Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 05.08.2015, 21:23
PasMa:n Avatar
PasMa PasMa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.13
Sijainti: Rovaniemi / Salla
Viestit: 164
Perusasetus

SJ 410 jakiksen kasaus


Vaihtelen SJ 410:n valottomaan jakikseen "tossun" välityksiä.Nyt kasaamassa laatikkoa. Tarviiko kuvassa näkyvää akselilla uloimpana olevaa shimmiä laittaa?(takakardaanille menevä akseli).Alunperin siinä ei kait ole ollut,mutta venäjän sivustoilta löytyneistä räjäytyskuvissa se on,kuten myös Suzukin omassa korjauskirjassa.Kuvassa oleva shimmi on laakerin kylkipelti,sisämitta sama kuin akselissa.Sitä tuohon sovittelin sen alle tulee paksumpi prikka.Tuo akseli menee takana näkyvän laakerin läpi. Eli onkohan tuo shimmi tarpeellinen.
Voiman ulosoton kannen ja lohkon välistä puuttuu yksi eli toinen keskittävä ohjuritappi.Mennee luultavasti oikealle kohdalle pulteillakin ja sen vielä tallessa olevan laittaa alapuolelle jakista?
Sitten palstan keskusteluissa on puhuttu jakiksen siirtäjillä olevistä irtokuulista,missähän ne on kun mulla ei oo yhtään.Kyseessä siis vanhempi jakis kuulalaakereilla eli ei neulalaakereita.
Kolmas kysymys koskee kannatinkumia.Mistä uudet tilalle,entiset kuluneet väljiksi pultin reijistä.Ajattelin hätäavuksi laittaa pultin ympärille sopivan kokoista letkua.Tulee oikea köyhän miehen holkitus.Vaihtaa uudet sitten kun löytyy.

Lisätty 10.08.2015: Eli shimmin laitoin,kun oli sopivan kokoinen eli sisäreuna halkaisija juurikin akselin kokoinen ja ulkoreuna halk. ei liian suuri, jottei estä takana olevan laakerin voitelua. Shimmillä estetään ison hammaspyörään hankaaminen lohkoon.
Siirtäjänkuulat ja jousethan näkyy olevan siirtäjän tappien vieressä olevan pultin takana.Ei tarvitse purkaa rattaita vaihtaessa kuten ei myöskään voiman ulosoton vermeitä olisi tarvinnut purkaa,mutta tulipahan nyt tutkittua sekin puoli.Kannatin kumeihin tuli sisälle muoviputki joka on kummastakin päästä n. puoli senttiä lyhempi kuin kumityyny, niin ei jää kantamaan. Nyt saa tiivistesilikonit kuivua yön yli ja öljyt sisälle ja paikalleen. Käsin pyörittäessä pyörii hyvin ja alueet löytyy kepistä hyvin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P8050083.jpg‎
Views:	321
Size:	107,4 Kt
ID:	62303   Click image for larger version

Name:	P8050084.jpg‎
Views:	329
Size:	96,8 Kt
ID:	62304  
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin!

Viimeksi muokannut PasMa : 10.08.2015 20:54
Vastaa lainaten
 

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 23:22 (GMT +2).