia riittävän tiukalle jolloin nokkaketjun hammasratas jäi hieman löysälle. Ks. ratas asetetaan puolikuukiilan kanssa oikeaan asentoon jonka jälkeen tasapainotuslimppu ja pultilla koko paketti kasaan. Ajan kuluessa auto alkoi käymään huonosti, mutta koska vikaa ei löydetty ajoa jatkettiin, kunnes kilahti. Ratas pääsi tekemään edestakaista liikettä ja kulutti kiilaa ja sen uraa pikkuhiljaa, kunnes kiila hajosi kokonaan. Venttiileitä ja nokka-akseli ym. pientä siitä muistaakseni hajosi.
Joissain moottoreissa se ratas on kai koneistettu kampiakseliin, jolloin tuota ei voi tapahtua, en tiedä miten om603:ssa.
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 27.02.2016, 12:39
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Yksi katkennut pultti vielä laittaa vastaan. Tuohon napaan/liukurenkaaseen on yksi katkenneen pultin tumppi jäänyt. Porasin keskelle reiän ja yrin vastakierretapilla pois, mutta vastakierretapin kierteet menivät paskaksi mutta katkennut pultti ei hievahtanutkaan Miten tuon saisi pois?

Niin lyhyt pätkä ettei tuohon oikein saa mitään mutteriakaan hitsattua.
__________________
W460
Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 27.02.2016, 13:04
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja epv Näytä viesti
Yksi katkennut pultti vielä laittaa vastaan. Tuohon napaan/liukurenkaaseen on yksi katkenneen pultin tumppi jäänyt. Porasin keskelle reiän ja yrin vastakierretapilla pois, mutta vastakierretapin kierteet menivät paskaksi mutta katkennut pultti ei hievahtanutkaan Miten tuon saisi pois?

Niin lyhyt pätkä ettei tuohon oikein saa mitään mutteriakaan hitsattua.

Mahtuuks se menemään läpi, eli onks kierre taakse asti auki ? Jos on, niin laikalla pinta tasoon, kuumaks, jäähdytys ja kierrät sen pois, kumpaa kautta vaan ...


Tai autat vaikka poralla sieltä takaapäin, niin pyörii aukipäin etupuolelta ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 27.02.2016, 14:56
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Mahtuuks se menemään läpi, eli onks kierre taakse asti auki ? Jos on, niin laikalla pinta tasoon, kuumaks, jäähdytys ja kierrät sen pois, kumpaa kautta vaan ...


Tai autat vaikka poralla sieltä takaapäin, niin pyörii aukipäin etupuolelta ...
Mahtuu joo. Laipan läpi menevään reikään jäänyt pultin tumppi. Ei ole mitään millä tuota lämmittäisi
__________________
W460
Vastaa lainaten
  #73  
Vanha 27.02.2016, 14:57
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja epv Näytä viesti
Yksi katkennut pultti vielä laittaa vastaan. Tuohon napaan/liukurenkaaseen on yksi katkenneen pultin tumppi jäänyt. Porasin keskelle reiän ja yrin vastakierretapilla pois, mutta vastakierretapin kierteet menivät paskaksi mutta katkennut pultti ei hievahtanutkaan Miten tuon saisi pois?

Niin lyhyt pätkä ettei tuohon oikein saa mitään mutteriakaan hitsattua.

Poralla reikä siihen pultin jämään ja pienellä vasaralla naputtaa torx;in siihen reikään,
Isolla vasaralla jos moksii, niin se torx ei tee itelleen hammastusta
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #74  
Vanha 27.02.2016, 15:00
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Tuli mieleen tapaus nuoruudestani liittyen ks. pulttiin. Vanhemmassa 616 moottorissa ei remontin jälkeen kiritty pulttia riittävän tiukalle jolloin nokkaketjun hammasratas jäi hieman löysälle. Ks. ratas asetetaan puolikuukiilan kanssa oikeaan asentoon jonka jälkeen tasapainotuslimppu ja pultilla koko paketti kasaan. Ajan kuluessa auto alkoi käymään huonosti, mutta koska vikaa ei löydetty ajoa jatkettiin, kunnes kilahti. Ratas pääsi tekemään edestakaista liikettä ja kulutti kiilaa ja sen uraa pikkuhiljaa, kunnes kiila hajosi kokonaan. Venttiileitä ja nokka-akseli ym. pientä siitä muistaakseni hajosi.
Joissain moottoreissa se ratas on kai koneistettu kampiakseliin, jolloin tuota ei voi tapahtua, en tiedä miten om603:ssa.
Sama rakenne tuossa OM603/606:ssa.
Juuri tuon takia on varsin tärkeää että se pultti on kunnolla kiinni.
Vastaa lainaten
  #75  
Vanha 27.02.2016, 17:45
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja epv Näytä viesti
Auki lähti kolmannella pulttipyssyllä Kaverilta löytyi riittävän tehokas vekotin, lähti heti

Seuraavaksi sitten akselin navan ehjäys. Joku laittanut siivapyörän kiinni pehmeillä pulteilla, ja pulttien tumpit ovat navassa kiinni. Helpointa olisi vaihtaa uusi setti, mutta hintaa pitkästi yli toista tonnia KL:ssä, eli vanha pitää ehjätä Siivapyörä pitää hakea jostain, tuossa on pari vekkiä niin kuluttanee hihnaa turhaan.
käytetty uus pari kymppiä? eiks tollane oo jokases om601-603 konees?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Geen lampunympäryskumi eseestie O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.10.2013 13:08
miten helpoiten jumittunut jarrusylinterin mäntä irti? kesis Tekniikka & Jutustelu 32 15.06.2011 07:19
Millä renkaat irti kun keskikuppi jumittunut kiinn Tekniikka & Jutustelu 18 17.04.2008 18:14
O: Geen levikkeet HV O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 12.02.2008 18:55
4runner / hilux vääntövarren jumittunut pultti Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 2 28.05.2006 17:27


Sivu luotu: 03:22 (GMT +2).