Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jumittunut pultti Geen hihnapyörässä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=141905)

epv 16.02.2016 15:05

Jumittunut pultti Geen hihnapyörässä
 
http://i.imgur.com/to3MUBS.jpg

Pultti mennyt poikki eikä tule pois pienoista väkivaltaakaan käyttämällä. Pois pitäisi kuitenkin saada niin, että siivapyörä ja värinänvaimennin säilyisivät ehjinä. Pyörii siis tyhjää tuossa pultti.

Ideoita :confused:

pee 16.02.2016 15:25

Mahtuuko ottamaan dampperin kanssa pois ? Tai avaimella pultista ja poralla kantaa pois ?


Jälkeähän tuossa siivapyörässäkin jo on, hihnaa syövää

Bäkström 16.02.2016 15:36

Itse irroittaisin koko paketin pöydälle, tuo keskipultti vain, kannattaa olla kiilan kanssa tarkkana.. Samalla on helppo uusia stefa joka vanhemmiten näissä vuotaa.

epv 16.02.2016 16:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bäkström (Viesti 1284149)
Itse irroittaisin koko paketin pöydälle, tuo keskipultti vain, kannattaa olla kiilan kanssa tarkkana.. Samalla on helppo uusia stefa joka vanhemmiten näissä vuotaa.

Miten moottorin saa lukittua, jotta saan pultin auki? Manuaali kyseessä.

hutikka 16.02.2016 17:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja epv (Viesti 1284159)
Miten moottorin saa lukittua, jotta saan pultin auki? Manuaali kyseessä.

Nopee kakkonen päälle sekä neliveto,käsijarru ja jarrupolkimen painaja. Vaikka palikat vielä renkaiden eteen. Tai jos mahtuu ni kokeile pulttipyssyllä.
Kuukaus sitte aukasin '02 L200:sesta vastaavan pultin ja tarvin siihen metrisen varren+ noi edellämainitut lukitukset.

Mika_T 16.02.2016 17:14

27mm hylsy ja vääntövarsi jonka asettelet runkopalkkia vasten. Sitten vaan virta-avaimesta kevyt kääntö.

Noin se aukeaa. Kiinni sitten pulttikoneella. Pultin rikasta riippuen 200nm+90ast tai 400nm

Micco 16.02.2016 18:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1284164)
27mm hylsy ja vääntövarsi jonka asettelet runkopalkkia vasten. Sitten vaan virta-avaimesta kevyt kääntö.

Noin se aukeaa. Kiinni sitten pulttikoneella. Pultin rikasta riippuen 200nm+90ast tai 400nm

Ite yleensä varmistan lisäksi sammutinsoleinoidin johdon irroittamisella ettei kone lähde käyntiin. Tojotassa onnistuu niin, liekö mersussa samalla tapaa.

Mika_T 16.02.2016 19:27

ko. koneessa sammutin on alipaineella.
Sammutinvivun voi vetasta vaikka rautalangalla alas niin ei lähde käyntiin.

epv 16.02.2016 21:18

Pulttipyssy löytyy kyllä, mutta pitäisi purkaa keulaa lisää jotta mahtuisi.

Pitänee yrittää huomenna hutikan ohjeen mukaan kun on apulainen paikalla, jos ei lähde niin sitten syyläri pois ja pulttipyssyllä (toivottavasti riittää kompurassa ja pyssyssä puhti) auki. Tiukassa tuo varmasti kyllä on, mutta mitäpä ei voima avaa :D

pee 16.02.2016 21:44

Etkö usko tuohon startilla auki kalauttamiseen ??

epv 17.02.2016 10:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1284247)
Etkö usko tuohon startilla auki kalauttamiseen ??

Uskon toki, kuulostaa vain sellaiselta että menee helposti puihin ja tulee lisää korjattavaa meikäläisen tuurilla :D

hiluvitkutin 17.02.2016 16:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja epv (Viesti 1284315)
Uskon toki, kuulostaa vain sellaiselta että menee helposti puihin ja tulee lisää korjattavaa meikäläisen tuurilla :D

Asemoi vaan avaimen sinne hyvin, vaikka runkoa vasten ja käy napsauttamassa startilla.
Sitte voit kädet silmillä mennä katsomaan mitä kaikkee hajos.☺

pee 17.02.2016 20:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja epv (Viesti 1284315)
Uskon toki, kuulostaa vain sellaiselta että menee helposti puihin ja tulee lisää korjattavaa meikäläisen tuurilla :D


Ei siin oikeen isoa murhetta pääse tapahtumaan, kunhan:

- asemoi avaimen niin, ettei varsi pääse lyömään muualle, kuin haluttuun kohtaan runkoa, huomioiden välykset pois, sekä hylsyltä että varren ja runGon osumakohdasta

