![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
palalukko. tilaa ei tosiaan ole vahvistamiselle. hyppässihän se ratas jonkin verran kun poori oli osittain jäätynyt. täytyy tarkastaa vielä murroskulmat. onkos tuo lonkkarin nivel yhtään vahvempaa tekoa?
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Joo, kyl sieltä seuraavaks katkee vetoakseli tai etuperästä välitys. Ite oon saanu 37" renkailla ja tamgearsin tarvikenivelillä vaan tasauspyörästön etuperästä muruiksi. Etuperän ADD on vissiin jumitettu kokoaikasesti päälle, ettei palalukko ota kipeetä?
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Vetoakseli vois olla heikoin kohta,sorvais vaikka uran. Toimis sulakkeena.
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kannattais se sulake laittaa sinne ratin ja penkin väliin kyllä kaiken rikkomalla rikki saa...
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Hiluxissa oli yhteen aikaan palalukko edessä ja 35" renkaat ja nivelet kesti. Kaiketi sulake oli siellä ratin ja penkin välissä. Kuitenkin sitä hanaakin annettiin, mutta revitelty kivikoissa. Kun tuota ajelua harrastin, niin monenlaista tuli nähtyä. Jotkut tosiaan tuntui haluavan väkisin rikkoa laitteensa. Kai siitäkin sitten kivat fibat sai. No, ketjun aloittajan ajotyylistä en tiedä, kirjoitinpahan vain omia mieleen tulleita ajatuksia.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ Viimeksi muokannut HiluxMan : 18.11.2015 17:58 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
|
#7
|
|||
|
|||
Pakko kait miunki kommentoida....
Joskus muinoin taisin ekana rakennella 110 (risukeulan) Hiluxin offi kisoihin...
renkaina oli 38,5X15X15 ja en muista et oisin kuin yhden tai kaks murrosta rikkonut mut kaikkee muuta menikin sit nii et vieki hirvittää... Ja kaikki jokka miut tuntee nii tietää et miul on vain kaks kaasupolijn asentoo Täys kaasu tai eip ollenkaan.... Juma ooks mie muuten jo ni vanha ku sekkin auto tuli rakenneltua jo 20 vuotta sitten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
millä välityksillä tommoset renkaat? ja eihän se katkase vetoa ennen kuin kytket takavedon päälle,jos toimiii oikein.
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! Viimeksi muokannut jazzu80 : 19.11.2015 16:23 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
ja kannattas toimia, ettei tasauspyörästö hurraa tyhjää takaveto päällä. tietysti eri asia jos on napalukot.
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja safarikuormassa ihan roihkeesti ylipainoa. Ja tosta palalukosta runnerissa: kun ei oo eessä napalukkoja vaan alipaineella katkeava etuvetari, niin takaveto päällä siellä normaalisti vetää tasasupyörästö hurjaa rallia. Palalukolla on melko ahdasta siellä hengailla, joten kytkentähampaat pyörii melko "iholla". Sit jos ajaa takavedolla, niin saattaa välillä kurahdella esim. töyssyissä yms, ku hampaat nappailee ja etukardaani pyörähtelee... |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Eikö 4runnerissa muka takaveto päällä ajaessa katkaista kuin etuvetari, ja jakoaski vetää koko ajan nelivedolla?
Onpa nerokasta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Ei, vaan tottakai jakoaskista katkee veto, mut etuperän välitys ja etukardaanin pyöriminen katkaistaan vetarilla. Siellä sitten tasasupyörästössä poskirattaat vetää eri suuntiin rallia. Palalukoissa ei vaan oo niitä spiderirattaita välissä vaan poskirattaiden ja ristitapin välillä on kytkentähampaat, jotka juuri ja juuri antaa jomman kumman poskirattaan pyöriä tyhjää. Jos antavat.
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Nojuu.. johan minä ihmettelinkin
Mulle ei oikein ole ikinä edes auennut koko katkeavan vetarin idea.. se, että etukardaani ei pyöri takavedolla ajaessa ei ainakaan kulutuslukemissa näy millään tavalla.Jenkkivehkeissäkin noita "center axle disconnect":eja on ollut, onneksi ei nykyisin enää kovinkaan monessa. Poistuu tuo tasauspyörästön hurja pyöriminenkin, kun molemmat etuset pyörii aina samaa tahtia tai mutkissa vain pienellä erolla
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#15
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
välitys ja kardaani on raskaammat pyörittää kuin rallattaa tasauspyörästöä. Joten pyörivä, ei katkennut vetoakseli pyörittää toista poskiratasta ja välläri pysyy paikallaan ja diffi rallaa!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#18
|
|||
|
|||
|
eihän palalukolla ole periaattessa tasauspyörästöä, vai olenko väärässä?
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
|
#19
|
|||
|
|||
|
palalukko ottaa kiinni ja pyörii toiselle puolelle missä alipaine katkasee vetarin.
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
|
#20
|
|||
|
|||
|
No yks ongelma on just se palalukko,niissä kun on se ominaisuus et pitää sillon ku ei tarvis ja ei pidä ku tarvis,ja kun kytkeytyy ni tekee "iskun" joka lyö heikoimman lenkin rikki. Mietis nyt ku sul on fillarit vähänkään linkussa ja lukko pamahtaa päälle,ihme jos nivel kestää. Semmosta niveltä ei oo olemassakaan joka sen kestää,lonkkari on vahva ja vaikea rikottava mut ei kestä sun käyttöös.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
|
#21
|
|||
|
|||
|
Kiitos vastauksista. Asia ratkesi..
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
|
#22
|
||||
|
||||
|
Hyvä kun ratkesi. Aiotko kauankin pitää meitä jännityksessä, että miten?
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
|
#23
|
|||
|
|||
|
nyt selvis
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
|
#24
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Onkohan jotain häikkää ollut lukoissa, joita olet käyttänyt? Mutta kieltämättä kiva olis, jos moiseen saisi tarvittaessa normaalitasauspyörästön ominaisuudet silloin, kun lukkoa ei tarvisi
Viimeksi muokannut PH75 : 19.11.2015 07:03 |
|
#25
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Hiluxissa on nyt Toyotan sähkölukot molemmissa päissä ja enää ei rytkytä niin kuin palalukolla tilanteissa joissa ei ole kunnolla vetoa tai jarrutusta ja käännytään. (Tyypillinen pysäköintitilanteissa esimerkiksi). Ja siinähän on edessä nykyään jäykkä akseli, erillisjousitetusta en tiedä saako siihen mitään kytkettävää.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Safaritelineen rakennusta | NiFa1 | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 10.10.2016 22:04 |
| 4 runner | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.03.2010 12:42 |
| Ostetaan 4-runner | rocky86 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.04.2009 16:24 |
| 4-runner | Nutti | Chit-Chat | 0 | 16.02.2008 12:42 |
| 4 runner | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 08.07.2004 05:48 | |