![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
pidetään mielessä.. kyllä seevaukset molemminpuolin yltää läpihitsautumiseen.rakoa en jättänyt aisan pituusmittojen säilymisen vuoksi. poikittaisen putken vaihto olis ollu ylireagointia.kuten jo itsekkin hoksasit,kone on vanha(-01 tai-02) ja aisat on kestäneet tänne asti,ny ne on lujemmat kuin uutena,joten ei ole syytä olettaa etteivätkö kestäisi koneen "oikean"työuransa loppuun... kone on oman firman kone joten muita vaatimuksia ei asian suhteen ollut kuin että,kone nopeasti takaisin arjen rymiin ja töihin. E: Ja aisathat tietysti korjasin oikeanlaisella rakenneteräksellä ja sen teräksenhän täällä muutamat mitä ilmeisimmin tuntevat oikealta nimikkeeltäänkin?siis teräs,mistä aisat on valmistettu?vai onko se vain samaa rautaa ku kaikki metallit?
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 10.08.2015 10:55 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Water wetter.
En jaksanut lukea koko viestiketjua mutta onkohan joku käyttänyt redlinen water wetteriä? Käyttökokemuksia olis mukava kuulla. Tämähän ei siis ole mitään täysin vedetöntä mutta liippaa aika läheltä aihetta joten aattelin laittaa tämän jatkoksi.
Itsellä siis tarkoitus laittaa rangen 3.5 kasiin tuon ja veden sekoitus kesäksi kun tuppaa käymään vähän lämpösenä helteellä kaupungissa. (Metsässä ihan samat ongelmat) Konepelti teen myös tuuletusaukot että hukkalämpö poistuisi edes vähän konetilasta. Tähän mennessä koneessa pyörinyt forten jäähdyttäjänpesuaine ja sen huuhtelun jälkeen sitten kyseiset aineet sisään. Heitänkö rahat hukkaan vai onko odotettavissa edes hienoista parannusta? ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aikoinaan oli stranGessa (5.0 GM V8 ranGen kopassa) hiukan lämpöjä ja onGelmiakin niiden kanssa, etenkin suossa konetta myöten turpeessa. Suurimman vaikutuksen muistan konepellin teloittamisesta, ja puhaltimilla konehuoneen lämmön pois johtamisella. Suli sandaalikin joskus kuskin lattiaan kun oli lämmin.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla olis kyllä 2kpl bilteman 12" halpapuhaltimia uhrattavaksi tohon konepeltiin kun niiden siirtokyky ei riitä jäähdyttimelle, plussaa niissä on myös halpa hinta...Taidan vaihtaa 75° termostaatti, laittaa water wetterit ja tuulettimet peltiin ja sen jälkeen toivoa että jäähdytys riittää retrossa. On meinaan jonkin verran muutakin rakennettavaa ennen sitä. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuli tämä topikkivastaan kun kuuklella hain tietoa tästä litkusta tämän videon jälkeen:
https://www.youtube.com/watch?v=VkNz-ANfUkc
__________________
3x Hilux plus Patrol GR |
#6
|
||||
|
||||
![]() Pakkaskestävyys?Lainaus:
![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Offtopiccia tämäkin...
Mutta eteläeuroopassa (italia) valmistetaan iso osa maailman kuormausnostureista, ja ihan riippumatta kohdemaasta (pienempiä tehdään paljon varastoon), useampi merkki käyttää ruåtsalaista laatuterästä, millä ei ole tavallisen rakenneteräksen kanssa oikeastaan mitään yhtäläisyyttä.
Riitaa en halua lietsoa, mutta olen nimeni velvoittamana epäilevä Tuomas enkä myöskään niele väitettä pyöräkoneen aisaston materiaalierosta riippuen sen kohdemaasta. Tehtaita yhdellä valmistajalla voi toki olla ympäri maailmaa, ja eri tehtailla (tai samallakin) saatetaan käyttää eri alihankkijoiden tai materiaalitoimittajien osia tai raaka-aineita, joista toinen saattaa olla paljonkin yli valmistajan vaatimusten ja toinen taas täyttää ne rimaa hipoen. Tähän ketjuun ei taasen tarvita mausteeksi kuin konemiesten (tässä hevosmiehet jää hopealle) tietotoimisto, niin johan on varmaa tietoa valmiina ja paljon.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin valmistajan sivujen mukaan pitäs -40c kestää, mielenkiintoselta litkulta kyllä vaikuttaa.
Tuossa vielä toinen missä vielä enämpi lämpöä: https://www.youtube.com/watch?v=G9nlS3Z5Ps4
__________________
3x Hilux plus Patrol GR |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jäähdytinneste +muut nesteet. | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 04.10.2002 19:13 |