Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.10.2015, 15:09
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Tästä on varmasti ollut puhetta miljoonia kertoja palstalla mutta enpäs ny yhtäkkiä löytäny vastausta, olikos niin että tuohon patikan 3.3litrasen vapari dieselin kupeeseen istuu bolt-on 3.3td pakosarja? Jos näin on niin onko kellään nurkissa ylimääräistä sarjaa joka myytäväksi joutas? Vaparin pumppua vissii pystyy pienillä vippaskonsteilla käyttämään turbon kans?
Taitaa tarvia imusarjan kans.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.10.2015, 17:51
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Taitaa tarvia imusarjan kans.
Jos näin on niin pysyyköön tuo prokkis sit vaparina.. patikassa lienee laturin yhteydessä alipainepumppu kuten niin monessa muussakin?
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.10.2015, 18:19
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Jos näin on niin pysyyköön tuo prokkis sit vaparina.. patikassa lienee laturin yhteydessä alipainepumppu kuten niin monessa muussakin?
Juu on pumppu laturissa. Ja kait siihen vaparin sarjaaki saa turbolle laipan tehtyä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.10.2015, 21:24
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Juu on pumppu laturissa. Ja kait siihen vaparin sarjaaki saa turbolle laipan tehtyä?
Saiskai siihin laipan joo mutta toisaalta kun tuon olis rarkoitus toimia ikäänkuin pihatraktorina/työkaluna rankamehtässä ni voi olla parempi ettei lisää hyrskytintä kylkeen.. vaparin sarja on kyl vähä turhan pitkäkin, mahtaa tulla rattiakselin eteen hyrrä.. noh, kahtoo ja juonii sit tarkemmin ku polkasee ton projektin kunnolla käyntiin, kyselen alustavasti vaan näitä juttuja tällä hetkellä ja koitan setviä suunnitelman/luonnoksen valmiiksi jotta ei tarvis sit enää arpoa ku alkaa toteuttamaan..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2015, 07:53
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Patrol 3.0 -00


moi!

Mitä noissa tarvii tarkastaa? Onko nuo miten "Kestäviä"? ( riippuu tietty minte hoidetaan..) mutta noin niinkuin normikäytössä? Jossakin kuullut nettihuhua että noi 3,0 olisi pommeja???

tarvis käydä kattomassa 3,0 automaatti 270tkm ajettu siistiä patrolia.

vaihtoehtona se 2,8 6cyl...kumpi olis varmempi ostos?


//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"

Viimeksi muokannut lacrits68 : 24.10.2015 08:05 Perustelu: lukihäiriö.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.10.2015, 20:52
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

Mitä noissa tarvii tarkastaa? Onko nuo miten "Kestäviä"? ( riippuu tietty minte hoidetaan..) mutta noin niinkuin normikäytössä? Jossakin kuullut nettihuhua että noi 3,0 olisi pommeja???

tarvis käydä kattomassa 3,0 automaatti 270tkm ajettu siistiä patrolia.

vaihtoehtona se 2,8 6cyl...kumpi olis varmempi ostos?


//Janne
No varmaan 2.8 6 mukinen, tuo 3.0di kone on saanu "käsikranaatti" lempinimen, tainnu mäntiä ja kansia mennä ihan urakalla.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=40947
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.10.2015, 00:19
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

2,8 on kansivikanen, vaikka Y61 korisessa onkin jo "vahvistettu" kansi. 3l koneessa pitää tulpata ekana EGR jos ei jo ole tulpattu ja asentaa huohotukseen öljynkeruusäiliö. muuten ainakin aussien mukaan pitkissä vedoissa voi tulla ongelmaa kun kone ei tunnista ahtopaineen määrää ja se sitten ahtaa AIVAN HELVETISTI. samoilta foorumeilta tuli lueskeltua, että viimenen jälkiasennetun ahtopainemittarin näyttämä ennen kun kone sano poks pitkässä vedossa oli 2,7bar nää voi osin olla huhu juttuja, mutta järkeenkäypiä, koska ahtopaineen tunnistus on tuossa 3l imusarjalta JA coolerilta ja jos siellä on aivan sikana öljyseka paskaa, niin ei mikään ihme jos anturit antaa väärää tietoa paineenohjaukseen ja kyllä kohtuu pienikin ahdin antaa hyvän paineen, nimittäin hetken ja samalla se myös nostaa ahtoilman lämpötilan sellasiin lukemiin, että jotain voi mennä rikki. noissahan noiden aussien foorumien mukaan kirjaimellisesti mäntä sulaa sylinteriputkeen kiinni, tiedä sitten, kuvia ei juuri noista ole tuo uudempi 2,8l on tosiaan arka kannestaan ja noilla on viellä taipumus rikkoa pumppunsa ecu, koska se on viisaasti sijotettu moottorin kuumimpaan kohtaan, eli justiinsa syöttöpumpun päälle, johon ei käy minkäänlainen ilmanvirta ajossa, vaan se on täysin ajoviimalta katveessa. sama pumppu kun cumminseissa, joissa se ecun siirto joko tehdään ennen kun se palaa, tai viimestään sillon kun se on jo palanut

ite ottasin ehottomasti 3l koneella, koska se on reilusti väännökkäämpi ja muutenkin miellyttävämpi ajaa, tuo 2,8l on älytön kierroskone ja vaikka paperilla voimaa on "ihan ok" niin se on auttamatta patrolliin tehoton, sekä huolettomampi muutenkin, kunhan nakkaa parin euron levyn sinne EGR laipan väliin ja vetäsee pätkän kumiletkua, että saa keruusäiliön asennettua.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5057 16.07.2025 22:43
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 06:59 (GMT +2).