Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.12.2015, 19:18
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

miten -95 zjssa on puhaltimen moottorin ohjaus, onko jotain vastuskorttia vai nopeus saadetaan nupissa olevilla vastuksilla? moottori pelaa, mut pelkastaan taysilla, mistahan ehtis vikaa?

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.12.2015, 19:32
p.jäppinen p.jäppinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 444
Perusasetus

etuvastus, pelkääjän jalkotilassa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2015, 20:02
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

oisko kuvaa millanen kaikale?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.12.2015, 20:54
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
oisko kuvaa millanen kaikale?
Kaksi vaihtoehtoa, jos on elektroniikkaa-näyttö, niin tuommoinen: http://www.jamant.fi/vastus-9396-mop4720046-p-2857.html ja jos ei ole elektroniikka-näyttöä, niin tuommoinen: http://www.jamant.fi/vastus-zjwj-mop4720278-p-2882.html , sijainti molemmilla sama, kotelon alla, kojetaulun alla, pelkääjän jalkatila...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.12.2015, 21:08
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

kiitos, paikallistettu ja automaatti-ilmastointi molemmissa. katkee niska kun koittaa kahtoo missa on
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2016, 22:01
tomhod2011:n Avatar
tomhod2011 tomhod2011 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.11.15
Sijainti: Tampere, Finland
Viestit: 106
Perusasetus

Perä asiaa vielä tietämättömälle, oon tossa mielessäni demostroinut ajaessa että humina/ujellus saattaa sittenkin kuulua takaa sivulta, ja epäilykset kohdistu pyöränlaakeriin.

no tänään pistin emännän takakonttiin ja hän paikansi äänen oikeeseen takarenkaaseen, eikä kuulemma keskeltä kuulu mitään ääntä.

kysymys kuuluukin voiko perä antaa ääntä sivulle ollessaan sökönä vai kuuluisiko se ääni nimenomaan keskeltä mikäli poskilaakerit tai hammaskosketus ois pielessä?

onkos toi pyöränlaakeri helpoin tsekata siten että tunkkaa renkaan ilmaan ja kokeilee päittäis välystä, ja kuinka paljon sielä välystä on vaikka laakeri oliskin ehjä, katsastuksessakaan ei pyörän laakerieista löytynyt mainintaa vikalistassa, kuinka tarkkaan ne osaa ne tsekata yleensäkkään, varsinkaan jos ei kauheemmin näitten nelikoiden päälle ymmärrä niinkun allekirjottanut itse.

alunperin lähdin epäilemään perää äänen alkaessa koska perän stefa vuosi öljyä ja en sieltä imemällä saanut tavaraa ulos kun 10L ämpäriin siten että pohja just peitty, lisäksi sillon oli myös kova naksuminen/pauke kääntäessä mikä tosin lakkas kun laitto uudet öljyt ja kitkan esto aineen, ulina/humina jäi vielä kiusaamaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee Zj 4.0 1996
Jeep Grand Cherokee Wj 2.7 2004

Jeep Cherokee Xj 4.0 1990
Jeep Cherokee Xj 4.0 1991
Jeep Cherokee Kj 3.7 2004

Jeep Wrangler YJ 2.5 1995
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.01.2016, 22:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tomhod2011 Näytä viesti
Perä asiaa vielä tietämättömälle, oon tossa mielessäni demostroinut ajaessa että humina/ujellus saattaa sittenkin kuulua takaa sivulta, ja epäilykset kohdistu pyöränlaakeriin.

kysymys kuuluukin voiko perä antaa ääntä sivulle ollessaan sökönä vai kuuluisiko se ääni nimenomaan keskeltä mikäli poskilaakerit tai hammaskosketus ois pielessä?
Se mitä minulla on jäykkäakselisissa takapyöränlaakereita hajonnut, niin ei sitä ääntä ole ihan noin vain tunnistanut mistä se tulee. Se on jyrinää jostain takaa. Ei ne hajonneet poskilaakerit kuulostaneet yhtään erilaiselta sen suhteen mistä ääni kuului, se vain kuuluu eri yhteydessä.


Lainaus:
onkos toi pyöränlaakeri helpoin tsekata siten että tunkkaa renkaan ilmaan ja kokeilee päittäis välystä, ja kuinka paljon sielä välystä on vaikka laakeri oliskin ehjä
Ei ole helpoin tsekata noin, koska ei vetarin päittäisvälys c-clippiperässä oikeastaan kerro pyöränlaakerin kunnosta mitään. C-clippiperässä saa olla päittäisvälystä pari-kolme milliä, mutta se ei liity pyöränlaakereihin (tai poskilaakereihin) millään tavalla.
Voit päittäisvälyksen testauksen sijaan toki koittaa nitkuttaa rengasta ylös-alas, mutta aika perhanan väljä laakeri saisi olla että sillä mitään huomaisit.

Taisin jo aiemmin sanoa (ehkä, ainakin muistaakseni? ), että helpoin ja järkevin tapa tarkistaa onko pyöränlaakeri rikki on ajaa tiellä ja kääntyä vuoronperään vasemmalle ja oikealle sopivan rauhallisesti. Pyöränlaakerin ollessa rikki ulkokaarteen puolella oleva rikkinäinen laakeri käytännössä aina pitää kovempaa ääntä, ja ko. laakerin ollessa sisäkaarteen puolella hiljenee.


Jos kyseessä on poskilaakerit, niin ääni hiljenee ja voimistuu oikeastaan vain vedon (tai voimakkaan moottorijarrutuksen) kautta tulevan kuormituksen takia. Pinionilaakereissa sama homma, mutta ääni on enemmänkin inisevä kuin rohina.


Lainaus:
alunperin lähdin epäilemään perää äänen alkaessa koska perän stefa vuosi öljyä ja en sieltä imemällä saanut tavaraa ulos kun 10L ämpäriin siten että pohja just peitty, lisäksi sillon oli myös kova naksuminen/pauke kääntäessä mikä tosin lakkas kun laitto uudet öljyt ja kitkan esto aineen, ulina/humina jäi vielä kiusaamaan.
No jos inininä/ humina kuuluu ja noin vähillä öljyillä menty vähänkään pidempään, niin on siellä ollut kaikki laakerit sekä itse välitys ollut kovilla. Melkein pitäisi tarkistaa peräkoppa, vetarit ja murikka irrottamalla että mitä näkyy.. pinionin laakerit voi tarkistaa vain yoken ja sen jälkeen pinionin irrottamalla, mutta niiden paikalleen laitto oikealla tavalla onkin vähän isompi proggis.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 05:00 (GMT +2).