![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sitten tällainen "sattuu ja tapahtuu"-osio. Ystävällinen ja matkustmon äärimmäisestä turvallisuudesta huolehtinut aiemipi robaaja oli laittanut takasivulasit paksusta tavallisesta ikkunalasista. Ensimmäistä ikkunaa kun painoin tiivisteiltä irti tietämättä tästä "kepposesta", halkesi lasi ja leikkasi samalla peukalon auki. Peukalosta katkes valtimo ja hermo, ja tämän lisäksi jännekin sai pienen osuman. Onneks on tapatrumavakuutus jonka piikkin saatiin tuo hermo ommeltua kiinni. Valtimoa ei saatu kuntoon. Peukaloon palasi jonkinlainen tunto mutta puuttuva valtimo kylmettää peukaloa ikävästi. Onni onnettomuudessa oli että jänne ei menny kokonaan poikki. Sen kanssa olis ollu kuulema kuukausien kuntoutus edssä. Nyt selvisin vain 6:n viikon robaustauolla. Kauhulla oon vaan ajatellu että mitä olis käyny jos auto olis ollu täynnä ukkoja ja lasit olis särkyny jostakin syystä. Ois voinu kauloista suihkuta vähän enemmänkin verta. On suorastaan rikollista tehdä tuommosia virityksiä....
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
onneks ei koko peukku tippunu
![]()
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Päivitetäänpäs tätä. On tullu lähinnä ajeltua ja nautittua työn hedelmistä sitten viimeisen postauksen.
Männäsyksynä pakoputken takakannake oli menny rikki, ja sen seurauksena putki pääsi heilumaan ja murtumaan miltei poikki heti turbon juuresta. Se tuli hitsatuksi niin pitkälti kiinni, kun paikallaan pystyi. No puolia saumasta ei mahtunu räpeltään umpeen, ja turbo vihelsi viheliäisesti auki jääneestä raosta. Tällä oli ihmeellinen tehoa laskeva vaikutus. Jotenkin virtaukset meni sekaisin, ja turbo heräs myöhemmin kuin ennen ja sen huomas kyllä myös perstuntumalla. Tulipa tänään sitten käsittämätön tarmonpuuska ja etumainen putki tuli irrotettua ja rako hitsatuksi umpeen. Koeajolla tehoja tuntui taas olevan entisenlaisesti ja siitä innostuneena ajattelin kokeilla vähän kiihtyvyyksiä. No joo heti ensitöiksi kuulu pienehkö pamaus ja tuntu sillai niiku vaihe olis hypänny paikaltaan. Jännä ilmiö oli, että veto ei loppuun heti, vaan sain lykättyä 2. pesään ja silläkin vedätettyä hetken. Sen verran kuitenkin täristi, että katsoin parhaaksi pysähtyä. Kytkin pohjaan ja jarrulle ja sen jälkeen kuuluiki jatkuvaa kolinaa. Ensiajatus oli, että noinko putki putos tielle, mutta ei… takakardaanin etummainen ristikko oli menny poikki. Onneks oli vähän narua mukana niin sillä sai kardaanin etupään ripustettua maasta irti. Sitten etuvedolla hitaasti nilkuttaen kotiin. Suahan tiiä vääntyikö kardaani jotenkin ja täristääkö uuden ristikon asennuksen jälkeen. Pitääpä huomenna yrittää räveltää tuo kuntoon. Viimeksi muokannut Radis : 01.04.2018 06:49 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nivel vaihdettu ja koeajon perusteella tuli kuntoon. Siinä liun päässä on sellanen hitsattu suojakorkki, joka oli poksahtanut auki kun liuku oli painunut äkisti pohjaan. Äkkinäisenä liimasin sen ensin pelkästään öljynpohjaliimalla. Eipä olis tullu kestämään noin, kun liuku aiheuttaa aikamoisia paine-eroja liikkuessaan. Huomasin tuon siinä vaiheessa kun laitoin kardaania kiinni. Oishan se ollu melko helppo heppailla kiinni ennen ku laitto nivelen paikalleen.... tulipa taas hölmöiltyä. No onneks nivelen välistä pääs vielä hitsailemaan. Tiivistys uudestaan öljypohjaliimalla. Jospa tuo nyt toimis.
Ja näemmä pääsee taas vähän hitsailleen kun yks korikannake oli hävinny jostain syystä jonnekin. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Metsästys pääsi täälläkin liikkeelle kadonneen korikannakkeen osalta nimimerkki Pillimehun tavoin pahviaskarein. Tosin allekirjoittaneella ei ollut erään rakennustarvikeliikkeen taannoisen tarrakampanjan kylkiäisenä tullutta hienoa italialaista "Guzzini-pahvia". Nyt oli tyytyminen isännän, sekä isännän parhaan kaverin herkkujen pakkauksiin. Alkuperäistä kannaketta oli sopivasti jäljellä, jotta siitä sai vielä kopioitua muodon. Varastosta löytyi sopivasti 2mm vahvaa sinkittyä peltiä, jossa oli yksi kantti jo valmiina. Joo, ja raitisilmamaskilla hitsuuttelen... Täälläkin operoidaan pohjolan liikenteen tallissa, ja varustuksiin kuuluu "kätevä" kanttikone. Pahvimallilla myös palkin pään korjaus, ja valmis kannake kiinni. Kumityynykin oli kadonnut, joten uusi tuli tehtyä junior-mallisista jääkiekoista. Kovahkoahan tuo kumi on, joten vaimentanee alustan ääniä heikommin kuin alkuperäiset. Ajanee kuitenkin asiansa. Aikoinaan projektin alkuvaiheilla tehty typerä “Minähän en koria rungon päältä nosta" - periaatepäätös rupeaa tässä vaiheessa potkimaan vastaan. Näemmä töitä saa tehdä muidenkin kannakkeiden kanssa. Tuokin viimeisen kuvan kannake oli vielä pari vuotta sitten ihan ok. Pintaruosteetkin oli raaputeltu ja ruosteenestomaalit sekä massat oli levitelty. Aiempien ponnistelujen mukanaan tuoma huoleton "ajelenpa vaan"- aikakausi on tullut selkeään päätökseensä. Projekti etenee vääjäämättä synkkää tahtia takaisin kohti "harrastusvaihetta". Mutta ei ei lannistuta, kaikki korjataan ajallaan. Viimeksi muokannut Radis : 23.04.2018 17:27 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...lupailin topicini puolella "kahveet & cognakit" veriryhmäanalyysisi ansioista...tarjous on pysyvästi voimassa, paitsi että tuplattuna ![]() ![]() ...jos ovat pahvimallit viileitä ratkaisuja runkoasioissa, niin jääkiekot ne vasta jäätäviä pelimiehen liikkeitä ovatkin...joo, ja ne alustan joustoista puhumiset ovat tyttöjen juttuja, tosi BJ-kuskit aistivat kaikki allavilisevät epätasaisuudet takapuolellaan, kyllä asia on näin ![]() ![]() ![]() ![]() peeäs: "raitisilmamaski" kuulostaa kans tyttöjen jutulta sikälimikäli PohjolanLiikenteen tallissa usvailee ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eihän siinä mitään, sainpahan hyvän tekosyyn itselleni hommata kauan hinkumani AC/DC-TIGin. Niinpä toissasyksynä tallin perukoille kulkeutui vanha kunnon Kempotig suoraan 90-luvulta. TIG-hitsauksen saloja netissä kuivaharjoitellessa esiin nousi alumiinihitsauksen höyryjen mahdollisesti dementiaa aiheuttava vaikutus. Eipä kuulostanut kovin houkuttelevalta, joten tuli sitten se raitisilmamaski hommattua käytettynä. Siinä oli vaan sellanen puute, että maski ei ollu automaattinen. No MIGin kaasupullon venttiilissä roikkui autoilualan pilailukaupan automaski. Siihenhän minä sitten sen raitisilmamaskin osat sovittelin, ja ihan toimiva kokonaisuus siitä tuli. Sellanen juttu siinä vaan kävi, että eihän mulla sitten enää normimaskia ole. Mutta nyt kun on tuota raitisilmamaskia käyttäny missävaan hitsauksessa, niin onpa se paljon mukavampaa hommaa kun ei tarvii haistella käryjä. Ohessa pari kuvaa sitten siitä saunasta. Viimeisesä kuvassa näkyy (huonosti) kehittämäni painovoimasyöttöinen pellettikiuas. Sellaisenkin jouduin tekemään kaverille... vieläpä hapiksesta. Kuvassa näkyy mustasta tehty versio. ”No eihän siinä kauaa mene” ei jokseenkaan toteutunu…. aloittelin projektin kutakuinkin vuosi sitten, ja päivää vaille juhannuksena se tuli valmiiksi. Varsin pitkiä päiviäkin tuli tehtyä…. PS Guzzinin keittiövaa´alla on hyvä punnita mm. hirvenjauhenlihoja, kun niitä pussittaa pakkaseen…. Viimeksi muokannut Radis : 23.04.2018 19:28 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu BJ45 | lepa77 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 15.08.2013 16:47 |
Myyty BJ45 -81 Projekti | bj45lava | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 14.08.2010 14:11 |
Myydään bj45 | SAMROCK | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.03.2010 16:42 |
o: bj45 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 02.01.2006 19:53 | |
Myydään BJ45 pic-up projekti | Käyttäjä | O/M/V Muut | 0 | 16.09.2003 18:52 |