![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Kierroslukumittarista sellainen kysymys, että onkohan tuo 617:n kampiakselilla oleva kierrostunnistin yhteensopiva minkään muun kuin 123:sen alkuperäisen mittarin kanssa? Niitä kun ei tunnu olevan juuri tarjolla, mutta esim. 124:sen mittareita luulisi löytyvän helposti.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli alunperin 230 GE, jossa 5 vaihteisen manuaalin kanssa jälkiahdettu OM 603 ja PPD n tekemä 7 mm elementtinen pumppu. Malttisyötöillä maantieajossa kulutus oli kympin luokkaa, ja suorituskyky puolet parempi kuin alkup koneella. RenGaskokona 265/70-16
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onko om617 nopee lämpiämään vai onko vesipumppu antamassa periksi kun 5km (taajama-ajoa) lämmöt on jo punaisen rajoilla? Lämmöt pysyy kyllä hyvin siinä eikä mene punaisen puolelle, ihmettelen vaan kuinka voi noin nopeasti lämmitä diesel.
Toinen kysymys koskien mittaristoa joka elää välillä omaa elämäänsä. Nopeusmittarissa on kauhea heitto, nyt isoilla renkailla 80kmh mittarinopeus on lähelle 100kmh oikeata nopeutta, ero oli jo pienemmilläkin renkailla. Matka ja trippimittari on jumissa (toimii välillä vähäsen). Ei ole nollattu liikkeessä, mutta onko kauan seisoksissa ollut mittaristo vain pinttynyt liasta jumiin. Uskaltaisiko tuon pestä ultrapesurissa, kellään kokemusta? Vielä nippelitietokysymys, eli mikä pieni mittari on alunperin ollut valittavissa mittareiden väliin? Kiinnostaisi hommata tähän mittari täydentämään mittaristoa. Kolmantena tuulilasinpyyhkijäiden katkaisija, toimii vain yksi nopeus. Onko tähän hyviä vinkkejä vai suoraan vaan katkasijaa purkamaan ja tutkimaan? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kierrosluku mittaria on näkyny siinä keskellä
Vaikuttaako lämpömittarin näyttöön ilman valoja ajo, eli muuttuuko viisari paikka kun valot on päällä ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nopeusmittareista minäkin kaipaisin tietoa. Ostin "uuden" mittarin, kun vanha vipatti ja matkamittari toisinaan jumitti. Vanhassa oli mittarivirhettä ajonopeuksilla n. 10 km/h, kun taas uudella jo lähempänä 20 km/h. Matkamittari tuntuisi pyörivän suunnilleen samaa nopeutta molemmissa. Olisko nuita tehty erilaisia eri perävälityksiä varten? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-termostaatti? -mulla oli sama heitto 35" pyörillä.yleistä mittarivirheet näissä. -kait kello yleisempi siinä keskellä mittaristoa
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Valojen päälle laitto vain vähän heilauttaa viisaria. Lämpöä tulee sisällekkin, joten kyllä tämä oikeasti lämpiää nopeeta. Termostaatissa varmasti vikaa, se oli alkanut itkemään. Mutta taidan kyllä asentaa tähän vähän lisämittareira, ei oikein ole luottoa syntynyt mittareihin
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mittarivirheistä entisessä MB460 -84:ssä. Täysin selittämättömästä syystälämpömittari ja polttoainemittari alkoivat näyttää liikaa, silloin kun laittoi ajovalot päälle. Vika esiintyi vaihtelevasti muutamia päiviä "korjaantuen" itsekseen, lopuksi vian esiintyminen oli laskettavissa viikoissa.
Ensin tietysti varmuuden vuoksi vaihdoin termostaatin, ilman mitään vaikutusta. Kokeilin lisämaadoittaa tankkia, ja vaihdoin lämpömittarin anturin moottorin kyljestä, ilman vaikutusta. Mielenrauhan saavuttamiseksi laitoin erillisen lämpömittarin, anturi jäähdyttäjälle menevään putkeen. Tämä mittari näytti, että lämmöt pysyivät koko ajan vakaasti oikeassa lukemassa. Vika siis sähköpuolessa. Tuli sitten mieleeni kokeilla mittariston maadoitusta. Vedin mittarin metallikuoresta johdon maahan, tällä toimenpiteellä mittarivihe ei täysin korjaantunut, mutta puolittui. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Etupää täristää, etupyörän laakeri ilmeisesti mennyt. Pyörää heiluttaen kuuluu selvä klonksaus. Joku sanoi että se olisi jokin sisempi laakeri, mitähän tällä tarkoitti, onko tässä kaksi pyörän laakeria? Ja liekkö minkälainen homma tässä vaihtaa? Toinenkin kysymys taas on. Kone jyristää kun antaa kevyesti pintakaasua, vika vaiko ominaisuus ja jos vika niin missähän...? |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |