Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.11.2015, 23:21
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 Näytä viesti
palalukko. tilaa ei tosiaan ole vahvistamiselle. hyppässihän se ratas jonkin verran kun poori oli osittain jäätynyt. täytyy tarkastaa vielä murroskulmat. onkos tuo lonkkarin nivel yhtään vahvempaa tekoa?
No yks ongelma on just se palalukko,niissä kun on se ominaisuus et pitää sillon ku ei tarvis ja ei pidä ku tarvis,ja kun kytkeytyy ni tekee "iskun" joka lyö heikoimman lenkin rikki. Mietis nyt ku sul on fillarit vähänkään linkussa ja lukko pamahtaa päälle,ihme jos nivel kestää. Semmosta niveltä ei oo olemassakaan joka sen kestää,lonkkari on vahva ja vaikea rikottava mut ei kestä sun käyttöös.

__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2015, 05:21
jazzu80 jazzu80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.11
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 68
Perusasetus

Kiitos vastauksista. Asia ratkesi..
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2015, 06:02
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 Näytä viesti
Kiitos vastauksista. Asia ratkesi..
Hyvä kun ratkesi. Aiotko kauankin pitää meitä jännityksessä, että miten?
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2015, 16:32
jazzu80 jazzu80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.11
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 68
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Hyvä kun ratkesi. Aiotko kauankin pitää meitä jännityksessä, että miten?
nyt selvis
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2015, 07:01
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
No yks ongelma on just se palalukko,niissä kun on se ominaisuus et pitää sillon ku ei tarvis ja ei pidä ku tarvis,ja kun kytkeytyy ni tekee "iskun" joka lyö heikoimman lenkin rikki. Mietis nyt ku sul on fillarit vähänkään linkussa ja lukko pamahtaa päälle,ihme jos nivel kestää. Semmosta niveltä ei oo olemassakaan joka sen kestää,lonkkari on vahva ja vaikea rikottava mut ei kestä sun käyttöös.
Vähän asian sivusta, mutta tuo "ei pidä ku tarvis" kuullostaa oudolta? Ainakin, mitä kokemuksia autosta ja traktoreista moisella lukolla, niin sillon kun on "tarvinnut" on pitänyt, kun tauti. Onkohan jotain häikkää ollut lukoissa, joita olet käyttänyt? Mutta kieltämättä kiva olis, jos moiseen saisi tarvittaessa normaalitasauspyörästön ominaisuudet silloin, kun lukkoa ei tarvisi

Viimeksi muokannut PH75 : 19.11.2015 07:03
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.11.2015, 07:16
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Vähän asian sivusta, mutta tuo "ei pidä ku tarvis" kuullostaa oudolta? Ainakin, mitä kokemuksia autosta ja traktoreista moisella lukolla, niin sillon kun on "tarvinnut" on pitänyt, kun tauti. Onkohan jotain häikkää ollut lukoissa, joita olet käyttänyt? Mutta kieltämättä kiva olis, jos moiseen saisi tarvittaessa normaalitasauspyörästön ominaisuudet silloin, kun lukkoa ei tarvisi
Kyllä se silloin on oltava kytkettävä lukko että saa tasauspyörästön.
Hiluxissa on nyt Toyotan sähkölukot molemmissa päissä ja enää ei rytkytä niin kuin palalukolla tilanteissa joissa ei ole kunnolla vetoa tai jarrutusta ja käännytään.
(Tyypillinen pysäköintitilanteissa esimerkiksi).
Ja siinähän on edessä nykyään jäykkä akseli, erillisjousitetusta en tiedä saako siihen mitään kytkettävää.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.11.2015, 16:16
jazzu80 jazzu80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.11
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 68
Perusasetus

