![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Apropoo kukaan joutunut tutkiin 160 patrollin ohjaustehostimen puolta? pumppu kaput ja ajatuksena uusia jotain kivaa siihen Eli onko tuo simpukka "ympäripumppaava" vai kuinka? Nurkissa lojuu siiva sovitteella oleva hydepumppu ja säädettävä paineen alennus venttiili ja kaikella järellä ton pitäis olla ok ku säätää venttiilin johonku 70bar tietämille niin pitäis skulaa ko kö ?? alennusventtiilin kytkentä paine sisän paine ulos ja tankki noh sekavaa selitystä ![]() Kysymys: jos nappaan pumpun paikoilleen ja letkut kiinni niin kiertääkö ölppä simpukalta paluuseen vai nappaako paineen säädettyyn arvoon ja kierrättää paineenalennus venttiilin kautta paluuseen ja pitää simpukalla se säädetyn paineen ajatuksina vielä porailla simpukka että saa sylkän kaveriksi joskus tässä niin olis jo tuottavampi pumppu valmiina
__________________
Simply put klever ![]() Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkäs paljon y60 ja y61 koristen 2.8 kannet eroaa toisistaan?
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Riipu myöskin Y60 mallista... uudemmin Y60 ja Y61 on kansi missä on alipainepumppu, vanhempi Y60 on alipainepumppu laturi takana. Ja varmasti on pieni muuta erot...
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Ohjaustehostimen pumppu
Pystyykö 160 korisen tehostimen pumppua korjaamaan? Nyt on jo kaksi kappaletta joissa hihnapyörä linttuaa hulluna. Ilmeisesti laakeri sökönä... tai jotain. Vai onko etsittävä vaihtopumppu?
__________________
Hiljaa hyvä tulee, tosi hiljaa tosi hyvää. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#6
|
||||
|
||||
![]()
sen pitäis sen akselin tulla ulos päin ainakin ite näin tulkitsin ku justiin löin yhden kappaleiksi vois kahtua mikä laakeri se on ku meen pajalle
__________________
Simply put klever ![]() Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
#7
|
|||
|
|||
![]() Uusi tulokas
Ostin tuossa patrol 260 vm-92, jossa on suorakulmaiset etu-umpiot. Autossa on rd28td moottori. Ilmeisesti ei kovin yleinen malli verrattuna pyöreälamppuiseen y60. Onko saman vuosimallin 260 ja y60 patrolleissa muuten samat osat, paitsi kori, jos moottori on sama?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Olisko jollain tiedossa -82vuotisen pätkä patun takapyörän laakerin mittoja ( tai ihan numeroa jolla löytyy)? Että vois käydä laakerikaupasta kyselemässä, kun paikallinen varaosaliike ei enää moista kapistusta löytäny myytävistä
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kummin päin takaperä purkaantuu,onko murikantakana peltiluukku 8mm pulteilla kiinni? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
se vuosmalli ei merkkaa mitään noissa, suurin osa suomeen tuoduista patukoista joiden vuosimalli on vaikkapa -92 on oikeesti valmistettu jo vuonna 1990. samoten ne ysikympit voi olla tehty joko vuonna 90, tai 89, tai 88 tai vaikkapa 85.. riippuu ihan korimallista, maahantuojan sen hetkisestä tilanteesta ja AKE:n sekoiluista vuosikymmenen alussa.. ainiin ja mistä se auto on uitettu ja millonka, kas kun patrollia tehään vielläkin Y60 JA Y61 korisena "pickuppina" mm aussien ja ählyjen markkinoille ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Entisessä 160 korisessa oli vuosia sitten sama vika. Nissanin varaosamyynnissä ensin väittivät, että koko pumppu pitää ostaa uusiksi, mutta vaivauduttuaan asiaa tutkimaan, pystyikin ko. laakerin tilaamaan erikseen. Oli sen verran outo laakerikoko, ettei ainakaan paikalliselta laakereihin erikoistuneelta liikkeeltä sitä hyllystä löytynyt.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Hei, Datsunissa sellaista vikaa että ei lähde avaimesta käymään. Jo tehtyä, startti vaihdettu varmasti ehjään, sulakkeet tsekattu, virtalukon pohja vaihdettu, sekä starttirele. Vaan ei sano mitään, ainoastaan kun startin herätteelle laittaa virtaa suoraan niin lähtee käyntiin.. Eikös se starttirele ole vasemmalla puolella sisälokasuojassa? Mitähän vielä keksisi vaihtaa..?
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mut jos siellä se rele on niin mittaa tuleeko siihen herätevirta ja tarviihan se akultakin jännitteen.. taitaa tuokin olla sulakejohtojen takana,eli siinä vasemman akunvieressä ne + napaan tulevat n 6mm2 johdopätkät kannattaa kattoa että niiden läpi jännite kulkee.. muutama viesti ylöspäin nimimerkki kartse1:n profiilissa on kytkentäkaaviot ainakin nissaniin ja muistaakseni mun profiilissa datsuniin ![]() edit: kävin tarkistaa kun sattui tallissa just yks 89 160 patrolli haukottelemaan. rele on heti vasemman lampun takana, valkopunainen pitäs tulla virta akulta juurikin sen johtosulakkeen kautta, sit valkovihreä menee startille,tässäkin liitos jossa vaihtuu mustaksi johdoksi, menee samassa suojassa missä startin päävirtakin.. Viimeksi muokannut matti.v : 14.12.2015 19:52 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eikä kannata sillai miettiä korimallia, vaan enempikin konetyyppiä, RD28T on vanhanmallinen jakajapumpullinen (Y60 korissa), kun taas RD28ETi on sähköohjatulla pumpulla oleva moottori (Y61 korissa) jossa ECU hanskaa hommat, ei se asentaja ![]() Y60 on hydrauliset venttiilinnostimet ja Y61 puolihydrauliset, eli siellä on nostin, mutta myös shimmit venan välyksille. Y61 kansi on ns vahvistettu, kestää paremmin noita eri rasituksia, se missä Y60 kansi ottaa ja halkeaa, tuo uudempi viellä voi selvitä, ehkä. sitä en tiedä, että meniskö nuo ristiin sitten toisiinsa, että onko lohkot täysin samat. sitten niissä on täysin erilaiset imusarja ja anturit tuossa ETi kannessa on eri paikoissa ja erilaiset. samoten kansiin liittyen, niin suuttimissa on eroa toisiinsa nähden, Y61 suuttimissa on REILUSTI kovemmat avautumispaineet, jos en väärin muista, niin vakio oli 170bar +-1bar kun kuusi bränikkää aikanaan mitattiin ja taisi vanhan suuttimet aueta jossain ~110-120bar tietämillä. jotain muutakin noissa oli, kun ny vaan muistas ulkoo..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
Luokat |
patrolli |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5058 | 03.09.2025 20:22 |
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 332 | 01.04.2023 15:38 |
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 227 | 15.08.2020 20:03 |
Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2004 07:20 |