![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Mitenhän saisi sektorivarren simpukan akselista irti? Tein ulosvetäjän 10 mm levystä ja se alkoi taipua, mutta varsi ei liikkunut. Varmaan noin 300 Nm oli jo pultissa kiristystä. Lämpöäkin koitin kuumailmapuhaltimella antaa, mutta ei auttanut. Toholla en viittynyt, kun sen verran öljyä on vuotaneesta simpukasta joka paikassa..
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
tuohon tyhjäkäyntiin viellä.. vaihdoin sen kaasuläpässä olevan tyhjäkäyntimoottorin ja meni ilmeisesti ehjällä hullumpaan suuntaan, nyt ne on lämpösenä 1700rpm, eli kovasti haiskahtaa siltä, et tuossa on rikastin jotenkin päällä? lieköhän ois jotain tekemistä asialla, kun lämpömittari ei näytä mitään, mistä kone ottaa eculle L-tilatietonsa?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jaa kettu, täähän oli taas XJ -kysy ja vastaa palsta, ei niissä oo kasia!! Eli editoidaan sen verran, että Renixissä (siis 87-90) kuutosessa on kannessa mittarin anturi ja lohkossa pakosarjan alla ECM:n ja 91-95 kannen takaosassa edelleen ja termarikopassa ja 96-01 vain termarikopassa...
__________________
Killing time is not murder Viimeksi muokannut JAMANT : 29.10.2015 22:24 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
okei, eli -91 kyseessä ja jos lämpömittari on kuollu, niin oletan et termarikopassa oleva anturi on delannu tai johto poikki jostain. mahtasko tää sitten sekottaa lämpötilatiedon jotenkin eculle kun vaan toinen anturi pelaa, vai pelaako sitten kumpikaan?
joo siis tarkotin "rikastimella" et kylmäkäynti tai mikä onkaan on niinkun "päällä", vanhemmissa autoissa sanos, että ryyppy juminu päälle (tai asentajallaki joskus jumii se ryyppy päälle)
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli siis siellä on kaksi erillistä anturia mitkä ei ole ollenkaan keskenään yhteydessä. Renix- vehkeissä sitten vielä vähän erilainen systeemi, mutta niissäkin on kaksi anturia (toinen kannessa n. samassa paikkaa kuin '91->..., toinen muistaakseni syylarissa alhaalla kuskin puolella).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ei sullekin
syylärissä oleva on sähköflektin anturi, käynnistää sen, jos joskus se nurkka olis tarpeeksi kuuma! Renixin ECM-lämpöanturi on lohkossa pakosarjan alla!!
__________________
Killing time is not murder |
|
#7
|
||||
|
||||
|
No niinhän se olikin Renixin kohdalla.. muistan vain kun aikanaan vaihdoin avoimeen jäähdytyssysteemiin ja piti siirtää syylarista anturin paikka termarikoppaan. Mutta sehän tosiaan oli vain flektiä varten Renixissä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Pitäisi varmaan anturia siirtää johonkin. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Biltemasta saa tuonne takanurkkaan sopivan anturin jolla lämpömittari herää. Toinen johto maihin ja toinen liittimeen. Maksaa n. 5e.
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
sit tuon XJ:n sähköt vähän vaivaa, ny on kysees meitin krossiräpätin, eli -92 HO koneinen, manuaali. oireet on seuraavanlaiset: virtoja päälle kääntäessä pa pumppu ei aina nosta painetta, eikä check engine valo vilahda. hetken kun potkii ja rumuaa konepellin alla piuhoja retuutellen (ecua ja sulake/releboxia), jos autossa on virrat päällä bensapumpun rele ja/tai auto shutdown rele alkaa räpättämään ja sitten kohta vetää päälle, jolloin pumppu surahtaa ja nostaa paineen. auto starttaa normaalisti, mutta ei tietenkään käynnisty, koska ei saa bensaa, jos pumppu nostaa paineet tuon "räpättelyn" jälkeen, lähtee käymään todella vaivalloisesti ja pitää herkutella rääkäsemään ekan kerran koville kierroksille, jonka jälkeen kyllä pysyy käynnissä ja käy todella tasaisesti tyhjäkäyntiä ja toimii aivan normaalisti. tää efekti tulee ilmi yleensä kylmänä, kuumalla koneella harvemmin. me on vaihdeltu releitä ristiin rastiin, käyty liittimiä läpi, about kaikki mitä on näkösällä, tänä aamuna pakkasyön jälkeen ei saatu autoa hereille mitenkään, paitsi kun lämmitettiin kosanilla ecu boxi kädenlämpöiseksi, niin räpättelyn jälkeen starttasi em oirein, eli kun vihonviimeen sai tulille pelasi ihan normaalisti.. autosta on myös ohitettu tilapäisesti bensapumpun rele, eli pakotettu hypyttämällä pumppu käyntiin, tällä systeemillä se startin jälkeinen paska käynti helpottaa nopsemmin, eli muutama sekka hakevaa tyhjäkäyntiä ja sitten normaalisti tulilla. mikähän tuota nyt vaivaisi oikein? ecun virta/maatto liitosvika? jossain muualla liitosvika? ecusta joku kylmäjuotos paskana? sitten pari offikäyttöö parantavaa kysymystä.. pystyykö tuota VITUN AUTOSHUTDOWNIA ohittamaan jotenkin? ja miten jumpataan normaalille on/off kytkimelle ecun virrat, ettei kiertele jostain perkeleen virtalukkojen yms turhakkeiden kautta? miulla on ny tasan mitta täys noita chrysler apinoiden sähköjä ja aion rakentaa molempiin kilpureihin systeemin jossa kahdella katkaisijalla ohjataan auton elintoiminnot, eli se ecu, jonka tehtävä on säätää polttoainekarttoja/sytysennakkoa ja polttoainepumppua voidaan pakottaa päälle/pois kuljettajan tahdon, eikä rysky insinöörin henkimaailman mukaan. eli naks ecu päälle, naks pa pumppu päälle ja nappia painamalla startti pyörähtää => auto käy ja se myöskin pysyy käynnissä riippumatta lämpötilasta, tuulen suunnasta, ilman kosteudesta ja idioottikertoimen vaikutuksesta (pois lukien kun päävirtakatkaisija avataan, niin kaikki sähköt poistuu ns livetilasta ja kaikki järjestelmät sammuu HETI). pystyykö noita vituilleen tehtyjä logiikoita "siistimään" vai jääkö miulle ainooksi mahollisuudeksi heittää jeepin omat ecut kuukkaan ja vaihtaa tilalle esmes MegaSquirt?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ulosvetäjän ulkonäköön en panostanut. ![]() |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
| Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
| Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
| Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
| Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |