![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hyvä ohjeistus, paitsi että ennen kuin marssit (ajat) konttorille, ajat ensin ohjauskulmien tarkastukseen/säätöön ja pyydät tulostetuna arvot, mihin ne nyt sitten säädettiiin, jotka sitten pitää olla ohjearvojen sisällä!! Katsastusmies sen kumminkin nykysääntöjen mukaan vaatii...
__________________
Killing time is not murder |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Noniin eli KIITOS kaikille. Tätä justiinsa hain ja ei olis selvempiä ohjeita voinu enää tulla.
![]() ![]() Onneks ei ole vielä kiire asian kanssa, kerätään nyt ensin rahaa pyöreisiin renkaisiin ja sitten siihen alustasarjaan ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Cherokee metsään ja ajamalla pois.
Sit eikun rakentamaan vaan.
Aivan varmasti vastaan tulee yksi jos toinenkin ihmettelyn kohde rakentamisen varrella vaan täältähän voi sitten kysyä. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tää oli aika hyvä ja opettavainen video ja 4x4partsilla näyttikin olevan tuota Rough Countryn alustaa varastossa. Ulkomailta tilaamistakin pohdiskelin, mutta luulen että tulliin menee ne rahat mitä sarjan hinnassa säästäis. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa hakee Youtubesta sellainen kun bleepinjeep. Sillä on paljon noita rakenteluvideoita XJstä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omaani laitoin ainakin pidemmät teräspunos jarruletkut kans.Aika täpärällä oli vakio etuletkut maksimi joustoissa. Takakardaani meni kans uusiksi kun nousi senverran että murroskulma nivelessä män liian isoksi.Tuplanivel etukepistä sellainen syntyi kohtuu vaivalla Niiin..oma auto oli vm -90
__________________
J E E P just empty every pocket Viimeksi muokannut Limite : 19.02.2016 17:44 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Korotuspaloja sekä lisälehtiä XJ:n takajousissa kannattaa yleensä välttää viimeiseen asti, jollei sitten halua karseaa määrää akselin kierymistä veto päällä ja/ tai katkenneita lehtiä. XJ:n vakiotakapakat on niin lötköt, että ne on tässä vaiheessa jo melkeinpä uusimmistakin aikalailla kuolleita, ja korotuspalan asentamisella saa aikaan lähinnä tuhoa. Jos asentaa traction bar:in, niin silloin korotuspala voi vielä toimia XJ:ssä. Jos haluaa taakse esim. 4" korotusta, niin paras yhdistelmä tulee 2" pidemmillä riipuilla, rakentaa "shackle relocation box":in (sillä nimellä löytyy helposti googlesta), ja jotkut ~2" korottavat uudet lehtipakat taakse. Tällä yhdistelmällä saa ryhdikkäät uudet pakat, sopivasti korotusta, metsässä hyvin elävän alustan ja tiellä mukavan ja kuormaa kantavan yhdistelmän. Jos taas haluaa pitää ajomukavuuden ja alustan toiminnan hyvänä edessä, niin 3" tai korkeammilla korotuksilla kannattaa vakavasti harkita eteen pitkiä tukivarsia, tai vaihtoehtoisesti ala- ja ylätukivarsien akselin kiinnityspisteiden nostoa ylemmäs jotta saa tukivarret vaateriin. Olen nyt kolmen eri Jeepin kanssa kokeillut varmaan kahdeksaa erilaista yhdistelmää, ja tähän mennessä ominaisuuksiltaan parhaaksi niistä on osoittautunut tukivarsien nosto edessä ylemmäs, jotta tukivarret on vaaterissa. Pitkät tukivarret hyvänä kakkosena, mutta nuo jakarivarret (joita käytännössä kaikki Jeeppien pitkät etutukivasi- paketit on) ei toimi yhtä hyvin kuin nelilinkki. Kun vain saisi itse rakentaa tukivarret haluamassaan mitassa, niin tekisi eteen "puolipitkillä" tukivarsilla kolmilinkki + panhard- yhdistelmän ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
J E E P just empty every pocket |
#9
|
||||
|
||||
![]() Rahti maksaa.
Ei se tullimaksu hirvetä ole vaan rahtikulut. Aika usein rahtikulut on samanverran kuin osa maksa.
Just ostin FSJ Jeepin kardaanin laippakiinniiteisen pään. Osa maksoi 55,- ja rahtikulut 57,- + tulli 23,-. Paketin koko oli n. 20cm x 15cm. Luottokorttilla maksoin osan + rahdin ja netissä tein ja maksoin tullauksen. Paketti oli parinpäivän päästä lähipostista noudettavissa. Jos ostaa ulkomailta niin aina kannattaa kysyä rahtikulut etukäteen. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
cherokeesta loppu puhti | gunman | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 06.04.2014 22:43 |
chevrolet blazer 6.2 diesel uusinta offariksi | riivio | Maasturiprojektit | 0 | 21.09.2012 20:16 |
Cherokeesta katosi vaihteet! | Atello | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 10.04.2007 23:38 |
Tuli cherokeesta 2-vetoinen?! | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 30.10.2003 11:05 | |
Cherokeesta | Cheaprokee | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.10.2003 19:50 |