![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kyllä toki näinkin, paitsi tietysti vaihde päällä ollessa ainakin automaatti tarvitsee aikalailla täyskaasun että rajoittajalle asti menee PCM kyllä huomioi TPS:n asennonkin ja jos se antaa liian pieniä arvoja niin kone ei toimi oikein osakaasullakaan - eikä toimi laatikkokaan. Minulla on tässä ollut viallinen TPS jonka vaihdoin, ja sen ollessa rikki kaikensorttista outoutta oli havaittavissa. Ei toki tasakaasulla, mutta muuten monella tapaa. Tosin ei silloinkaan mitään varsinaista tehonpuutetta ollut..Sitä en tiedä tarkkaan millä kaikella tavalla tuo TPS vaikuttaa, pitäisi lukaista factory service manualia moottorinohjauksen osalta enemmän. Toki moottorinohjaus pääasiassa nimenomaan tuon ilmamäärän mukaan annostelee menoveden, eli nuuskii MAP:ia, imuilman lämpöä, + kaikki muut parametrit. ![]() Sen kyllä tiesin että kaasuläpän asento ei ole mikään primäärinen ruiskunohjaus, vaan yksi parametreistä mitä PCM nuuskii
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Tuli tuossa vielä katsottua sen verran, että PCM:n havaitessa nopea kaasupolkimen liikkeen tai nopean muutoksen MAP:in mittaamassa paineessa, PCM vaihtaa kiihdytystilaan; tässä tilassa PCM huomioi pääosin kaikki oleelliset anturit ja säädetään sen mukaan menoveden määrää ja sytkäennakkoa.
Erikseen on vielä täyskaasumoodi, jossa skipataan kokonaan mm. lambdatunnistimen signaali, ja suuttimien pulssileveys säätyy aikalailla tietyn kiinteän arvon mukaisesti. PCM nuuskii tässäkin moodissa MAP:ia, IAT:tia, TPS:ää (täytyyhän sen tunnistaa että pedaali on pohjassa ), jäähdytysnesteen lämpöä, sekä tietysti kampuran- ja nokan asentotunnistimia. Sytkäennakkoa säädetään täyskaasumoodissakin.Sehän tässä nyt siis on, että tasakaasulla ja pintakaasulle mennessä kone toimii hyvin, mutta osakaasu- ja täyskaasukiihdytyksissä menoa puuttuu - sekä tuo kierrosten rajoittuminen liian alas. Imusarjan paineen oikeutta on paha sanoa ilman että jotenkin sen pystyisi mittaamaan, imuilman lämmöt näytti ihan järkeviä lukemia ja anturikin on ehjä. ..palataan siis taas niihin ajoitusasioihin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos kylmästä autosta laittaa virrat päälle, niin imuilman ja vedenlämmön pitäis olla käytännösä sama ja vastata tietysti suunnilleen ulkoilman lämpöä. Tolla näkee lämpöanturit. Alipaine pitää olla kaasu pohjassa sama kuin auto sammuksissa(eli vallitseva ilmanpaine), tyhjäkäynnillä mahdollisimman iso vakuumi ja se riippuu niin monesta asiasta ja esim virinokka sitä tiputtaa etten veikka paljonko. Alipainemittareita saa kyllä halvalla ja on hyvä apuväline vianhaussa, aikanaan kaasariautoa säädellessä ostin us partisista ja senhän saa t-haaralla vaikka jarrutehostajan linjaan jos koneen oma anturi on suoraan imusarjassa eikä letkun nokassa. Luulis saavan vaikka motonet biltema osastolta tommosen femmalla.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Juu, lämpöantureita tuon mukaan katsoinkin ja on ihan ok. Samoin tsekkasin vastusarvoa niin oli ihan linjassa. Imusarjan alipaineesta (tai todellisesta painearvosta) en tiedä mitä mittayksikköä lukija näyttää, kun ei ole yksikköä merkattu.. tuntuu tosin että ei mitään järkevää, vaan ihan vain jotain lukuarvoa.
Pitää ehkä käydä ostamassa alipainemittari, joskaan ei tuolla imuvuotoja pitäisi olla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Vähä ooteee (kun koskee toimivaa GM konetta
), mutta 260hp 5,7l ruiskukasi kyseessä(LT1), tps menee 0-100% obd testerin mukaan ja 19% kaasulla ottaa jo 4000rpm.. toi 14-75% kuulostaa ihan oudolta että olis muka ookoo.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Täytyy sanoa että Jeepin moottorinohjaus on hyvinkin adaptiivinen
![]() Pakko oli tarkistaa nokan ja kampuran ajoitus: ei ne ajoitusmerkit heittäneet kuin 20 astetta näköjään vaikka katsoo asiat pariin kertaan huolella lämpimässä tallissa konetta kasatessa niin voi mennä vituralleen.Pitää vaan sitten säätää virranjakajakin taas uudestaan. Eipä ole mikään ihme että virranjakajaa joutui kääntämään sen 30 astetta tjsp., taisi olla ihan oikeassa kohdassa alunperin, mutta nokka oli kampuraan nähden väärässä asennossa. Katotaanhan nyt kun saa pyöriteltyä palikat kohdalleen ja koneen etupään takaisin kasaan että miten sitten toimii.. Eletään jännittäviä hetkiä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
No eiköhän se ala kummasti kulku parantumaan. Hyvä kun selvis.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
| Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
| O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
| cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |