![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Tää oli aika hyvä ja opettavainen video ja 4x4partsilla näyttikin olevan tuota Rough Countryn alustaa varastossa. Ulkomailta tilaamistakin pohdiskelin, mutta luulen että tulliin menee ne rahat mitä sarjan hinnassa säästäis.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa hakee Youtubesta sellainen kun bleepinjeep. Sillä on paljon noita rakenteluvideoita XJstä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omaani laitoin ainakin pidemmät teräspunos jarruletkut kans.Aika täpärällä oli vakio etuletkut maksimi joustoissa. Takakardaani meni kans uusiksi kun nousi senverran että murroskulma nivelessä män liian isoksi.Tuplanivel etukepistä sellainen syntyi kohtuu vaivalla Niiin..oma auto oli vm -90
__________________
J E E P just empty every pocket Viimeksi muokannut Limite : 19.02.2016 17:44 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Korotuspaloja sekä lisälehtiä XJ:n takajousissa kannattaa yleensä välttää viimeiseen asti, jollei sitten halua karseaa määrää akselin kierymistä veto päällä ja/ tai katkenneita lehtiä. XJ:n vakiotakapakat on niin lötköt, että ne on tässä vaiheessa jo melkeinpä uusimmistakin aikalailla kuolleita, ja korotuspalan asentamisella saa aikaan lähinnä tuhoa. Jos asentaa traction bar:in, niin silloin korotuspala voi vielä toimia XJ:ssä. Jos haluaa taakse esim. 4" korotusta, niin paras yhdistelmä tulee 2" pidemmillä riipuilla, rakentaa "shackle relocation box":in (sillä nimellä löytyy helposti googlesta), ja jotkut ~2" korottavat uudet lehtipakat taakse. Tällä yhdistelmällä saa ryhdikkäät uudet pakat, sopivasti korotusta, metsässä hyvin elävän alustan ja tiellä mukavan ja kuormaa kantavan yhdistelmän. Jos taas haluaa pitää ajomukavuuden ja alustan toiminnan hyvänä edessä, niin 3" tai korkeammilla korotuksilla kannattaa vakavasti harkita eteen pitkiä tukivarsia, tai vaihtoehtoisesti ala- ja ylätukivarsien akselin kiinnityspisteiden nostoa ylemmäs jotta saa tukivarret vaateriin. Olen nyt kolmen eri Jeepin kanssa kokeillut varmaan kahdeksaa erilaista yhdistelmää, ja tähän mennessä ominaisuuksiltaan parhaaksi niistä on osoittautunut tukivarsien nosto edessä ylemmäs, jotta tukivarret on vaaterissa. Pitkät tukivarret hyvänä kakkosena, mutta nuo jakarivarret (joita käytännössä kaikki Jeeppien pitkät etutukivasi- paketit on) ei toimi yhtä hyvin kuin nelilinkki. Kun vain saisi itse rakentaa tukivarret haluamassaan mitassa, niin tekisi eteen "puolipitkillä" tukivarsilla kolmilinkki + panhard- yhdistelmän ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
J E E P just empty every pocket |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kävin katsastuskonttorilla kyselemässä tuosta Jeepin korotuksesta ja ukko oli sitä mieltä, että niin vanhan auton korottamisesta hän ei pahastu, kunhan on lain sallima 150mm.
![]() Eli kun mulla nyt on otteessa noi 31" muutoskatsastettuna niin STRO-kirjasta äkkiä katsottuna vakio 215/75R15 renkaiden halkaisija on 703mm ja 31" päässälaskettuna 787mm eli halkaisijan erotus on 84mm ja renkaiden korottava vaikutus 42mm eikö niin? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta alustaahan kaiken järjen mukaan saa korottaa vielä sen about 100mm. Jos en ihan väärin ymmärtänyt. Tietysti sehän lasketaan allaolevien renkaiden korottava vaikutus eli mulla on nyt alla paskat pinnoitetut sileät renkaat, niin täytyis mittailla paljonko on uusien renkaiden ja vanhojen renkaiden ero halkaisijassa. Mutta eikö järjen mukaan kannata olla mahdollisimman sileät renkaat alla katsastuksessa jos haluaa pelata varman päälle? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Trafin pykälien hölmöys on siinä, että vaikka renkaiden koko tarkistetaan STRO:sta, niin niiden vaikutus korotukseen ei ole laskennallinen vaan mitataan todellisten mittojen mukaan. Eli leimaamaan mennessä ekalla kerralla kannattaa tosiaan olla mahdollisimman pienet 31" renkaat alla, ja korotukset otteeseen. Alustan korotuksen maksimin määrettelee kuitenkin pykälät, eikä välttämättä se paljonko renkaiden halkaisijan kasvamisesta on "jäljellä". Alustaa saa korottaa maksimissaan 77mm alkuperäisestä, ja muutaman Jeepin tapauksessa tehtaan "Up-country"- paketin olemassaolon takia vielä ylimääräiset 25mm; up-countryt kun oli 25mm vakiota korkeampia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Enää pitäisi hankkia ne alkuperäiset arvot jostain. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Rahti maksaa.
Ei se tullimaksu hirvetä ole vaan rahtikulut. Aika usein rahtikulut on samanverran kuin osa maksa.
Just ostin FSJ Jeepin kardaanin laippakiinniiteisen pään. Osa maksoi 55,- ja rahtikulut 57,- + tulli 23,-. Paketin koko oli n. 20cm x 15cm. Luottokorttilla maksoin osan + rahdin ja netissä tein ja maksoin tullauksen. Paketti oli parinpäivän päästä lähipostista noudettavissa. Jos ostaa ulkomailta niin aina kannattaa kysyä rahtikulut etukäteen. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
cherokeesta loppu puhti | gunman | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 06.04.2014 22:43 |
chevrolet blazer 6.2 diesel uusinta offariksi | riivio | Maasturiprojektit | 0 | 21.09.2012 20:16 |
Cherokeesta katosi vaihteet! | Atello | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 10.04.2007 23:38 |
Tuli cherokeesta 2-vetoinen?! | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 30.10.2003 11:05 | |
Cherokeesta | Cheaprokee | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.10.2003 19:50 |