niin,pohjaan lyöntikumit vermeineen lähteny reissuun alaspäin joustossa. tulee liikaa murrosta.. ja siitä ajo tyylistä,, jos nuita vehkeitä talvet rakentelee,niin tuskin tulee mieleen lähteä vasite hajottaa. kytkin on kestäny ja muu voiman siirto. ei oo tarvetta hyppäyttää, ja kaasupohjassa huuvattaa.. vi..u vinssi on keksitty.. mutta mutta alkuperäinen kysymys oli,että onko kukaan rakennellut muita ratkaisuja? Tiedän, että kun vetaritkestää niin seuraavaksi menee perä. ja ja minkälaisia vetareita käytätte kun tuntuu ettei muilla mene rikki.. hintaa ja merkkiä.
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.11.2015, 16:31
jazzu80 jazzu80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.11
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 68
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Kyllä se silloin on oltava kytkettävä lukko että saa tasauspyörästön.
Hiluxissa on nyt Toyotan sähkölukot molemmissa päissä ja enää ei rytkytä niin kuin palalukolla tilanteissa joissa ei ole kunnolla vetoa tai jarrutusta ja käännytään.
(Tyypillinen pysäköintitilanteissa esimerkiksi).
Ja siinähän on edessä nykyään jäykkä akseli, erillisjousitetusta en tiedä saako siihen mitään kytkettävää.
onhan palalukossa omat ongelmat,ei viitti talvikelillä ees kokeilla suuria nopeuksia. paineilma tai säkö/manuaali,tasauspyörästö ominaisuus säilyy.. kiinnostaa tuo etuakselin vaihto?kerroppa lisää..
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.11.2015, 19:07
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 Näytä viesti
onhan palalukossa omat ongelmat,ei viitti talvikelillä ees kokeilla suuria nopeuksia. paineilma tai säkö/manuaali,tasauspyörästö ominaisuus säilyy.. kiinnostaa tuo etuakselin vaihto?kerroppa lisää..
No mitä siitä vielä muistaisi. Hiluxin oma jäykkä akseli, HDJ80 etuperä sähkölukolla ja 5.29 välityksellä, HJ61 jarrulevyt sopi hyvin yhteen alkuperäisten 4-mäntäisten jarrusatuloiden kanssa.

Lehtijousien kanssa oli paljon puljausta kun rungossa ei oikein ole tilaa ylösjoustolle, meinasi tulla (ja tulikin) turhan korkea. Nyt on vielä jotkun Opel Sorsan kierrejouset avittamassa lehtijousia, joilla oli taipumusta vääntyillä jännän näköisiksi.

Vääntyilyyn auttoi myös akselin pyörähtämistä estämään laitettu alkuperäisen jäykän akselin kaltainen tanko akselilta eteenpäin runkoon.

Kardaani vaihtui toiseen jossa kääntökulmia reilusti enemmän. IFS kardaanin ei tarvi elää juurikaan.

Ohjausvarret sovellettu eri Land Cruiserin malleista, HDJ80/HJ60.

Että kyllä siinä puuhaa riittää.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.11.2015, 19:16
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 Näytä viesti
onhan palalukossa omat ongelmat,ei viitti talvikelillä ees kokeilla suuria nopeuksia. paineilma tai säkö/manuaali,tasauspyörästö ominaisuus säilyy.. kiinnostaa tuo etuakselin vaihto?kerroppa lisää..
Meinasitko runneriin jäykän akselin, ja vielä leimalle?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.11.2015, 19:21
jazzu80 jazzu80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.11
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 68
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Meinasitko runneriin jäykän akselin, ja vielä leimalle?
puhuin asiasta inssin kanssa aikoi ottaa selvää.
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.11.2015, 19:25
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JanneBlomgren Näytä viesti
Mihin tuo perustuu että tasauspyörästö vetää rallia?
Tasauspyörästössä on pienempi kitka

