![]() |
Runner etuvetonivelien rakennusta.
elikkäs ulommat vetarit ei kestä, mikä nyt avuksi? renkaat pienensin 33-> 31" ei auta. hinnakkaitakin vetarin päitä ostellut, mut ei riitä järki ja rahat, joka reissun jälkeen olla vaihtamassa.. Jäykää etuakseliakin miettinyt mutta ehkä tulevaisuudessa ajankohtainen. voisko murrosnivelistä rakennella ulommanpään??? työmaalta löytyy sorvit ja vehkeet, eikä peukalo ole keskellä kämmentä, eli vinkkejä kaipaisin.
|
Mikä niitä sieltä rikkoo? Jossainhan pitää olla vikaa jos niitä tuota tahtia menee.
Onko korotettu niin paljon et vetonivelen kulma on liian jyrkkä? |
eipä ole,alalavetit suorassa. normisti topparit kääntymisen estoksi.. renkaat niin karkeat,ettei enää vetoa kestä. insa turbo neekerit. nyt pitäs keinoa löytää, eikä jotaki ihme vikoja.
|
No vaan onhan siinä jotain "ihme vikaa" joka nivelet syö jos kerta ei kestä 31" renkailla jotka nyt on runnerin vakiorattaita. Tietenki jos perse eellä puuhun haluaa mennä..
|
Miksi?
Onko mitään tarkempaa tietoa miksi ei kestä? Onko lukkoa? onko jossain väljää jolloin iskuvoima rikkoo? itellä on 35" rengas eikä oo niveliä vaiheltu,ja vaikka ajankin säästeliäästi ni piiskaa on saanu,mm yhen Lipposen
kytkimen rynkyttäny paskaksi. Mulla tosin Hiluksi mut vetari on sama. Lähtisin kuitenki vielä hakemaan vikaa muualtakin vaikka nivelhän ei koskaan oo liian vahva,ite suunnittelin joskus sellasta et olis sorvannu semmosen vahvike pannan nivelkupin päälle joka estäis halkeamista ja sit käyttäny sisemmän nivelen suojakumia,siinä ongelmaksi muodostuu tilan puute. En oo kokeillu mut sopiskohan Lonkkarin nivel (jäykkä akselisesta) erillis jousitetun vetariin? silloinkin suojakumin kanssa olis pikku ongelma ku Lonkkarissa on ne kolot siinä sivuilla. |
Lainaus:
|
palalukko. tilaa ei tosiaan ole vahvistamiselle. hyppässihän se ratas jonkin verran kun poori oli osittain jäätynyt. täytyy tarkastaa vielä murroskulmat. onkos tuo lonkkarin nivel yhtään vahvempaa tekoa?
|
Lainaus:
|
Vetoakseli vois olla heikoin kohta,sorvais vaikka uran. Toimis sulakkeena.
|
Lainaus:
Kannattais se sulake laittaa sinne ratin ja penkin väliin ;) kyllä kaiken rikkomalla rikki saa... |
Lainaus:
Hiluxissa oli yhteen aikaan palalukko edessä ja 35" renkaat ja nivelet kesti. Kaiketi sulake oli siellä ratin ja penkin välissä. Kuitenkin sitä hanaakin annettiin, mutta revitelty kivikoissa. Kun tuota ajelua harrastin, niin monenlaista tuli nähtyä. Jotkut tosiaan tuntui haluavan väkisin rikkoa laitteensa. Kai siitäkin sitten kivat fibat sai. No, ketjun aloittajan ajotyylistä en tiedä, kirjoitinpahan vain omia mieleen tulleita ajatuksia. |
Lainaus:
|
Kiitos vastauksista. Asia ratkesi..
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Hiluxissa on nyt Toyotan sähkölukot molemmissa päissä ja enää ei rytkytä niin kuin palalukolla tilanteissa joissa ei ole kunnolla vetoa tai jarrutusta ja käännytään. (Tyypillinen pysäköintitilanteissa esimerkiksi). Ja siinähän on edessä nykyään jäykkä akseli, erillisjousitetusta en tiedä saako siihen mitään kytkettävää. |
niin,pohjaan lyöntikumit vermeineen lähteny reissuun alaspäin joustossa. tulee liikaa murrosta.. ja siitä ajo tyylistä,, jos nuita vehkeitä talvet rakentelee,niin tuskin tulee mieleen lähteä vasite hajottaa. kytkin on kestäny ja muu voiman siirto. ei oo tarvetta hyppäyttää, ja kaasupohjassa huuvattaa.. vi..u vinssi on keksitty.. mutta mutta alkuperäinen kysymys oli,että onko kukaan rakennellut muita ratkaisuja? Tiedän, että kun vetaritkestää niin seuraavaksi menee perä. ja ja minkälaisia vetareita käytätte kun tuntuu ettei muilla mene rikki.. hintaa ja merkkiä.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Pakko kait miunki kommentoida....
Joskus muinoin taisin ekana rakennella 110 (risukeulan) Hiluxin offi kisoihin...
renkaina oli 38,5X15X15 ja en muista et oisin kuin yhden tai kaks murrosta rikkonut mut kaikkee muuta menikin sit nii et vieki hirvittää... Ja kaikki jokka miut tuntee nii tietää et miul on vain kaks kaasupolijn asentoo :D :D :D Täys kaasu tai eip ollenkaan.... Juma ooks mie muuten jo ni vanha ku sekkin auto tuli rakenneltua jo 20 vuotta sitten :D:D:D:D:D:D |
Lainaus:
Ainakin ne palalukot mitä minulla on olleet on toimineet juuri kuten pitääkin; mutkassa rullatessa tai pintakaasulla raksuttaa yli (eli ikäänkuin "auki"), muuten päällä. Ei kertaakaan ainakaan ollut tilannetta missä lukko EI olisi pitänyt.. |
Lainaus:
Ja safarikuormassa ihan roihkeesti ylipainoa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161801 Ja tosta palalukosta runnerissa: kun ei oo eessä napalukkoja vaan alipaineella katkeava etuvetari, niin takaveto päällä siellä normaalisti vetää tasasupyörästö hurjaa rallia. Palalukolla on melko ahdasta siellä hengailla, joten kytkentähampaat pyörii melko "iholla". Sit jos ajaa takavedolla, niin saattaa välillä kurahdella esim. töyssyissä yms, ku hampaat nappailee ja etukardaani pyörähtelee... |
Sivu luotu: 21:28 (GMT +2). |