Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2015, 21:41
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
http://i458.photobucket.com/albums/q...ps6zminaso.jpg


Siltä se mun kuorman haistelu venttiili näyttää.. Ja ei liiku tuo muovikäikäle mihinkään suuntaan. Pihdeillä yritettiin ulospäin varovasti ja sisäänpäin mut ei liiku ei..

Saako noita edes korjattua vai meneekö uuden ostamiseksi? Onko noi iha tarvikeosaa vai pitääkö taas marmorille mennä marisemaan..

- Teemu (LN46 vm.83)

ps. Ja näkeekö kukaan tosta et onko toi nyt sitten niin että luulee takapäässä olevan paljon painoa ja sen takia menee se takapää aikaisemmin lukkoon ku etupää?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Tuota keltasta muovia yritit liikuttaa?
Jos en ihan väärin taas muista ni se liikkuva tatti on siellä urassa. Ja pystyyhän sen paketin purkamaanki.
Siis tuo nailoninen haarukka itsessään ei ole tuossa venttiilissä se liikkuva osa. Se vain ohjaa tuota akseliin kiinnittyvää tankoa. Tais jopa purkeentua toi muoviosa ihan vaan lukkorenkaalla. Tuon muovihaarukan keskellä on pikkunen tappi mikä menee sinne venttiilin sisään ja sen päässä on mäntä minkä pitäis päästä liikkumaan siellä venttiilin sisällä. Se on koko ton laitoksen ainoa liikkuva osa. Saatto olla myös niinkin että ton muovin pystyi purkamaan vasta kun on aukaissut tuon mutterin, minkä "alla" se on. Helpoimmalla pääsee jos jostain löytää tosi hyväkuntoisen venttiilin ja vaihtaa sen vain tuon tilalle, ite tein takavetosee hiluxii kahesta eri tavoilla rikkinäisestä venttiilistä yhen toimivan, enkä oo vielä ainakaan joutunut noilla vehkeillä onnettomuuteen. Joskus tota venttiiliä oli myynnissä jossain suomenkielisessä offikaupassa, en vain muista missä.

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.12.2015, 20:45
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Siis tuo nailoninen haarukka itsessään ei ole tuossa venttiilissä se liikkuva osa. Se vain ohjaa tuota akseliin kiinnittyvää tankoa. Tais jopa purkeentua toi muoviosa ihan vaan lukkorenkaalla. Tuon muovihaarukan keskellä on pikkunen tappi mikä menee sinne venttiilin sisään ja sen päässä on mäntä minkä pitäis päästä liikkumaan siellä venttiilin sisällä. Se on koko ton laitoksen ainoa liikkuva osa. Saatto olla myös niinkin että ton muovin pystyi purkamaan vasta kun on aukaissut tuon mutterin, minkä "alla" se on. Helpoimmalla pääsee jos jostain löytää tosi hyväkuntoisen venttiilin ja vaihtaa sen vain tuon tilalle, ite tein takavetosee hiluxii kahesta eri tavoilla rikkinäisestä venttiilistä yhen toimivan, enkä oo vielä ainakaan joutunut noilla vehkeillä onnettomuuteen. Joskus tota venttiiliä oli myynnissä jossain suomenkielisessä offikaupassa, en vain muista missä.
Joo tarkemmin tutkin niin onhan se nailoni vaan "ohjuri". Tappi keskellä aivan ruosteessa.. Tota nailonin ympärillä olevaa mutteria koitin avata.. mut eihä se perkele suostu aukeamaan millään. Kokeilin taputella vähä jokapuolelta ensin vasaralla ja rost-offia perään.. hiton nailoni estää lämmön antamisen.

Ei kyllä kiinnostais kokonaan autosta irti ottaa.. on nimittäin varmasti alkuperäinen ku jarruputkien nipat on aika heikossa hapessa ja eivät varmasti kestä aukasua.. sama on myös kiinnikepulttien asia.. itse jarruputket ei taas kyllä kovin pahalta näytä.

Pitää ehtiä ronskimmat putkipihdit ja pyytää joku toveri antaa napsua varteen jos vaikka irtoais..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.12.2015, 20:52
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Joo tarkemmin tutkin niin onhan se nailoni vaan "ohjuri". Tappi keskellä aivan ruosteessa.. Tota nailonin ympärillä olevaa mutteria koitin avata.. mut eihä se perkele suostu aukeamaan millään. Kokeilin taputella vähä jokapuolelta ensin vasaralla ja rost-offia perään.. hiton nailoni estää lämmön antamisen.

Ei kyllä kiinnostais kokonaan autosta irti ottaa.. on nimittäin varmasti alkuperäinen ku jarruputkien nipat on aika heikossa hapessa ja eivät varmasti kestä aukasua.. sama on myös kiinnikepulttien asia.. itse jarruputket ei taas kyllä kovin pahalta näytä.

Pitää ehtiä ronskimmat putkipihdit ja pyytää joku toveri antaa napsua varteen jos vaikka irtoais..
Uusi murkula maksoi mulla 156 e ja uudet jarruputket yhteensä 60e joten ei tuon vanhan kanssa kannata kauheen kauan teutaroida etenkin kun vielä lopputuloksesta ei ole ihan takeita. Oisko se tiukassa siksi että on tarkoitettu olevan oikeasti kiinni?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.12.2015, 20:55
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Uusi murkula maksoi mulla 156 e ja uudet jarruputket yhteensä 60e joten ei tuon vanhan kanssa kannata kauheen kauan teutaroida etenkin kun vielä lopputuloksesta ei ole ihan takeita. Oisko se tiukassa siksi että on tarkoitettu olevan oikeasti kiinni?

