![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
Vetoakseli vois olla heikoin kohta,sorvais vaikka uran. Toimis sulakkeena.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kannattais se sulake laittaa sinne ratin ja penkin väliin ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hiluxissa oli yhteen aikaan palalukko edessä ja 35" renkaat ja nivelet kesti. Kaiketi sulake oli siellä ratin ja penkin välissä. Kuitenkin sitä hanaakin annettiin, mutta revitelty kivikoissa. Kun tuota ajelua harrastin, niin monenlaista tuli nähtyä. Jotkut tosiaan tuntui haluavan väkisin rikkoa laitteensa. Kai siitäkin sitten kivat fibat sai. No, ketjun aloittajan ajotyylistä en tiedä, kirjoitinpahan vain omia mieleen tulleita ajatuksia.
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ Viimeksi muokannut HiluxMan : 18.11.2015 17:58 |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
|
|||
|
|||
![]() Pakko kait miunki kommentoida....
Joskus muinoin taisin ekana rakennella 110 (risukeulan) Hiluxin offi kisoihin...
renkaina oli 38,5X15X15 ja en muista et oisin kuin yhden tai kaks murrosta rikkonut mut kaikkee muuta menikin sit nii et vieki hirvittää... Ja kaikki jokka miut tuntee nii tietää et miul on vain kaks kaasupolijn asentoo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
millä välityksillä tommoset renkaat? ja eihän se katkase vetoa ennen kuin kytket takavedon päälle,jos toimiii oikein.
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! Viimeksi muokannut jazzu80 : 19.11.2015 16:23 |
|
|||
|
|||
![]()
ja kannattas toimia, ettei tasauspyörästö hurraa tyhjää takaveto päällä. tietysti eri asia jos on napalukot.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja safarikuormassa ihan roihkeesti ylipainoa. Ja tosta palalukosta runnerissa: kun ei oo eessä napalukkoja vaan alipaineella katkeava etuvetari, niin takaveto päällä siellä normaalisti vetää tasasupyörästö hurjaa rallia. Palalukolla on melko ahdasta siellä hengailla, joten kytkentähampaat pyörii melko "iholla". Sit jos ajaa takavedolla, niin saattaa välillä kurahdella esim. töyssyissä yms, ku hampaat nappailee ja etukardaani pyörähtelee... |
|
||||
|
||||
![]()
Eikö 4runnerissa muka takaveto päällä ajaessa katkaista kuin etuvetari, ja jakoaski vetää koko ajan nelivedolla?
![]() ![]()
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
||||
|
||||
![]()
Ei, vaan tottakai jakoaskista katkee veto, mut etuperän välitys ja etukardaanin pyöriminen katkaistaan vetarilla. Siellä sitten tasasupyörästössä poskirattaat vetää eri suuntiin rallia. Palalukoissa ei vaan oo niitä spiderirattaita välissä vaan poskirattaiden ja ristitapin välillä on kytkentähampaat, jotka juuri ja juuri antaa jomman kumman poskirattaan pyöriä tyhjää. Jos antavat.
|
|
||||
|
||||
![]()
Nojuu.. johan minä ihmettelinkin
![]() Jenkkivehkeissäkin noita "center axle disconnect":eja on ollut, onneksi ei nykyisin enää kovinkaan monessa. Poistuu tuo tasauspyörästön hurja pyöriminenkin, kun molemmat etuset pyörii aina samaa tahtia tai mutkissa vain pienellä erolla ![]()
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() välitys ja kardaani on raskaammat pyörittää kuin rallattaa tasauspyörästöä. Joten pyörivä, ei katkennut vetoakseli pyörittää toista poskiratasta ja välläri pysyy paikallaan ja diffi rallaa! ![]()
|
|||
|
|||
![]()
eihän palalukolla ole periaattessa tasauspyörästöä, vai olenko väärässä?
|
|||
|
|||
![]()
palalukko ottaa kiinni ja pyörii toiselle puolelle missä alipaine katkasee vetarin.
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Safaritelineen rakennusta | NiFa1 | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 10.10.2016 22:04 |
4 runner | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.03.2010 12:42 |
Ostetaan 4-runner | rocky86 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.04.2009 16:24 |
4-runner | Nutti | Chit-Chat | 0 | 16.02.2008 12:42 |
4 runner | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 08.07.2004 05:48 |