Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.10.2015, 10:03
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei, vaan kuten Jamant jo kirjoittikin niin tuonikäisessä kannessa kuskinpuolella takanurkassa oleva anturi kertoo tiedon vain lämpömittarille, kun taas termarikopasta menee tieto PCM:lle/ mahdolliselle sähköflektille.
.
Biltemasta saa tuonne takanurkkaan sopivan anturin jolla lämpömittari herää. Toinen johto maihin ja toinen liittimeen. Maksaa n. 5e.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.10.2015, 23:20
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BadAss Näytä viesti
Biltemasta saa tuonne takanurkkaan sopivan anturin jolla lämpömittari herää. Toinen johto maihin ja toinen liittimeen. Maksaa n. 5e.
okei, pitääpäs käydä poimimassa, et bilitsun osanumeroo satu muistamaan?

sit tuon XJ:n sähköt vähän vaivaa, ny on kysees meitin krossiräpätin, eli -92 HO koneinen, manuaali.

oireet on seuraavanlaiset: virtoja päälle kääntäessä pa pumppu ei aina nosta painetta, eikä check engine valo vilahda. hetken kun potkii ja rumuaa konepellin alla piuhoja retuutellen (ecua ja sulake/releboxia), jos autossa on virrat päällä bensapumpun rele ja/tai auto shutdown rele alkaa räpättämään ja sitten kohta vetää päälle, jolloin pumppu surahtaa ja nostaa paineen. auto starttaa normaalisti, mutta ei tietenkään käynnisty, koska ei saa bensaa, jos pumppu nostaa paineet tuon "räpättelyn" jälkeen, lähtee käymään todella vaivalloisesti ja pitää herkutella rääkäsemään ekan kerran koville kierroksille, jonka jälkeen kyllä pysyy käynnissä ja käy todella tasaisesti tyhjäkäyntiä ja toimii aivan normaalisti. tää efekti tulee ilmi yleensä kylmänä, kuumalla koneella harvemmin.

me on vaihdeltu releitä ristiin rastiin, käyty liittimiä läpi, about kaikki mitä on näkösällä, tänä aamuna pakkasyön jälkeen ei saatu autoa hereille mitenkään, paitsi kun lämmitettiin kosanilla ecu boxi kädenlämpöiseksi, niin räpättelyn jälkeen starttasi em oirein, eli kun vihonviimeen sai tulille pelasi ihan normaalisti.. autosta on myös ohitettu tilapäisesti bensapumpun rele, eli pakotettu hypyttämällä pumppu käyntiin, tällä systeemillä se startin jälkeinen paska käynti helpottaa nopsemmin, eli muutama sekka hakevaa tyhjäkäyntiä ja sitten normaalisti tulilla.

mikähän tuota nyt vaivaisi oikein? ecun virta/maatto liitosvika? jossain muualla liitosvika? ecusta joku kylmäjuotos paskana?

sitten pari offikäyttöö parantavaa kysymystä.. pystyykö tuota VITUN AUTOSHUTDOWNIA ohittamaan jotenkin? ja miten jumpataan normaalille on/off kytkimelle ecun virrat, ettei kiertele jostain perkeleen virtalukkojen yms turhakkeiden kautta?

miulla on ny tasan mitta täys noita chrysler apinoiden sähköjä ja aion rakentaa molempiin kilpureihin systeemin jossa kahdella katkaisijalla ohjataan auton elintoiminnot, eli se ecu, jonka tehtävä on säätää polttoainekarttoja/sytysennakkoa ja polttoainepumppua voidaan pakottaa päälle/pois kuljettajan tahdon, eikä rysky insinöörin henkimaailman mukaan. eli naks ecu päälle, naks pa pumppu päälle ja nappia painamalla startti pyörähtää => auto käy ja se myöskin pysyy käynnissä riippumatta lämpötilasta, tuulen suunnasta, ilman kosteudesta ja idioottikertoimen vaikutuksesta (pois lukien kun päävirtakatkaisija avataan, niin kaikki sähköt poistuu ns livetilasta ja kaikki järjestelmät sammuu HETI). pystyykö noita vituilleen tehtyjä logiikoita "siistimään" vai jääkö miulle ainooksi mahollisuudeksi heittää jeepin omat ecut kuukkaan ja vaihtaa tilalle esmes MegaSquirt?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.11.2015, 10:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.453
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
sitten pari offikäyttöö parantavaa kysymystä.. pystyykö tuota VITUN AUTOSHUTDOWNIA ohittamaan jotenkin? ja miten jumpataan normaalille on/off kytkimelle ecun virrat, ettei kiertele jostain perkeleen virtalukkojen yms turhakkeiden kautta?
Mikäs siinä ASD- releessä on ongelma? Jos ASD rele ja bensarele aiheuttaa ongelmia, niin käsittääkseni syyllistä kannattaa ensi alkuun lähteä tutkimaan maadoituksista (ihme jos niissä ei ole ongelmaa, ei ole "ihan" viimeisenpäälle mietitty ), mahdollisesti huonona olevista johdoista, ja liittimistä missä on hapettumaa/ korroosiota/ muuten vain huonot kontaktit. Jopa huonot bensapumpun liitokset saattaa aiheuttaa ASD- releelle häikkää, näin ainakin olen huhua kuullut..

Tavallaanhan se ASD on vain ylimääräinen lisäturva että kun virrat on pois niin sytkä- ja bensajärjestelmät eivät varmasti ole päällä. Kait sen voi jotenkin ohittaa sikäli kun PCM ei tykkää siitä kyttyrää. En tarkkaan ottaen tiedä/ muista mitä kautta virrat kulkee ja mitä kaikkea PCM nuuskii startin yheydessä, mutta varmasti '91-'95 vuosimallien johtokaavioista ja FSM:stä tutkimalla sekin selviäisi.


Lainaus:
miulla on ny tasan mitta täys noita chrysler apinoiden sähköjä ja aion rakentaa molempiin kilpureihin systeemin jossa kahdella katkaisijalla ohjataan auton elintoiminnot, eli se ecu, jonka tehtävä on säätää polttoainekarttoja/sytysennakkoa ja polttoainepumppua voidaan pakottaa päälle/pois kuljettajan tahdon, eikä rysky insinöörin henkimaailman mukaan. eli naks ecu päälle, naks pa pumppu päälle ja nappia painamalla startti pyörähtää
Tuonhan ei pitäisi olla mikään ongelma, ohjaat vain virrat kulkemaan haluamiesi katkaisijoiden kautta virtalukon pohjan sijaan.. johtokaaviot käteen ja asioita tutkimaan

Itse PCM:n ja muiden himmeleiden logiikassa en oikein näe mitään ongelmaa, ei tuo Chryslerin käyttämä järjestelmä minusta ole sen kummempi tai monimutkaisempi kuin vaikka saman ajan Boschin Motronicit tai vastaavat japsivehkeet monipisteruiskulla? Ongelmana on enemmänkin Chryslerin/ alihankkijoiden tekemät johtosarjat ja liitokset
PCM:t on pääsääntöisesti olleet hyvin luotettavia, mutta ikää myöten niistä kyllä tiedetään ainakin konkkien hajonneen, ja jotain kylmäjuotoksia tullut kun on murtumia liitoksissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.11.2015, 11:03
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

no se kosanilla henkiin herätys kertoo aika pitkälti sen, et joku komponentti siinä ecussa on löysällä tai piuhasarjassa tosi vähän löysällä= tosi hankala löytää, ellei tiedettyjä akilleliitoksia ole.. meinasin koittaa toisesta ecua ja sitten jos vika roundaa tuohon, niin raavin puhtaaksi/uunitan, sit jos ei helppaa niin kusessa ollaan, sitä johtoo on vähän helvetin paljon, käytettävissä oleviin tunteihin nähden..

sit asiaakin et tuon saa kuntoon, ne sähkökuvat, missä/mistä? tartten myös sen ecun pinnijärjestyksen ja mielellään sisäsen kaavionkin? eihän me vaativia olla, muttakun, siis osa jatkojalostusta varten ja osa et saa käkättimen toimimaan

kannen pulttien kiristysjärjestys? Jamantilla näkykin olevan todella kattavasti myös muut momentit sivuillaan, eli kirijärjestys on viellä hakusissaan

sit yläpään tiivistesarja, mistä saa nopeiten (viim perjantaiksi)? vierailen Jamantin Mekassa koska oletan että löytyy hyllystä?

Umm ja, onko kukaan porttaillu noiden kansia, oliko mitään hyötyä vai onko pelkkää hyvää mieltä? meil kun on noita kannenteko taitosia useempikin jannu pajalla ja yks jo himoitsi jeepin kantta pirran kaveriksi, niin mietin antasko tehhä taikojaan, vai meneeko työtunnit hukkaan?

sitte se viimenen (tällä erää), onko näitä kukaan konvertoinu viinalle?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.11.2015, 11:15
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Äääh, monta asiaa yritän muistaa vastata:
Sulla on ECM rikki, osuu oireet, tuo räpätys releissä just paljastaa sen....
Ne sun katkaisijat joita kaipaat, korvaa oikeastaan vain virtalukonpohjan, miksi laittaa surkeampi systeemi?
Se ASD-rele ei ohjaa tietsikkaa, tietsikka ohjaa sitä. Se kolaritapauksessa sammuttaa sytytysvirran puolasta ja polttoaineensyötön, ettei koko 70 litran tankki tyhjene kankaalle ja syty palamaan (voi se silti syttyä), samasta syystä katsastusmies tarkistaa että virta-avain ei irtoa kaikissa asennoissa, kun niissä autoissa joissa ei oo niitä norsunkorvia, milläs mällitilanteessa katkaiset virtalukolta virrat, jos avaimet on tippuneet penkin alle, turvajuttuja (joidenkin mielestä turvalaitteet on turhia, mutta ajappas kolari ja jää henkiin, väittäisin että mieli muuttuu, taas on työnalla Jeeppi, jonka kuskin turvavyötä ei ilmeisesti käytetä, kun on nähty vaivaa tehdä kumisesta kittilastasta semmoinen turvavyön solki, joka sopii lukkoon ja ei valo pala ja pimputa koko ajan...).
Tiivistesarjaa löytyy hyllystä ja kopion saat kansipulttien kiristysjärjestyksestä, se on näin:

f 12 8 4 1 5 9 13
r
o
n
t 11 7 3 2 6 10 14
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.11.2015, 11:38
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Kiitos Jamant infoista

voidaan ruotia noita turvalaitteita ja niiden puukottamisia vaikka enemmänkin tuolla Silver Sheepin rakenteluvitjassa, koska suurin osa noita experiment juttuja koskee kuitenkin sitä autoa, ei tosiaankaan katuvärkkiä, koska en ikinä laittaisi jotain tuonkaltasta "non stock" systeemiä autoon, jolla ajetaan päivittäistä ajoa. tarkoitan nyt järjestelmää joka voi pahimmillaan polttaa koko paskan, kisakäyttö ja normi autoilu on kaksi täysin eri asiaa ja ne rasinki jutut ei aina toimi (turvallisesti) tieliikenteessä
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.11.2015, 02:41
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Vika löytyi...

Anturi ehjä, johto pcm:lle ehjä mutta tcm:lle menevässä piuhassa oli pari kolme senttiä liittimestä utkassa paljas kohta mistä se maadotti kojelaudan alareunassa olevaan rautaan ja hukkasi jännitteen sitten sitä kautta
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.11.2015, 10:01
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Mitenkäs nämä XJ:n kattokaiteet, kestääkö niille laittaa mitään kuormaa eli onko ne oikeat vai vaan koristeet?
1990 limited, kyseessä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.11.2015, 11:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.453
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
no se kosanilla henkiin herätys kertoo aika pitkälti sen, et joku komponentti siinä ecussa on löysällä tai piuhasarjassa tosi vähän löysällä= tosi hankala löytää, ellei tiedettyjä akilleliitoksia ole.. meinasin koittaa toisesta ecua ja sitten jos vika roundaa tuohon, niin raavin puhtaaksi/uunitan, sit jos ei helppaa niin kusessa ollaan, sitä johtoo on vähän helvetin paljon, käytettävissä oleviin tunteihin nähden..
Juu, kyllähän tuo siltä kuulostaa että PCM:ssä on jotain hämminkiä. Samalla PCM- numerolla kun etsit "uuden", niin uskoisin että toimii. Tosin näissähän on ollut sellaisiakin hauskuuksia, että esim. lambda- anturin johtojen eristeet on kärvähtänyt/ hiertynyt huonoksi, jolloin anturi menee oikoseen ja PCM tekee mitä ihmeellisimpiä asioita..

Lainaus:
sit asiaakin et tuon saa kuntoon, ne sähkökuvat, missä/mistä? tartten myös sen ecun pinnijärjestyksen ja mielellään sisäsen kaavionkin? eihän me vaativia olla, muttakun, siis osa jatkojalostusta varten ja osa et saa käkättimen toimimaan

kannen pulttien kiristysjärjestys? Jamantilla näkykin olevan todella kattavasti myös muut momentit sivuillaan, eli kirijärjestys on viellä hakusissaan
Aiemmin linkittämäni sivu, ainakin vielä viikko sitten pelitti hyvin:

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos kiinnostaa tehtaan huoltomanuaalit, niin tänne rekisteröitymällä löytyy useampaankin Jeeppiin FSM:t ilmaiseksi

http://jeepslimited.com/index.php

Lainaus:
sit yläpään tiivistesarja, mistä saa nopeiten (viim perjantaiksi)? vierailen Jamantin Mekassa koska oletan että löytyy hyllystä?
Eiköhän ne Jamantilta nopeiten ja varmiten saa jos sinne suunnalle on asiaa.


Lainaus:
Umm ja, onko kukaan porttaillu noiden kansia, oliko mitään hyötyä vai onko pelkkää hyvää mieltä? meil kun on noita kannenteko taitosia useempikin jannu pajalla ja yks jo himoitsi jeepin kantta pirran kaveriksi, niin mietin antasko tehhä taikojaan, vai meneeko työtunnit hukkaan?

sitte se viimenen (tällä erää), onko näitä kukaan konvertoinu viinalle?
Kait noissa vähän jotain porttausvaraa on, ja koneistaa samalla isommille imu- ja pakoventtiileille. Parhaimmaksi yhdistelmäksi muistaakseni sanotaan '00-'01 imusarjaa kaveerattuna olikohan nyt '96-'99 kanteen. Toimii siis myös OBDI- vekottimessa (Renixissäkin tietyin muutoksin). Siihen kaveriksi joku sopiva nokka ja peltipakosarja niin kyllähän tuolla yhdistelmällä jo lisää ruutia saa..


Edelbrockilta löytyy alukansi Jeepin kuutoseen, hengittää hyvin ja painokin vähenee Ainakin omat kasikoneen juuri saapuneet alukannet on niin hienot, että pitäisikö vain jättää olohuoneen pöydälle ihailtavaksi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.11.2015, 12:24
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kait noissa vähän jotain porttausvaraa on, ja koneistaa samalla isommille imu- ja pakoventtiileille. Parhaimmaksi yhdistelmäksi muistaakseni sanotaan '00-'01 imusarjaa kaveerattuna olikohan nyt '96-'99 kanteen. Toimii siis myös OBDI- vekottimessa (Renixissäkin tietyin muutoksin). Siihen kaveriksi joku sopiva nokka ja peltipakosarja niin kyllähän tuolla yhdistelmällä jo lisää ruutia saa..


Edelbrockilta löytyy alukansi Jeepin kuutoseen, hengittää hyvin ja painokin vähenee Ainakin omat kasikoneen juuri saapuneet alukannet on niin hienot, että pitäisikö vain jättää olohuoneen pöydälle ihailtavaksi
Porttausvaraa on ja sopii isommat venatkin, mulla olis se yksi stroukki-kone lattialla, jossa on noi tehty kanteen, mutta en kyllä myy kantta erikseen, on sen verran konetta rakennettu, että myydään koko kone, hintaa vaan liikaa köyhille

Himoitsisin itsekkin tota alsakantta tohon Comancheen, mutta menee liikaa uusiksi Renixiin, kun noi kannet on H.O.-yhteensopivia... Menis koko yläkerta käytännössä uusiksi ja koko softa ja kaikki ja ei kerkee itselle tehdä... Jos löytyis rahamies, joka oikeasti haluaisi Renixiin tettää alsakannen, niin vois tehdä kaksi autoa yhtä aikaa, menis helpolla sitten... Mutta ei oo rahamiehiä näkyny, vain rahattomia
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.11.2015, 07:34
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 389
Perusasetus

-93 H.O äksjiissä esiintyy ajoittain tyhjäkäyntin ongelmia. Kun vika "päällä" auto meinaa sammua kaasua painettaessa ja tyhjäkäyntin on korkea. Vika ilmeni ensimmäisen kerran kesällä 7vkon seisonnan jälkeen ja poistuu itsestään muutaman päivän ajon jälkeen. Tuntuu siltä että vikatila pukkaa päälle jos kylmänä kytkee vaihteen päälle ennen kuin kierrokset on tasaantunut starttauksen jälkeen. Onko mahdollista että järjestelmä jotenkin sekoaa jos vaihteen kytkee kierrosten ollessa yli 1000rpm?
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 06:04 (GMT +2).