- ei päästä konetta käyntiin

Pauli 17.02.2016 23:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1284411)
- asemoi avaimen niin, ettei varsi pääse lyömään muualle, kuin haluttuun kohtaan runkoa, huomioiden välykset pois, sekä hylsyltä että varren ja runGon osumakohdasta

Mä oon käyttäny apuna sellasta koukkupäistä kumiköyttä, sillä saa tuettua/ohjattua vääntövarren haluamaansa kohtaan ja sen avulla vääntimen voi laittaa sinne runko-aisojen alapuolelle, siellä on paljon vähemmän rikkoutuvia juttuja ku konehuoneen puolella.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/46193...-8mm-60cm-2kpl

epv 19.02.2016 12:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1284411)
Ei siin oikeen isoa murhetta pääse tapahtumaan, kunhan:

- asemoi avaimen niin, ettei varsi pääse lyömään muualle, kuin haluttuun kohtaan runkoa, huomioiden välykset pois, sekä hylsyltä että varren ja runGon osumakohdasta

- ei päästä konetta käyntiin

Miten saan helpoiten varmistettua ettei kone käynnisty?

vexi4x4 19.02.2016 12:19

[QUOTE=Mika_T;1284205]ko. koneessa sammutin on alipaineella.
Sammutinvivun voi vetasta vaikka rautalangalla alas niin ei lähde käyntiin.[/QUOTE

Vastaus edeltävään kysymykseen lienee tuossa

epv 19.02.2016 13:13

[QUOTE=vexi4x4;1284732]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1284205)
ko. koneessa sammutin on alipaineella.
Sammutinvivun voi vetasta vaikka rautalangalla alas niin ei lähde käyntiin.[/QUOTE

Vastaus edeltävään kysymykseen lienee tuossa

Kappas, meni ohi.

epv 19.02.2016 15:48

Varmistan vielä, että menee oikein ylimääräisen tuhon välttämiseksi.

Avain:
http://i.imgur.com/YRW1WEw.jpg

Käynnistykseneso:
http://i.imgur.com/LjGlYEX.png

Ahdas tila, avainta ei oikein saa muualle :confused:

http://i.imgur.com/fBxHfds.jpg

Mika_T 19.02.2016 15:52

Sulla on nyt tuo sammutin YLÄ asennossa. Jolloin kone käynnistyy!
Eikä sammu kun sammutin on lukittu ylös...
Paina vipu alas ja sido se sinne kiinni.

Ja aika loivassa kulmassa tuo vääntövarren nivel. Olisi hyvä olla mahdollisimman lähelle 90astetta ettei se loikkaa suoraksi kun kone pyörähtää.
Kokeile vaikka laittaa se kuskinpuolelle koria vasten.

vexi4x4 19.02.2016 16:14

Miks et kokeile pulttipyssyllä? Jatkon kans noista reijistä?

jussims 19.02.2016 16:53

Ja jos kerran syylärikin on jo otettu pois niin miksei samalla irrota noita muutamalla ruuvilla olevia peltejä ja unohda tuon rautalangalla tuetun vääntövarren hakkaamisen runkoon.:rolleyes:

pee 19.02.2016 19:00

Ja ehkä varuiks yks pultti siihen hihnapyörälle vielä takaisin, vaikka ei se kauas pääse, mutta ettei vääntyile mihkään väliin.

Hylsyn ja kiinteän vääntimen väliin kun sais lyhyen jatkon, sais varren parempaan asentoon, runkoa vasten ?

pjtk 19.02.2016 21:18

Onko tuo ny niin vaarallista jos lähtee käyntiin. Samaa startti kolautusta koitin Discon kanssa kun yksin touhusin ja pönkät eikä käsijarru riittäny. Melkein auki asti tuli pultti ennenkuin sain koneen sammuksiin. Sai lopun pyöritellä auki sormin. :p

MiKo 19.02.2016 23:10

Lähteehän tuo yksinäinen pulttiki pois ku sulla nuin paljon tilaa on.. Pulttikoneella pyörittelet ja samalla kampiat pyörää pois.

Bäkström 20.02.2016 08:00

Ota suosiolla jo tuo vesipumpun hihnapyörä pois, se kun on kuitenkin tiellä niin ei käy sille sitten mitään..

Tommonen nivelletty varsi on vähän huono, etenkin jos sitä ei asemoi 90 asteen kulmaan.

Edit: Itse ottaisin pulttipyssyllä tuossa vaiheessa jos mahdollista, ja ottaisin nuo raudat pois tieltä, jatkot heikentää pulttipyssyn tehoa.


Sivu luotu: 18:15 (GMT +2).