![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1926
|
||||
|
||||
![]()
Aika onnettomat on ne alkuperäisessä kiskosa olevat "telineet". Reissussa oli enempi tavaraa mukana, niin kokeilin kiristää liinan niihin, ei kestäny... Muuten katolla 2-3 taakkatelinettä, sellaista perinteistä vesikouruun tulevaa + vaneri.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87349
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#1927
|
|||
|
|||
![]()
Sarjasamme tyhmät kysymykset. Vaihtelin talvirenkaat, oik.puolen jarrurummussa öljyä. Perän joku stefa vuotaa? Millanen jumppa vaihtaa? Perä 8 1/4.
|
#1928
|
||||
|
||||
![]()
Joko öljystefa tai sitten takajarrun sylinteri. Todennäköisesti stefa; vaihdat samalla sitten molemmille puolille uudet stefat ja uudet pyöränlaakerit. Vaihtaminen ei ole kovin järjetön homma, vaatii peräkopan aukaisun, keskitarpin irrotuksen, C- clipit pois ja vetarit ulos. Vanhat romut lähtee esim. vetovasaralla, tai kehittelee itse sopivat ulosvetotyökalut.
Uusi laakeri menee paikalleen vanhan laakerin avulla varovasti vasaralla naputtaen, stefan joko nakuttelee varovasti paikalleen sopivalla holkilla, tai sitten kehittelee kierretangosta, isoista prikoista ja muttereista asennustyökalun. edit: Niin jaa.. siis jarrurummussa sisällä vai ulkona? Kannattaa melkein varmistaa se takajarrun jarrusylinteri, niitä tuppaa välillä vuotamaan myös.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1929
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa jonkunlaista oppimäärää: http://www.jamant.fi/vinkkeja-peraon...uvia-i-16.html
__________________
Killing time is not murder |
#1930
|
||||
|
||||
![]()
Jamantin ohjeet luin ja aika helppo homma se on stefan ja laakerien vaihto. Kunhan ei katkaise sitä keskitapin lukitsevaa pientä pulttia.
Onneksi itse sain sen pysymään ehjänä. |
#1931
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia vastauksista ja vinkeistä. Öljyä oli siis jarrurummun sisällä.
|
#1932
|
||||
|
||||
![]()
Xj:n renixmylly pitäis tunkea 70-luvun fsj:n konehuoneeseen. Mitäs kaikkia sähköjä tosta elimenluovuttajasta pitää saada koneen kaveriksi että auto saadaan käymään? Lambda+koneessa olevat anturit+ecm+pcm+pensapumppu?
|
#1933
|
||||
|
||||
![]()
No jossain määrin helpointahan se varmaan on koko johtosarjalla + älybokseilla, mutta käsittääkseni tuosta on olemassa joku hyvinkin karsittu systeemi millä koneen & laatikon halutessaan saa toimimaan. En vain kuolemaksenikaan muista millä hakusanoilla sen löytää googlesta..
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1934
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#1935
|
||||
|
||||
![]()
Tarviit Renix-mallin vauhtipyörän ja kytkinkoppaan kampuran asennontunnistimen paikan, helpompi ostaa koneen etupäähän tuleva koneistettu damper, ja siihen sopiva asennontunnistus asennuslevyineen, tosin en ole Renix-koneiseen sellaista koskaan nähnyt, mutta voi sellainen olla silti tilattavissa...
__________________
Killing time is not murder |
#1936
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#1937
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muistat sitten, että Renix- koneissa ei ole sama vetolevy/ vauhtipyörä, kuin HO- koneissa. ..ja HO:issakin taitaa olla kahta tai kolmea eri mallia XJ:ssä ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1938
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#1939
|
||||
|
||||
![]()
Tarvii varmaan tonne nettikauppaan kuvata noi oikeat tuotteet vetolevyissä, niin niistä näkee erot rei´issä/koloissa... Yhtään Renix tai H.O.-koneisen vauhtipyörää ei taida olla hyllyssä, kun ei niitä kukaan kysy.... Tilaamalla saadaan kaikkia...
