![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
sit tuon XJ:n sähköt vähän vaivaa, ny on kysees meitin krossiräpätin, eli -92 HO koneinen, manuaali. oireet on seuraavanlaiset: virtoja päälle kääntäessä pa pumppu ei aina nosta painetta, eikä check engine valo vilahda. hetken kun potkii ja rumuaa konepellin alla piuhoja retuutellen (ecua ja sulake/releboxia), jos autossa on virrat päällä bensapumpun rele ja/tai auto shutdown rele alkaa räpättämään ja sitten kohta vetää päälle, jolloin pumppu surahtaa ja nostaa paineen. auto starttaa normaalisti, mutta ei tietenkään käynnisty, koska ei saa bensaa, jos pumppu nostaa paineet tuon "räpättelyn" jälkeen, lähtee käymään todella vaivalloisesti ja pitää herkutella rääkäsemään ekan kerran koville kierroksille, jonka jälkeen kyllä pysyy käynnissä ja käy todella tasaisesti tyhjäkäyntiä ja toimii aivan normaalisti. tää efekti tulee ilmi yleensä kylmänä, kuumalla koneella harvemmin. me on vaihdeltu releitä ristiin rastiin, käyty liittimiä läpi, about kaikki mitä on näkösällä, tänä aamuna pakkasyön jälkeen ei saatu autoa hereille mitenkään, paitsi kun lämmitettiin kosanilla ecu boxi kädenlämpöiseksi, niin räpättelyn jälkeen starttasi em oirein, eli kun vihonviimeen sai tulille pelasi ihan normaalisti.. autosta on myös ohitettu tilapäisesti bensapumpun rele, eli pakotettu hypyttämällä pumppu käyntiin, tällä systeemillä se startin jälkeinen paska käynti helpottaa nopsemmin, eli muutama sekka hakevaa tyhjäkäyntiä ja sitten normaalisti tulilla. mikähän tuota nyt vaivaisi oikein? ecun virta/maatto liitosvika? jossain muualla liitosvika? ecusta joku kylmäjuotos paskana? sitten pari offikäyttöö parantavaa kysymystä.. pystyykö tuota VITUN AUTOSHUTDOWNIA ohittamaan jotenkin? ja miten jumpataan normaalille on/off kytkimelle ecun virrat, ettei kiertele jostain perkeleen virtalukkojen yms turhakkeiden kautta? miulla on ny tasan mitta täys noita chrysler apinoiden sähköjä ja aion rakentaa molempiin kilpureihin systeemin jossa kahdella katkaisijalla ohjataan auton elintoiminnot, eli se ecu, jonka tehtävä on säätää polttoainekarttoja/sytysennakkoa ja polttoainepumppua voidaan pakottaa päälle/pois kuljettajan tahdon, eikä rysky insinöörin henkimaailman mukaan. eli naks ecu päälle, naks pa pumppu päälle ja nappia painamalla startti pyörähtää => auto käy ja se myöskin pysyy käynnissä riippumatta lämpötilasta, tuulen suunnasta, ilman kosteudesta ja idioottikertoimen vaikutuksesta (pois lukien kun päävirtakatkaisija avataan, niin kaikki sähköt poistuu ns livetilasta ja kaikki järjestelmät sammuu HETI). pystyykö noita vituilleen tehtyjä logiikoita "siistimään" vai jääkö miulle ainooksi mahollisuudeksi heittää jeepin omat ecut kuukkaan ja vaihtaa tilalle esmes MegaSquirt?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
), mahdollisesti huonona olevista johdoista, ja liittimistä missä on hapettumaa/ korroosiota/ muuten vain huonot kontaktit. Jopa huonot bensapumpun liitokset saattaa aiheuttaa ASD- releelle häikkää, näin ainakin olen huhua kuullut.. ![]() Tavallaanhan se ASD on vain ylimääräinen lisäturva että kun virrat on pois niin sytkä- ja bensajärjestelmät eivät varmasti ole päällä. Kait sen voi jotenkin ohittaa sikäli kun PCM ei tykkää siitä kyttyrää. En tarkkaan ottaen tiedä/ muista mitä kautta virrat kulkee ja mitä kaikkea PCM nuuskii startin yheydessä, mutta varmasti '91-'95 vuosimallien johtokaavioista ja FSM:stä tutkimalla sekin selviäisi. Lainaus:
![]() Itse PCM:n ja muiden himmeleiden logiikassa en oikein näe mitään ongelmaa, ei tuo Chryslerin käyttämä järjestelmä minusta ole sen kummempi tai monimutkaisempi kuin vaikka saman ajan Boschin Motronicit tai vastaavat japsivehkeet monipisteruiskulla? Ongelmana on enemmänkin Chryslerin/ alihankkijoiden tekemät johtosarjat ja liitokset ![]() PCM:t on pääsääntöisesti olleet hyvin luotettavia, mutta ikää myöten niistä kyllä tiedetään ainakin konkkien hajonneen, ja jotain kylmäjuotoksia tullut kun on murtumia liitoksissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
no se kosanilla henkiin herätys kertoo aika pitkälti sen, et joku komponentti siinä ecussa on löysällä tai piuhasarjassa tosi vähän löysällä= tosi hankala löytää, ellei tiedettyjä akilleliitoksia ole..
meinasin koittaa toisesta ecua ja sitten jos vika roundaa tuohon, niin raavin puhtaaksi/uunitan, sit jos ei helppaa niin kusessa ollaan, sitä johtoo on vähän helvetin paljon, käytettävissä oleviin tunteihin nähden.. ![]() sit asiaakin et tuon saa kuntoon, ne sähkökuvat, missä/mistä? tartten myös sen ecun pinnijärjestyksen ja mielellään sisäsen kaavionkin? eihän me vaativia olla, muttakun, siis osa jatkojalostusta varten ja osa et saa käkättimen toimimaan ![]() kannen pulttien kiristysjärjestys? Jamantilla näkykin olevan todella kattavasti myös muut momentit sivuillaan, eli kirijärjestys on viellä hakusissaan ![]() sit yläpään tiivistesarja, mistä saa nopeiten (viim perjantaiksi)? vierailen Jamantin Mekassa koska oletan että löytyy hyllystä? ![]() Umm ja, onko kukaan porttaillu noiden kansia, oliko mitään hyötyä vai onko pelkkää hyvää mieltä? meil kun on noita kannenteko taitosia useempikin jannu pajalla ja yks jo himoitsi jeepin kantta pirran kaveriksi, niin mietin antasko tehhä taikojaan, vai meneeko työtunnit hukkaan? ![]() sitte se viimenen (tällä erää), onko näitä kukaan konvertoinu viinalle?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Äääh, monta asiaa yritän muistaa vastata:
Sulla on ECM rikki, osuu oireet, tuo räpätys releissä just paljastaa sen.... Ne sun katkaisijat joita kaipaat, korvaa oikeastaan vain virtalukonpohjan, miksi laittaa surkeampi systeemi? Se ASD-rele ei ohjaa tietsikkaa, tietsikka ohjaa sitä. Se kolaritapauksessa sammuttaa sytytysvirran puolasta ja polttoaineensyötön, ettei koko 70 litran tankki tyhjene kankaalle ja syty palamaan (voi se silti syttyä), samasta syystä katsastusmies tarkistaa että virta-avain ei irtoa kaikissa asennoissa, kun niissä autoissa joissa ei oo niitä norsunkorvia, milläs mällitilanteessa katkaiset virtalukolta virrat, jos avaimet on tippuneet penkin alle, turvajuttuja (joidenkin mielestä turvalaitteet on turhia, mutta ajappas kolari ja jää henkiin, väittäisin että mieli muuttuu, taas on työnalla Jeeppi, jonka kuskin turvavyötä ei ilmeisesti käytetä, kun on nähty vaivaa tehdä kumisesta kittilastasta semmoinen turvavyön solki, joka sopii lukkoon ja ei valo pala ja pimputa koko ajan...). Tiivistesarjaa löytyy hyllystä ja kopion saat kansipulttien kiristysjärjestyksestä, se on näin: f 12 8 4 1 5 9 13 r o n t 11 7 3 2 6 10 14
__________________
Killing time is not murder |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kiitos Jamant infoista
![]() voidaan ruotia noita turvalaitteita ja niiden puukottamisia vaikka enemmänkin tuolla Silver Sheepin rakenteluvitjassa, koska suurin osa noita experiment juttuja koskee kuitenkin sitä autoa, ei tosiaankaan katuvärkkiä, koska en ikinä laittaisi jotain tuonkaltasta "non stock" systeemiä autoon, jolla ajetaan päivittäistä ajoa. tarkoitan nyt järjestelmää joka voi pahimmillaan polttaa koko paskan, kisakäyttö ja normi autoilu on kaksi täysin eri asiaa ja ne rasinki jutut ei aina toimi (turvallisesti) tieliikenteessä
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Vika löytyi...
Anturi ehjä, johto pcm:lle ehjä mutta tcm:lle menevässä piuhassa oli pari kolme senttiä liittimestä utkassa paljas kohta mistä se maadotti kojelaudan alareunassa olevaan rautaan ja hukkasi jännitteen sitten sitä kautta |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Mitenkäs nämä XJ:n kattokaiteet, kestääkö niille laittaa mitään kuormaa eli onko ne oikeat vai vaan koristeet?
1990 limited, kyseessä. |
|
#9
|
|||||
|
|||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Edelbrockilta löytyy alukansi Jeepin kuutoseen, hengittää hyvin ja painokin vähenee Ainakin omat kasikoneen juuri saapuneet alukannet on niin hienot, että pitäisikö vain jättää olohuoneen pöydälle ihailtavaksi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Himoitsisin itsekkin tota alsakantta tohon Comancheen, mutta menee liikaa uusiksi Renixiin, kun noi kannet on H.O.-yhteensopivia... Menis koko yläkerta käytännössä uusiksi ja koko softa ja kaikki ja ei kerkee itselle tehdä... Jos löytyis rahamies, joka oikeasti haluaisi Renixiin tettää alsakannen, niin vois tehdä kaksi autoa yhtä aikaa, menis helpolla sitten... Mutta ei oo rahamiehiä näkyny, vain rahattomia
__________________
Killing time is not murder |
|
#11
|
|||
|
|||
|
-93 H.O äksjiissä esiintyy ajoittain tyhjäkäyntin ongelmia. Kun vika "päällä" auto meinaa sammua kaasua painettaessa ja tyhjäkäyntin on korkea. Vika ilmeni ensimmäisen kerran kesällä 7vkon seisonnan jälkeen ja poistuu itsestään muutaman päivän ajon jälkeen. Tuntuu siltä että vikatila pukkaa päälle jos kylmänä kytkee vaihteen päälle ennen kuin kierrokset on tasaantunut starttauksen jälkeen. Onko mahdollista että järjestelmä jotenkin sekoaa jos vaihteen kytkee kierrosten ollessa yli 1000rpm?
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
| Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
| Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
| Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
| Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |