Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.07.2015, 10:20
Punisher80:n Avatar
Punisher80 Punisher80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ei tartte huolestua, saa pyöriä, käytännössä vois pyöriä koko kierroksen ilman ongelmia, jos ei alipaineletkujen yhteet estäis....
Kiitos varmistuksesta! Näin ajattelinkin että tuo saa jonkin verran elää kun vaikutti tuo asennus sellaiselta ettei sitä ainakaan äkkiseltään keksiny miten lukitakaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.07.2015, 10:26
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punisher80 Näytä viesti
Kiitos varmistuksesta! Näin ajattelinkin että tuo saa jonkin verran elää kun vaikutti tuo asennus sellaiselta ettei sitä ainakaan äkkiseltään keksiny miten lukitakaan.
Sisäpuolelta, e-klipillä, niitä on kolme siellä, kaksi pitää haarukan akselissa ja kolmas lukitsee kalvon rungon kanteen...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.07.2015, 19:55
Punisher80:n Avatar
Punisher80 Punisher80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Viha-rakkaussuhteen viha puolta taas tänään vahvistettu

Nythän se vian pukkas, just ku ajelin menemään ja mietin että nyt on kaikki kohillaan, muutaku tilaa kunnon ovitiivisteet vielä ja antaa talven tulla. Niin eiköhän kun näissä ajatuksissa nousin autosta niin Jeeppi kussee kintuille.

Kylläpä sai metästää mistä se jäähytysnestettä alko vuotaa. Ja sehän vuotaa kannen päästä, sieltä tulipellin päästä tietenki!! Vesilommi vissii ruostunu puhki tai ei muuten vaan pidä enää nesteitä pelkästään toisella puolella itteään. Se pikkusen vuoti jo aikaisemmin kun ihmettelin mistä se tippa kaks nestettä aina välillä tulee mutta nyt ihan jo lorottelee sieltä koneen takaa nestettä pihalle.

Tämähän on mun silmissä MacGyver Jeeppi ja sitä ihimemiestä tässä tarvittaisiinkin että tuon vesilommin tuolta takaa saat vaihdettua! saahan sinne peräti sormet työnnettyä. Onko nyt hyviä ideoita miten tän sais fiksattua? Vesilommin vaihto ei mahda onnistua ku joko koko moottori tai kansi nostamalla pois. Kumpikaan ei hirveästi houkuta mutta eivät omaan mieleen tulevat muut vaihtoehdotkaan kaksisia ole, eli kuunnellaan ajatuksia. Liekkö olen ainoa 4.0 omistaja jolle tällainenkin tapahtuu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.07.2015, 21:29
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Onko varma että vuotaa kannesta? Ettei vuoda lohkon takatulpasta, tuleeko turbiinikopan ulkopintaa vai sisäpuolelta, siellä kun on vetolevyn edessä yksi proppu ja se noista yleensä ruostuu puhki, siksi aina kun on laatikko irti, tarkistan sen propun kunnon... Sen kannen propun vois vaihtaa laatikon irroittamalla tai vaikka ihan kallistamalla sitä laatikkoa alaspäin takapäästään ja laatikon yläpuolelta vaihtaa sen, vois onnistua...

Missäs päin vaikutat, jos olisit lähellä, niin voishan sitä kokeilla... Aijoo, Oulussa, not so near

Mulla on niitä proppuja hyllyssä, kun vaan tietää, kumpaan tarviit, ne on eri kokoisia....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.07.2015, 22:12
Punisher80:n Avatar
Punisher80 Punisher80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Onko varma että vuotaa kannesta? Ettei vuoda lohkon takatulpasta, tuleeko turbiinikopan ulkopintaa vai sisäpuolelta, siellä kun on vetolevyn edessä yksi proppu ja se noista yleensä ruostuu puhki, siksi aina kun on laatikko irti, tarkistan sen propun kunnon... Sen kannen propun vois vaihtaa laatikon irroittamalla tai vaikka ihan kallistamalla sitä laatikkoa alaspäin takapäästään ja laatikon yläpuolelta vaihtaa sen, vois onnistua...

