![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]() ![]() ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hiluxissa se huototin menee imupuolelle ja vanha kone hönkii aina vähän.
Sitä öljyä tulee sieltä ahtoputkeen, josko ei ole klappia laakerissa niin turbo pelaa kyllä. Öljyvoitelu on noissa laakereissa ja se jos porsii niin eipä väsy turbo vaan kilahtaa ja nopeasti ja se öljy menee joko koneeseen ja silloin se vastaa tehokas onkin tai sitten ulostautuu pakoputken kautta. Noilla sun ylisuurilla ahtopaineilla ei ole tainnut saada vastaavaa hyötyä irti, päinvastoin sun virityksillä se kone porsi ![]() Myös se pakopaine ja lämpökuorma tekee oman asian ajotavan lisäksi... |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sulla jesse joitenkin kummasti tarina muuttuu matkan varrella, noita ensimmäisiä kertomuksias muutat aika radikaalisti ja lisäilet asioita. Hyvä kirjailija tai tarinankertoja, ainakin sivuharrastuksena menettelee
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai se huohotin ahtoputkeen mee. Vois tulla ropleemia jos koneeseenki 2bar painetta laitetaan, vaan näkyhän nuita tulevan.
Jos se kuitenki imuun meni. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
harmi kun ei multa löydy kuvaa enää missä näkyis se hommeli mutta usko pois näin se meni. ahtoputki meni venakopan päältä turbolta lähti ja imusarjan pällä oli lisäjalka johon se asettui ja turbolta tuli letko toiselle puolen ahtoputkea ja venakopan päältä toiselle puolen.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Imupuolelle se huohottimen letku kuuluu mennä, ei missään nimessä painepuolelle. Kovimmat jätkät jopa virittää alipainepumppuja huohottimeen että moottorin alakerrassa olisi vastus mahdollisimman pieni ja moottori olisi kierrosherkempi. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ajaa pikkuisen öljyä tuonne ahtoputkeen sitä kautta. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
no siis tuossa se kokonaisuudessaan oli se millä tavoin hajosi jne. vasta seuraavan päivän aamuna kun olin saanut hinattua auton pihaan niin selvis mulle kun piruttain ajattelin katsoa turbon siipien kuntoa niin sieltähän putosi akseli missä imusiivet hieman ottaneet osumaan. Ja tosiaan kun purin konetta niin kannen oton jälkeen nostin koko koneen pois nokalta moottoripukkiin jonka jälkeen purin öljypohjan ja homma alkoi selventyä. ja tosiaan yks kaula oli jumahtanut se kk oli mennyt sellaiseks ihan matan näköiseksi vrt muihin kankiin jotka olivat ihan öljyiset. Tiedän joo että A mulla on dementtiaa jo näinkin nuorella iällä ja ei vain muista kaikkea tai jos muistaa niin ei ihan silmä tarkasti heti kumminkin tapahtumasta on jo aikaa jonkun verran kun 2014 ennen kesää se laukesi.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiluxin syöttöpumpun säätö | ekaneliveto | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 06.01.2015 19:06 |
Hilux syöttöpumpun säätö | jupasierra | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 25.03.2014 22:58 |
LJ:n syöttöpumpun säätö | kihi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.12.2009 11:11 |
hj syöttöpumpun ennakon säätö? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.10.2007 17:04 |
syöttöpumpun säätö BJ...s | turpolaattori | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.05.2007 20:53 |