Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.02.2016, 20:48
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Auki lähti kolmannella pulttipyssyllä Kaverilta löytyi riittävän tehokas vekotin, lähti heti

Seuraavaksi sitten akselin navan ehjäys. Joku laittanut siivapyörän kiinni pehmeillä pulteilla, ja pulttien tumpit ovat navassa kiinni. Helpointa olisi vaihtaa uusi setti, mutta hintaa pitkästi yli toista tonnia KL:ssä, eli vanha pitää ehjätä Siivapyörä pitää hakea jostain, tuossa on pari vekkiä niin kuluttanee hihnaa turhaan.



Kuvassa murhetta aiheuttanut viimeinen pultti. Katkennut ja leikkauskohtaan jäänyt väkänen niin ei tullut pois.

Tuurilla auto jo viikonloppuna ajossa

__________________
W460
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.02.2016, 20:55
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Hyvä !!


Laitapa hihnapyörylän halkaisija, niin tonGitaan vähän hyllyjen alusia. OM 617 konehan tuo oli, vapari ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.02.2016, 20:59
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Hyvä !!


Laitapa hihnapyörylän halkaisija, niin tonGitaan vähän hyllyjen alusia. OM 617 konehan tuo oli, vapari ?
617 on kiilahihnoilla, ei moniuralla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.02.2016, 21:50
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
617 on kiilahihnoilla, ei moniuralla.

No niinpä. Sittenpä ei tarviikaan könytä
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.02.2016, 21:23
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Hyvä !!


Laitapa hihnapyörylän halkaisija, niin tonGitaan vähän hyllyjen alusia. OM 617 konehan tuo oli, vapari ?
OM 603 turbolla Alkuperänumero on 603 032 0404.

Kai nuo siivan pultit ovat tavallisia 12.9 pultteja? Ettei ole jollain erikoisen harvinaisella kierteellä
__________________
W460
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.02.2016, 22:01
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja epv Näytä viesti
Ettei ole jollain erikoisen harvinaisella kierteellä
Normaali M8 kierre.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.02.2016, 22:17
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Onko tässä muuta hyvää korjauskohdetta nyt samalla vaivalla, kun keula on purettuna? Termarin voisi ainakin vaihtaa ja vesipumpun tarkistaa.
__________________
W460
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.02.2016, 22:31
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Se kampiakselin stefahan kannattaa vaihtaa samalla.
Se jakopäänkoppa on aika ohutta valua. Ei kannata kovin voimalla naputella stefaa paikalleen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.02.2016, 15:20
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Se kampiakselin stefahan kannattaa vaihtaa samalla.
Se jakopäänkoppa on aika ohutta valua. Ei kannata kovin voimalla naputella stefaa paikalleen.
Onko tuo kovin vaikea homma? Ei ole tullut ennen moista stefaa vaihdettua. Vanha ei näytä vuotavan.
__________________
W460
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.03.2016, 16:03
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Se kampiakselin stefahan kannattaa vaihtaa samalla.
Se jakopäänkoppa on aika ohutta valua. Ei kannata kovin voimalla naputella stefaa paikalleen.
Onko mitään hyvää kikkaa millä uuden stefan saa paikalleen? Yhtä yritän painaa muoviholkill+pultilla mutta stefa vääntyi
__________________
W460
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.02.2016, 17:45
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja epv Näytä viesti
Auki lähti kolmannella pulttipyssyllä Kaverilta löytyi riittävän tehokas vekotin, lähti heti

Seuraavaksi sitten akselin navan ehjäys. Joku laittanut siivapyörän kiinni pehmeillä pulteilla, ja pulttien tumpit ovat navassa kiinni. Helpointa olisi vaihtaa uusi setti, mutta hintaa pitkästi yli toista tonnia KL:ssä, eli vanha pitää ehjätä Siivapyörä pitää hakea jostain, tuossa on pari vekkiä niin kuluttanee hihnaa turhaan.
käytetty uus pari kymppiä? eiks tollane oo jokases om601-603 konees?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.02.2016, 20:44
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
käytetty uus pari kymppiä? eiks tollane oo jokases om601-603 konees?
Vissiin. Ei tosin ole tähän hätään tiedossa vähän käytettyä.

Nyt lähti vanha irti, kierteet ovat tosin 5/6 reiästä paskana. Maanantaina sitten ostamaan helicoil-kitti
__________________
W460
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.02.2016, 11:17
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Älä helevetti laita tuohon mitään helicoileja.

Laita mersuvoorumille ostoilmotus tuosta kampiakselin hihnapyörästä.
Mullakin on tuomonen tallissa jouten mutta en prkl ole sitä löytänyt, Saat iliman jos se löytyy.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.02.2016, 15:32
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Älä helevetti laita tuohon mitään helicoileja.

Laita mersuvoorumille ostoilmotus tuosta kampiakselin hihnapyörästä.
Mullakin on tuomonen tallissa jouten mutta en prkl ole sitä löytänyt, Saat iliman jos se löytyy.
Onko parempaa ideaa miten ehjätä kierteet? Uusi napa on yli 250 euroa KL:ssäkin. Muuten tuo on ok, mutta kierteet entiset
__________________
W460
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.02.2016, 16:30
xJ-4x4 xJ-4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.05
Sijainti: Turku
Viestit: 93
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja epv Näytä viesti
Onko parempaa ideaa miten ehjätä kierteet? Uusi napa on yli 250 euroa KL:ssäkin. Muuten tuo on ok, mutta kierteet entiset
Onko mahdollista porata uudet reiät vanhojen reikien väliin? Riittääkö ainevahvuudet?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 28.02.2016, 18:26
epv epv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.15
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xJ-4x4 Näytä viesti
Onko mahdollista porata uudet reiät vanhojen reikien väliin? Riittääkö ainevahvuudet?
Aika ahtaaksi taitaisi käydä, kaikkia reikiä ei mahtuisi tekemään uudelleen.

Mikä vika helicoilissa on tähän tarkoitukseen
__________________
W460
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Geen lampunympäryskumi eseestie O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.10.2013 13:08
miten helpoiten jumittunut jarrusylinterin mäntä irti? kesis Tekniikka & Jutustelu 32 15.06.2011 07:19
Millä renkaat irti kun keskikuppi jumittunut kiinn Tekniikka & Jutustelu 18 17.04.2008 18:14
O: Geen levikkeet HV O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 12.02.2008 18:55
4runner / hilux vääntövarren jumittunut pultti Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 2 28.05.2006 17:27


Sivu luotu: 20:57 (GMT +2).