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 Näytä viesti
puhuin asiasta inssin kanssa aikoi ottaa selvää.
Ei onnistu.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.11.2015, 19:25
jazzu80 jazzu80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.11
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 68
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Meinasitko runneriin jäykän akselin, ja vielä leimalle?
eikös surfissa oo jäykkä akseli edessä?
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.11.2015, 20:40
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 Näytä viesti
eikös surfissa oo jäykkä akseli edessä?
Suffipa ei ookkaa runneri
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.11.2015, 22:49
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Vähän asian sivusta, mutta tuo "ei pidä ku tarvis" kuullostaa oudolta? Ainakin, mitä kokemuksia autosta ja traktoreista moisella lukolla, niin sillon kun on "tarvinnut" on pitänyt, kun tauti. Onkohan jotain häikkää ollut lukoissa, joita olet käyttänyt? Mutta kieltämättä kiva olis, jos moiseen saisi tarvittaessa normaalitasauspyörästön ominaisuudet silloin, kun lukkoa ei tarvisi
Kaikenlaiset häikäthän noissa on yleisiä mut esim. tilanne et oot ristikillunnassa kivillä,molempien pitävällä olevien renkaiden täytyy pitää pois päästäksesi,sutimiseen ei oo varaa ku lipsahtaa kiveltä alas ja jää panssarin varaan killumaan,sit kytkintä ylös ja lukko napsahtaa kiinni ja repäisee sen verran et olematon pito menetetään. Kytkettävällä lukolla ei tule "nykäisyä" kun lukko voidaan kytkeä etukäteen ja sit kaikki pyörät on juntissa kun kytkimellä tavoitellaan liikettä. Enimmäkseenhän ongelmat on ton lukon kanssa tosiaan sillon ku se hirttää kun ei sais.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.11.2015, 07:58
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Kaikenlaiset häikäthän noissa on yleisiä mut esim. tilanne et oot ristikillunnassa kivillä,molempien pitävällä olevien renkaiden täytyy pitää pois päästäksesi,sutimiseen ei oo varaa ku lipsahtaa kiveltä alas ja jää panssarin varaan killumaan,sit kytkintä ylös ja lukko napsahtaa kiinni ja repäisee sen verran et olematon pito menetetään. Kytkettävällä lukolla ei tule "nykäisyä" kun lukko voidaan kytkeä etukäteen ja sit kaikki pyörät on juntissa kun kytkimellä tavoitellaan liikettä. Enimmäkseenhän ongelmat on ton lukon kanssa tosiaan sillon ku se hirttää kun ei sais.
Ei mulla ainakaan tee tollasta, voi olla että automaattiloota tekee sen että ei oo mitään välijä eikä sit mitään nykäisyjä kun lähdetään paikaltaan ryömittää. Lisäks oon huomannu että detroit locker palalukko toimii huomattavasti paremmin kuin noi orkkis tasauspyörästöön modailtavat aussie lockerit, lock-rightit yms. Vaikka äkkiseltään perusidea noissa on sama.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.11.2015, 18:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
No yks ongelma on just se palalukko,niissä kun on se ominaisuus et pitää sillon ku ei tarvis ja ei pidä ku tarvis
Mihinkäs tämä perustuu?

Ainakin ne palalukot mitä minulla on olleet on toimineet juuri kuten pitääkin; mutkassa rullatessa tai pintakaasulla raksuttaa yli (eli ikäänkuin "auki"), muuten päällä. Ei kertaakaan ainakaan ollut tilannetta missä lukko EI olisi pitänyt..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.11.2015, 18:57
jazzu80 jazzu80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.11
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 68
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mihinkäs tämä perustuu?

Ainakin ne palalukot mitä minulla on olleet on toimineet juuri kuten pitääkin; mutkassa rullatessa tai pintakaasulla raksuttaa yli (eli ikäänkuin "auki"), muuten päällä. Ei kertaakaan ainakaan ollut tilannetta missä lukko EI olisi pitänyt..
näähän pitäs aina simmata perään sopivaksi,että pelaa oikein. sorvata tai laittaa simmi levyä väliin..
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Safaritelineen rakennusta NiFa1 Tekniikka & Jutustelu 41 10.10.2016 22:04
4 runner Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 7 14.03.2010 12:42
Ostetaan 4-runner rocky86 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.04.2009 16:24
4-runner Nutti Chit-Chat 0 16.02.2008 12:42
4 runner Tekniikka & Jutustelu 9 08.07.2004 05:48


Sivu luotu: 18:35 (GMT +2).