Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1926  
Vanha 18.11.2015, 17:43
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.277
Perusasetus

Aika onnettomat on ne alkuperäisessä kiskosa olevat "telineet". Reissussa oli enempi tavaraa mukana, niin kokeilin kiristää liinan niihin, ei kestäny... Muuten katolla 2-3 taakkatelinettä, sellaista perinteistä vesikouruun tulevaa + vaneri.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87349
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #1927  
Vanha 23.11.2015, 13:29
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Sarjasamme tyhmät kysymykset. Vaihtelin talvirenkaat, oik.puolen jarrurummussa öljyä. Perän joku stefa vuotaa? Millanen jumppa vaihtaa? Perä 8 1/4.
Vastaa lainaten
  #1928  
Vanha 23.11.2015, 14:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.399
Perusasetus

Joko öljystefa tai sitten takajarrun sylinteri. Todennäköisesti stefa; vaihdat samalla sitten molemmille puolille uudet stefat ja uudet pyöränlaakerit. Vaihtaminen ei ole kovin järjetön homma, vaatii peräkopan aukaisun, keskitarpin irrotuksen, C- clipit pois ja vetarit ulos. Vanhat romut lähtee esim. vetovasaralla, tai kehittelee itse sopivat ulosvetotyökalut.

Uusi laakeri menee paikalleen vanhan laakerin avulla varovasti vasaralla naputtaen, stefan joko nakuttelee varovasti paikalleen sopivalla holkilla, tai sitten kehittelee kierretangosta, isoista prikoista ja muttereista asennustyökalun.

edit: Niin jaa.. siis jarrurummussa sisällä vai ulkona? Kannattaa melkein varmistaa se takajarrun jarrusylinteri, niitä tuppaa välillä vuotamaan myös.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1929  
Vanha 23.11.2015, 15:06
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Tuossa jonkunlaista oppimäärää: http://www.jamant.fi/vinkkeja-peraon...uvia-i-16.html
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1930  
Vanha 23.11.2015, 15:09
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 534
Perusasetus

Jamantin ohjeet luin ja aika helppo homma se on stefan ja laakerien vaihto. Kunhan ei katkaise sitä keskitapin lukitsevaa pientä pulttia.
Onneksi itse sain sen pysymään ehjänä.
Vastaa lainaten
  #1931  
Vanha 23.11.2015, 15:42
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Kiitoksia vastauksista ja vinkeistä. Öljyä oli siis jarrurummun sisällä.
Vastaa lainaten
  #1932  
Vanha 26.11.2015, 21:54
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.262
Perusasetus

Xj:n renixmylly pitäis tunkea 70-luvun fsj:n konehuoneeseen. Mitäs kaikkia sähköjä tosta elimenluovuttajasta pitää saada koneen kaveriksi että auto saadaan käymään? Lambda+koneessa olevat anturit+ecm+pcm+pensapumppu?
Vastaa lainaten
  #1933  
Vanha 27.11.2015, 14:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.399
Perusasetus

No jossain määrin helpointahan se varmaan on koko johtosarjalla + älybokseilla, mutta käsittääkseni tuosta on olemassa joku hyvinkin karsittu systeemi millä koneen & laatikon halutessaan saa toimimaan. En vain kuolemaksenikaan muista millä hakusanoilla sen löytää googlesta..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1934  
Vanha 27.11.2015, 15:33
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.262
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No jossain määrin helpointahan se varmaan on koko johtosarjalla + älybokseilla, mutta käsittääkseni tuosta on olemassa joku hyvinkin karsittu systeemi millä koneen & laatikon halutessaan saa toimimaan. En vain kuolemaksenikaan muista millä hakusanoilla sen löytää googlesta..
Ei ole tarkoitus ottaa automaattia vaan pelkkä moottori+sen minimissään vaatimat sähköt.
Vastaa lainaten
  #1935  
Vanha 27.11.2015, 16:24
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Tarviit Renix-mallin vauhtipyörän ja kytkinkoppaan kampuran asennontunnistimen paikan, helpompi ostaa koneen etupäähän tuleva koneistettu damper, ja siihen sopiva asennontunnistus asennuslevyineen, tosin en ole Renix-koneiseen sellaista koskaan nähnyt, mutta voi sellainen olla silti tilattavissa...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1936  
Vanha 27.11.2015, 17:34
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.262
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Tarviit Renix-mallin vauhtipyörän ja kytkinkoppaan kampuran asennontunnistimen paikan, helpompi ostaa koneen etupäähän tuleva koneistettu damper, ja siihen sopiva asennontunnistus asennuslevyineen, tosin en ole Renix-koneiseen sellaista koskaan nähnyt, mutta voi sellainen olla silti tilattavissa...
Ei sulla olisi mitään havainnekuvaa miten eroaa vanhan mallin vauhtipyörästä?
Vastaa lainaten
  #1937  
Vanha 27.11.2015, 17:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.399
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Ei sulla olisi mitään havainnekuvaa miten eroaa vanhan mallin vauhtipyörästä?
Heittäisin lonkalta, että erona on se että ruiskulle tehdyssä vetolevyssä/ vauhtipyörässä on hammas/ lovi mistä ECM saa klampuran signaalin että osaa synkronoida syötön ja sytkän oikein - kaasarikoneessa sille ei ole tarvetta.