Ai edestä taakse ja "murkulasta" siihen joustavaan pätkään makso 60e? Ihan tojotalla? Jos on noissa hinnoissaan viellä nii kyllähän noi nyt viellä viittii investoida..

tämän projektin kohdalla "budjetti" on ylitetty varmaan jo kymmenen kertaisesti.. myyjä aikoinaan: "ristikon vaihdolla leimalle.." ja voin sanoa että ois vaa katsuri nauranu mahakippurassa jos oisin noin tehny
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.12.2015, 20:57
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Ai edestä taakse ja "murkulasta" siihen joustavaan pätkään makso 60e? Ihan tojotalla? Jos on noissa hinnoissaan viellä nii kyllähän noi nyt viellä viittii investoida..

tämän projektin kohdalla "budjetti" on ylitetty varmaan jo kymmenen kertaisesti.. myyjä aikoinaan: "ristikon vaihdolla leimalle.." ja voin sanoa että ois vaa katsuri nauranu mahakippurassa jos oisin noin tehny
2 kpl 3.5 m putkia Motonetistä=60€. Marmorilla voi olla hiukka kalliimpia.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2015, 13:54
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Ai edestä taakse ja "murkulasta" siihen joustavaan pätkään makso 60e? Ihan tojotalla? Jos on noissa hinnoissaan viellä nii kyllähän noi nyt viellä viittii investoida..

tämän projektin kohdalla "budjetti" on ylitetty varmaan jo kymmenen kertaisesti.. myyjä aikoinaan: "ristikon vaihdolla leimalle.." ja voin sanoa että ois vaa katsuri nauranu mahakippurassa jos oisin noin tehny
Voin illasta tarkistaa hinnat, mutta ei paljon yli 60€:n kyllä mene Toyotan hinnat nuille kahdelle putkelle edestä takaa. Se kolmas putki ei ihmeitä kustantanut.

Koria joutuu irroittamaan ja nostamaan, että muutaman ylityksen noista saa kohdilleen. Tai saattaahan se taivutellen mennä, mutta..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.12.2015, 22:01
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Ai edestä taakse ja "murkulasta" siihen joustavaan pätkään makso 60e? Ihan tojotalla? Jos on noissa hinnoissaan viellä nii kyllähän noi nyt viellä viittii investoida..

tämän projektin kohdalla "budjetti" on ylitetty varmaan jo kymmenen kertaisesti.. myyjä aikoinaan: "ristikon vaihdolla leimalle.." ja voin sanoa että ois vaa katsuri nauranu mahakippurassa jos oisin noin tehny
Hieman väärin muistelin hintoja, mutta..

En varaosanumeroita katsonut, kun laput ja netti ei samassa olleet, mutta oletan noiden pisimpien olleen kalleimmat ja 45€/kpl oli niillä hintaa. Veikkaisin 16€ olleen sen takajarruletkulle menevän hinta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.12.2015, 22:26
lyllerö:n Avatar
lyllerö lyllerö ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.10.13
Sijainti: Joensuu
Viestit: 22
Perusasetus

Kertokaas missä vika kun nelikko päällä hilu luistelee reunasta toiseen ja takapotkuna kuin juna suoraan.!? Ln110 sestä kyse
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.12.2015, 22:38
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Saman korkuset renkaat?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.12.2015, 13:51
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Joo tarkemmin tutkin niin onhan se nailoni vaan "ohjuri". Tappi keskellä aivan ruosteessa.. Tota nailonin ympärillä olevaa mutteria koitin avata.. mut eihä se perkele suostu aukeamaan millään. Kokeilin taputella vähä jokapuolelta ensin vasaralla ja rost-offia perään.. hiton nailoni estää lämmön antamisen.

Ei kyllä kiinnostais kokonaan autosta irti ottaa.. on nimittäin varmasti alkuperäinen ku jarruputkien nipat on aika heikossa hapessa ja eivät varmasti kestä aukasua.. sama on myös kiinnikepulttien asia.. itse jarruputket ei taas kyllä kovin pahalta näytä.

Pitää ehtiä ronskimmat putkipihdit ja pyytää joku toveri antaa napsua varteen jos vaikka irtoais..
Se iso mutteri sen murkulan pohjassa on ihan helvetin tiukassa, sen aukaseminen paikallaan saattaa vääntää sen kannakkeen missä se venttiili on kiinni. Sehän ei meinaan oo kovin paksua peltiä ja altis ruostumiselle ja jollain 6m pulteilla kiinni rungossa. Ite aukasin pitkällä jatkolla ruuvipenkissä, tais olla vielä joko se mutteri tai koko murkula messinkiä ja kuparirengas välissä. Pulttipyssyllä vois toki yrittää aukasta paikallaankin, mutta pitää muistaa, että sieltä venttiilistä tulee sit se tappi varsineen ja ehkä joku pikku jousikin ulos. Helpoimmalla pääset kun vedät vaan ne jarruputket juuresta poikki ja aukaset 6-kulmasella hylsyllä kunnon liuottelun kera. En muista mitä marmorilla maksoi jarruputket, sieltä mä ne hain. Mutta ei ne sielläkään oo mitkään mahdottoman hintaiset. Eikä sekään maltaita maksa jos otat vanhat putket ja sovitteet malliksi ja käyt jossain varaosaputkassa teettämässä sopivan pituiset ja käännät ne mutkat sit kotona ite mitä tarvii.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 00:26 (GMT +2).