__________________
Killing time is not murder |
#1940
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#1941
|
||||
|
||||
![]()
Yksi vaihtoehtohan on säästää myös aw4 ja tämän perään 3-lovinen+jakis. Pata kun menossa tämmöseen herkkuun jossa ylimääräiset kepit ei oo ennenkään haitannut:http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71458
![]() |
#1942
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#1943
|
||||
|
||||
![]()
Joo pitempihän toi aw on kuin 3 lovinen manu mutta adapterista jos saisi lyhyemmän kuin vanhassa kolmen askin setissä niin voisi olla mahdollinen. Tietysti pelkkä automaatti+jakis mutta sitten vaatii tiuhat perät.
|
#1944
|
||||
|
||||
![]()
..tai rakennat doublerin. Etujakiksena 231:n etulohko (normi/ hidas alue), perään joku järeämpi vanha rautakuorinen millä saa hitaan-hitaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1945
|
||||
|
||||
![]()
Osien luovuttaja paljastuikin manuaaliksi luullun automaatin sijaan eli ongelma ratkesikin vahingossa eli vanha paketti jää paikalleen
![]() |
#1946
|
|||
|
|||
![]()
Mulla ois polte saada etu akselille lukko Jaakko Teppoon (XJ).ARB lienee ainoa vaihtoehto koska lukon on oltava kytkytkettävä,kysymys kuuluukin että ei lienee järkeä käydä rakentamaan data 30 akselin?
|
#1947
|
||||
|
||||
![]()
Miksi ARB olisi ainoa vaihtoehto? D30:een on saatavilla aikalailla kaikki mahdolliset lukot mitä valmistetaan.. kytkettäviäkin on useaa eri mallia. Minulla on ollut Eatonin eLocker jokusen vuoden, ei ole pahaa sanottavaa.
Jos et ole rakentamassa Wagoneerin d44:ää tai jotain muuta vastaavaa vahvempaa akselia, niin kyllä d30:een ihan hyvin uskaltaa asentaa lukon. Vähän kun pitää järkeä mukana ajaessa niin kyllä se jossain määrin ehjänä pysyy, varsinkin XJ:ssä. Pidä vetarit riittävän heikkoina, niin korkkaa vetari/ ristikko eikä välitys/ lukko..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1948
|
|||
|
|||
![]()
D44:stä rakentaisin jos jostain löytyis.eLockerin hinta lienee samoissa hinnoissa ARBin kanssa.Tolkkuahan mulla ei oo...nimimerkillä 3murrosta ja vetaria murjottu joskus yhessä yössä.Mulla oli ajatuksena ARB + RCV vai mikä se oli kalliit vetarit,mut jotenkin tympii joka kevät vaihtaa kaikki pallonivelet ku tuntuu menevän väljiks,liekkö ne d44:ssä sen paremmat
|
#1949
|
||||
|
||||
![]()
Eikun pidät sen heikon kohdan vetareissa. Vahvat vetarit = välitys paskana. Ei mitään järkeä murjoa monen satasen välitystä + asennussarjaa + työtä (ja mahdollisesti lukkomurikkaa), kun sopivan heikoilla vetareilla saat muutaman kympin rempalla 20 minuutissa auton kuntoon..
Mulla on nyt kaksi kertaa hajonnut välitys, ja pari lukkomurikkaa (yksi ARB ja yksi eLocker) kiitos vahvojen vetareiden ja banjon/ poskilaakereiden kiinnityspulttien elämisen. Saa tästä lähin pysyä A1 Cardonen CV- malliset vetarit etuakselilla, maksaa ~135€/ kpl., kestää minkä kestää ja sitten vaihdetaan uusi. Varaosana metsässä mukana kulkee AlloyUSA:n cromot missä on valmiiksi navat kiinni. Hiton paljon helpompaa ja halvempaa kuin rikkoa noita välityksiä ![]() eBaystä löytyy satunnaisesti high pinion D44 banjoja myynnissä mistä saisi rakennettua uusilla putkilla ja haluamillaan ulkopäillä vahvan etuakselin. Hintaahan sille kaikkinensa tulee helposti pari tonnia. Suomessa minulla ei ole tullut viimeisen viiden vuoden aikana yhtäkään HP D44- akselia vastaan, Wagoneerin sopivia low pinion D44 aihioita kyllä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1950
|
||||
|
||||
![]()
paljos wagoneerin D44 eroo leveydeltään tuosta D30 ?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |