Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.10.2015, 07:53
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Patrol 3.0 -00


moi!

Mitä noissa tarvii tarkastaa? Onko nuo miten "Kestäviä"? ( riippuu tietty minte hoidetaan..) mutta noin niinkuin normikäytössä? Jossakin kuullut nettihuhua että noi 3,0 olisi pommeja???

tarvis käydä kattomassa 3,0 automaatti 270tkm ajettu siistiä patrolia.

vaihtoehtona se 2,8 6cyl...kumpi olis varmempi ostos?


//Janne

__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"

Viimeksi muokannut lacrits68 : 24.10.2015 08:05 Perustelu: lukihäiriö.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.10.2015, 20:52
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

Mitä noissa tarvii tarkastaa? Onko nuo miten "Kestäviä"? ( riippuu tietty minte hoidetaan..) mutta noin niinkuin normikäytössä? Jossakin kuullut nettihuhua että noi 3,0 olisi pommeja???

tarvis käydä kattomassa 3,0 automaatti 270tkm ajettu siistiä patrolia.

vaihtoehtona se 2,8 6cyl...kumpi olis varmempi ostos?


//Janne
No varmaan 2.8 6 mukinen, tuo 3.0di kone on saanu "käsikranaatti" lempinimen, tainnu mäntiä ja kansia mennä ihan urakalla.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=40947
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.10.2015, 00:19
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

2,8 on kansivikanen, vaikka Y61 korisessa onkin jo "vahvistettu" kansi. 3l koneessa pitää tulpata ekana EGR jos ei jo ole tulpattu ja asentaa huohotukseen öljynkeruusäiliö. muuten ainakin aussien mukaan pitkissä vedoissa voi tulla ongelmaa kun kone ei tunnista ahtopaineen määrää ja se sitten ahtaa AIVAN HELVETISTI. samoilta foorumeilta tuli lueskeltua, että viimenen jälkiasennetun ahtopainemittarin näyttämä ennen kun kone sano poks pitkässä vedossa oli 2,7bar nää voi osin olla huhu juttuja, mutta järkeenkäypiä, koska ahtopaineen tunnistus on tuossa 3l imusarjalta JA coolerilta ja jos siellä on aivan sikana öljyseka paskaa, niin ei mikään ihme jos anturit antaa väärää tietoa paineenohjaukseen ja kyllä kohtuu pienikin ahdin antaa hyvän paineen, nimittäin hetken ja samalla se myös nostaa ahtoilman lämpötilan sellasiin lukemiin, että jotain voi mennä rikki. noissahan noiden aussien foorumien mukaan kirjaimellisesti mäntä sulaa sylinteriputkeen kiinni, tiedä sitten, kuvia ei juuri noista ole tuo uudempi 2,8l on tosiaan arka kannestaan ja noilla on viellä taipumus rikkoa pumppunsa ecu, koska se on viisaasti sijotettu moottorin kuumimpaan kohtaan, eli justiinsa syöttöpumpun päälle, johon ei käy minkäänlainen ilmanvirta ajossa, vaan se on täysin ajoviimalta katveessa. sama pumppu kun cumminseissa, joissa se ecun siirto joko tehdään ennen kun se palaa, tai viimestään sillon kun se on jo palanut

ite ottasin ehottomasti 3l koneella, koska se on reilusti väännökkäämpi ja muutenkin miellyttävämpi ajaa, tuo 2,8l on älytön kierroskone ja vaikka paperilla voimaa on "ihan ok" niin se on auttamatta patrolliin tehoton, sekä huolettomampi muutenkin, kunhan nakkaa parin euron levyn sinne EGR laipan väliin ja vetäsee pätkän kumiletkua, että saa keruusäiliön asennettua.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.10.2015, 10:41
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

@punisherFIN, kiitos...tuo auttoi jo hieman asiaan...pikkusen hakusanaa mistä hakea&lukea!

Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.10.2015, 10:58
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

PS: onko automaatin ja ,manuaalin suhteen huomautettavaa?
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.10.2015, 12:06
fintroll:n Avatar
fintroll fintroll ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 296
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
PS: onko automaatin ja ,manuaalin suhteen huomautettavaa?
Automaattimalli on kuulemassa kestavampi kun manuaali.
Ja suositan myöskin sen 3.0l. Piti vain viahtaa/tarkistaa ruiskit joka 100km (?)... Sen käsikraanattitarinat tule vain koska Nissan on antanut liian pitkia huoltovalit noi ruiskimet. Ja myöskin ensimainen sarja oli joku ongelma ja Nissan on tehty kampanja missä ne on vaihatanut moottorit. Siis jos sarjanumero on yli 100.000 kaikki piti olla kunossa

Ja on lukenut jo monta vuotta joku ranskalainen Patrol forum ja yleensä ongelmat on sen 2.8TDI kansivika, 3.0l mootorin viat on paljon harvinaisempi.

Viimeksi muokannut fintroll : 25.10.2015 12:37
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.11.2015, 19:43
Jypppe:n Avatar
Jypppe Jypppe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 168
Perusasetus

Onkos muilla ollu ongelmana et kierrokset laskee hitaasti sd33t?
Kaipaisko suuttimet huoltoa vai koko pumppu.
__________________

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.08.2016, 21:47
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
2,8 on kansivikanen, vaikka Y61 korisessa onkin jo "vahvistettu" kansi.
ite ottasin ehottomasti 3l koneella, koska se on reilusti väännökkäämpi ja muutenkin miellyttävämpi ajaa, tuo 2,8l on älytön kierroskone ja vaikka paperilla voimaa on "ihan ok" niin se on auttamatta patrolliin tehoton, sekä huolettomampi muutenkin, kunhan nakkaa parin euron levyn sinne EGR laipan väliin ja vetäsee pätkän kumiletkua, että saa keruusäiliön asennettua.
moi!

onko tuo 2,8 kannen kajahdus käytöstä kiinni vai meneekö ne oikein käyttetynnäkin risaksi?
Olis yks tollanen 200tkm oleva -98 y61 koppanen myynnissä joka kiinostaisi. ei tule offikäyttöön sinällään enempi Venäjän maaseutumatkailuun

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.08.2016, 06:47
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Kyllähän se käyttö aika paljo ratkasee.
Rauhallinen lämmitys/jäähdytys ni ei huolen häivää.
Onkos ne ees niin herkkiä?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.09.2016, 21:13
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

onko tuo 2,8 kannen kajahdus käytöstä kiinni vai meneekö ne oikein käyttetynnäkin risaksi?
Olis yks tollanen 200tkm oleva -98 y61 koppanen myynnissä joka kiinostaisi. ei tule offikäyttöön sinällään enempi Venäjän maaseutumatkailuun

//Janne
tämä yksilö ainaskin "oksensi" kuumana muutaman litran jäähdytysnestettä kun paisuntasailiön avasi kuumana...! etsintä jatkuu!
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.09.2016, 16:49
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
tämä yksilö ainaskin "oksensi" kuumana muutaman litran jäähdytysnestettä kun paisuntasailiön avasi kuumana...! etsintä jatkuu!
Tuolleenhan sen kuuluu toimiakkin, paineenalaisen nesteen.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.09.2016, 18:38
Bumer Bumer ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.16
Sijainti: Tampere
Viestit: 21
Perusasetus

Että mitähän vi**ua!? Jossain osaluetteloissa mainitaan Nissan Patrol Y160 vm.1980-1987 ja joissakin taas "samat" osat käy Patrol K160 vm.1983-1989 JA 1980-1983 sarjaan? Noihan menee ihan ristiin...? Eli suomeksi kysyttynä käykö Patrol Y160 lehtijouset Patrol K160 vm.1988 malliin? Olisin hyvinkin kiitollinen jos joku selventäisi asiaa ja jaksaisi vääntää nämä rautalangasta mulle!

EDIT: http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...,392,393&lang= sopisiko nämä pakat tuohon mun K160 malliin?

Viimeksi muokannut Bumer : 05.09.2016 18:43
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.09.2016, 07:02
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Tuolleenhan sen kuuluu toimiakkin, paineenalaisen nesteen.
ok? kaikki värkit mitkä mulla on pihassa ( vw, rover, ym) ...pihahtaa pikkasen kun korkin ja nesteety pysyy säiliössä. Ei sieltä mitään suihkulähdettä tule...!

No näin sitä oppii...!

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5059 22.09.2025 13:58
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 01:41 (GMT +2).