Muistat sitten, että Renix- koneissa ei ole sama vetolevy/ vauhtipyörä, kuin HO- koneissa. ..ja HO:issakin taitaa olla kahta tai kolmea eri mallia XJ:ssä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1938  
Vanha 27.11.2015, 18:48
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Heittäisin lonkalta, että erona on se että ruiskulle tehdyssä vetolevyssä/ vauhtipyörässä on hammas/ lovi mistä ECM saa klampuran signaalin että osaa synkronoida syötön ja sytkän oikein - kaasarikoneessa sille ei ole tarvetta.

Muistat sitten, että Renix- koneissa ei ole sama vetolevy/ vauhtipyörä, kuin HO- koneissa. ..ja HO:issakin taitaa olla kahta tai kolmea eri mallia XJ:ssä
Nope, on vain yksi malli 91-01. Mutta muuten oikein, 87-90 on erilainen rei´itys/kolotus kuin 91-01, eipä ole havainnekuvaa edes vetolevyistä, kun mulla on näköjään sama kuva kolmessa vetolevyssä, joista kaksi on XJ-yhteensopivia... Ulkoa muistelisin, että Renixissä on paljon reikiä/koloja, kun H.O:ssa on kolme kolmen sarjaa...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1939  
Vanha 27.11.2015, 18:51
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Ei sulla olisi mitään havainnekuvaa miten eroaa vanhan mallin vauhtipyörästä?
Tarvii varmaan tonne nettikauppaan kuvata noi oikeat tuotteet vetolevyissä, niin niistä näkee erot rei´issä/koloissa... Yhtään Renix tai H.O.-koneisen vauhtipyörää ei taida olla hyllyssä, kun ei niitä kukaan kysy.... Tilaamalla saadaan kaikkia...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1940  
Vanha 27.11.2015, 18:57
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.262
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Nope, on vain yksi malli 91-01. Mutta muuten oikein, 87-90 on erilainen rei´itys/kolotus kuin 91-01, eipä ole havainnekuvaa edes vetolevyistä, kun mulla on näköjään sama kuva kolmessa vetolevyssä, joista kaksi on XJ-yhteensopivia... Ulkoa muistelisin, että Renixissä on paljon reikiä/koloja, kun H.O:ssa on kolme kolmen sarjaa...
Täytyypi näitä tutkia sitten kun molemmat on vierekkäin lattialla, lähinnä ajattelin voisiko fsj:n vauhtipyörän koneistaa sopivaksi renixin perään? Jyrsintä ja sorvaushommat kun ei tuota ongelmia. Mitäs kaikkea muuta toi käyntiin saanti nyt sitten sähköjen puolesta vaatii?
Vastaa lainaten
  #1941  
Vanha 27.11.2015, 19:07
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.262
Perusasetus

Yksi vaihtoehtohan on säästää myös aw4 ja tämän perään 3-lovinen+jakis. Pata kun menossa tämmöseen herkkuun jossa ylimääräiset kepit ei oo ennenkään haitannut:http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71458
Vastaa lainaten
  #1942  
Vanha 27.11.2015, 19:24
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Yksi vaihtoehtohan on säästää myös aw4 ja tämän perään 3-lovinen+jakis. Pata kun menossa tämmöseen herkkuun jossa ylimääräiset kepit ei oo ennenkään haitannut:http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71458
Aika pitkä paketti tulee... Ei taida akseliväli riittää...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1943  
Vanha 27.11.2015, 20:50
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.262
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Aika pitkä paketti tulee... Ei taida akseliväli riittää...
Joo pitempihän toi aw on kuin 3 lovinen manu mutta adapterista jos saisi lyhyemmän kuin vanhassa kolmen askin setissä niin voisi olla mahdollinen. Tietysti pelkkä automaatti+jakis mutta sitten vaatii tiuhat perät.
Vastaa lainaten
  #1944  
Vanha 27.11.2015, 22:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.399
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Joo pitempihän toi aw on kuin 3 lovinen manu mutta adapterista jos saisi lyhyemmän kuin vanhassa kolmen askin setissä niin voisi olla mahdollinen. Tietysti pelkkä automaatti+jakis mutta sitten vaatii tiuhat perät.
..tai rakennat doublerin. Etujakiksena 231:n etulohko (normi/ hidas alue), perään joku järeämpi vanha rautakuorinen millä saa hitaan-hitaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1945  
Vanha 28.11.2015, 17:45
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.262
Perusasetus

Osien luovuttaja paljastuikin manuaaliksi luullun automaatin sijaan eli ongelma ratkesikin vahingossa eli vanha paketti jää paikalleen Kaaveliin vaan rakennettava paikka asentotunnistimelle
Vastaa lainaten
  #1946  
Vanha 06.12.2015, 18:49
K-Olli K-Olli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.11
Sijainti: Virojoki
Viestit: 83
Perusasetus

Mulla ois polte saada etu akselille lukko Jaakko Teppoon (XJ).ARB lienee ainoa vaihtoehto koska lukon on oltava kytkytkettävä,kysymys kuuluukin että ei lienee järkeä käydä rakentamaan data 30 akselin?
Vastaa lainaten
  #1947  
Vanha 06.12.2015, 19:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.399
Perusasetus

Miksi ARB olisi ainoa vaihtoehto? D30:een on saatavilla aikalailla kaikki mahdolliset lukot mitä valmistetaan.. kytkettäviäkin on useaa eri mallia. Minulla on ollut Eatonin eLocker jokusen vuoden, ei ole pahaa sanottavaa.

Jos et ole rakentamassa Wagoneerin d44:ää tai jotain muuta vastaavaa vahvempaa akselia, niin kyllä d30:een ihan hyvin uskaltaa asentaa lukon. Vähän kun pitää järkeä mukana ajaessa niin kyllä se jossain määrin ehjänä pysyy, varsinkin XJ:ssä. Pidä vetarit riittävän heikkoina, niin korkkaa vetari/ ristikko eikä välitys/ lukko..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1948  
Vanha 06.12.2015, 20:17
K-Olli K-Olli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.11
Sijainti: Virojoki
Viestit: 83
Perusasetus

D44:stä rakentaisin jos jostain löytyis.eLockerin hinta lienee samoissa hinnoissa ARBin kanssa.Tolkkuahan mulla ei oo...nimimerkillä 3murrosta ja vetaria murjottu joskus yhessä yössä.Mulla oli ajatuksena ARB + RCV vai mikä se oli kalliit vetarit,mut jotenkin tympii joka kevät vaihtaa kaikki pallonivelet ku tuntuu menevän väljiks,liekkö ne d44:ssä sen paremmat
Vastaa lainaten
  #1949  
Vanha 07.12.2015, 10:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.399
Perusasetus

Eikun pidät sen heikon kohdan vetareissa. Vahvat vetarit = välitys paskana. Ei mitään järkeä murjoa monen satasen välitystä + asennussarjaa + työtä (ja mahdollisesti lukkomurikkaa), kun sopivan heikoilla vetareilla saat muutaman kympin rempalla 20 minuutissa auton kuntoon..

Mulla on nyt kaksi kertaa hajonnut välitys, ja pari lukkomurikkaa (yksi ARB ja yksi eLocker) kiitos vahvojen vetareiden ja banjon/ poskilaakereiden kiinnityspulttien elämisen. Saa tästä lähin pysyä A1 Cardonen CV- malliset vetarit etuakselilla, maksaa ~135€/ kpl., kestää minkä kestää ja sitten vaihdetaan uusi. Varaosana metsässä mukana kulkee AlloyUSA:n cromot missä on valmiiksi navat kiinni. Hiton paljon helpompaa ja halvempaa kuin rikkoa noita välityksiä


eBaystä löytyy satunnaisesti high pinion D44 banjoja myynnissä mistä saisi rakennettua uusilla putkilla ja haluamillaan ulkopäillä vahvan etuakselin. Hintaahan sille kaikkinensa tulee helposti pari tonnia. Suomessa minulla ei ole tullut viimeisen viiden vuoden aikana yhtäkään HP D44- akselia vastaan, Wagoneerin sopivia low pinion D44 aihioita kyllä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1950  
Vanha 07.12.2015, 20:00
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

paljos wagoneerin D44 eroo leveydeltään tuosta D30 ?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 11:24 (GMT +2).