Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN
sitten pari offikäyttöö parantavaa kysymystä.. pystyykö tuota VITUN AUTOSHUTDOWNIA ohittamaan jotenkin? ja miten jumpataan normaalille on/off kytkimelle ecun virrat, ettei kiertele jostain perkeleen virtalukkojen yms turhakkeiden kautta?
|
Mikäs siinä ASD- releessä on ongelma? Jos ASD rele ja bensarele aiheuttaa ongelmia, niin käsittääkseni syyllistä kannattaa ensi alkuun lähteä tutkimaan maadoituksista (ihme jos niissä ei ole ongelmaa, ei ole "ihan" viimeisenpäälle mietitty

), mahdollisesti huonona olevista johdoista, ja liittimistä missä on hapettumaa/ korroosiota/ muuten vain huonot kontaktit. Jopa huonot bensapumpun liitokset saattaa aiheuttaa ASD- releelle häikkää, näin ainakin olen huhua kuullut..
Tavallaanhan se ASD on vain ylimääräinen lisäturva että kun virrat on pois niin sytkä- ja bensajärjestelmät eivät varmasti ole päällä. Kait sen voi jotenkin ohittaa sikäli kun PCM ei tykkää siitä kyttyrää. En tarkkaan ottaen tiedä/ muista mitä kautta virrat kulkee ja mitä kaikkea PCM nuuskii startin yheydessä, mutta varmasti '91-'95 vuosimallien johtokaavioista ja FSM:stä tutkimalla sekin selviäisi.
Lainaus:
miulla on ny tasan mitta täys noita chrysler apinoiden sähköjä ja aion rakentaa molempiin kilpureihin systeemin jossa kahdella katkaisijalla ohjataan auton elintoiminnot, eli se ecu, jonka tehtävä on säätää polttoainekarttoja/sytysennakkoa ja polttoainepumppua voidaan pakottaa päälle/pois kuljettajan tahdon, eikä rysky insinöörin henkimaailman mukaan. eli naks ecu päälle, naks pa pumppu päälle ja nappia painamalla startti pyörähtää
|
Tuonhan ei pitäisi olla mikään ongelma, ohjaat vain virrat kulkemaan haluamiesi katkaisijoiden kautta virtalukon pohjan sijaan.. johtokaaviot käteen ja asioita tutkimaan
Itse PCM:n ja muiden himmeleiden logiikassa en oikein näe mitään ongelmaa, ei tuo Chryslerin käyttämä järjestelmä minusta ole sen kummempi tai monimutkaisempi kuin vaikka saman ajan Boschin Motronicit tai vastaavat japsivehkeet monipisteruiskulla? Ongelmana on enemmänkin Chryslerin/ alihankkijoiden tekemät johtosarjat ja liitokset

PCM:t on pääsääntöisesti olleet hyvin luotettavia, mutta ikää myöten niistä kyllä tiedetään ainakin konkkien hajonneen, ja jotain kylmäjuotoksia tullut kun on murtumia liitoksissa.