Missäs päin vaikutat, jos olisit lähellä, niin voishan sitä kokeilla... Aijoo, Oulussa, not so near

Mulla on niitä proppuja hyllyssä, kun vaan tietää, kumpaan tarviit, ne on eri kokoisia....
On se aika varma että kannen tulpasta, tulee turbiinikotelon päälypintaa vesi ja startin päältä päätyy putken päälle mistä tippasee maahan. Ja sinne sain siis sormet työnnettyä tulipellin väliin ja tuntu sormille kusevan. Luinkin jo netistä että siellä takapäätyssä on 2 tulppaa mutta tuo ylempihän sen täytyy siis olla kun kusee lootan päälle ja saan sormenikin kasteltua.

Mulla pittää tilata sulta muutenki nuo ovien tiivisteet tuohon YJ:hin ja sitten ne kulmapalatiivisteet siihen katon ja tuulilasin kulmiin. Ja etujarrupalat. Enkä tiiä onko vielä muutaki, en muista.

Onnistuuko tuo koneen kallistaminen vain keskimmäinen pohjapanssari irroittamalla ja tukemalla koko pakettia vaikka tunkilla (lootahan tukeutuu ilmeisesti pohjapanssaria vasten, panssari irrottamalla kallistuu koko paketti?), tarviiko irrotella kardaania tms. keppejä tai mitään?

Tai jos saan sen kammettua irti tuolta tulipellin välistä jotenki niin vaatiiko se vesilommi kuin hurjan voiman että sen sais painettua oikeaoppisesti paikalleen?

Kyllä tämä nyt vähä meinaa latistaa tunnelmaa mutta minkäs teet, vanhoja autojahan nämä on....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.07.2015, 22:43
Punisher80:n Avatar
Punisher80 Punisher80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punisher80 Näytä viesti
On se aika varma että kannen tulpasta, tulee turbiinikotelon päälypintaa vesi ja startin päältä päätyy putken päälle mistä tippasee maahan. Ja sinne sain siis sormet työnnettyä tulipellin väliin ja tuntu sormille kusevan. Luinkin jo netistä että siellä takapäätyssä on 2 tulppaa mutta tuo ylempihän sen täytyy siis olla kun kusee lootan päälle ja saan sormenikin kasteltua.

Mulla pittää tilata sulta muutenki nuo ovien tiivisteet tuohon YJ:hin ja sitten ne kulmapalatiivisteet siihen katon ja tuulilasin kulmiin. Ja etujarrupalat. Enkä tiiä onko vielä muutaki, en muista.

Onnistuuko tuo koneen kallistaminen vain keskimmäinen pohjapanssari irroittamalla ja tukemalla koko pakettia vaikka tunkilla (lootahan tukeutuu ilmeisesti pohjapanssaria vasten, panssari irrottamalla kallistuu koko paketti?), tarviiko irrotella kardaania tms. keppejä tai mitään?

Tai jos saan sen kammettua irti tuolta tulipellin välistä jotenki niin vaatiiko se vesilommi kuin hurjan voiman että sen sais painettua oikeaoppisesti paikalleen?

Kyllä tämä nyt vähä meinaa latistaa tunnelmaa mutta minkäs teet, vanhoja autojahan nämä on....
Enkä oo mitenkää epätoivoinen ( ) mutta tuli vaan tällanen video vastaan korjauksesta, tämä voisi olla yks kepulikonsti mutta kestääköhän tällainen oikeasti yhtään mitään: https://www.youtube.com/watch?v=tpRHsF9wNO4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.07.2015, 08:34
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punisher80 Näytä viesti
Onnistuuko tuo koneen kallistaminen vain keskimmäinen pohjapanssari irroittamalla ja tukemalla koko pakettia vaikka tunkilla (lootahan tukeutuu ilmeisesti pohjapanssaria vasten, panssari irrottamalla kallistuu koko paketti?), tarviiko irrotella kardaania tms. keppejä tai mitään?

Tai jos saan sen kammettua irti tuolta tulipellin välistä jotenki niin vaatiiko se vesilommi kuin hurjan voiman että sen sais painettua oikeaoppisesti paikalleen?
Pitää irroittaa kardaanit ja kepit ja pohjapanssari pois kokonaa, jep vaihteisto on sen panssarin varassa...

Vois kyllä onnistua sellaisella kiristettävällä propulla, muuten pitää kyllä päästä lyömään, vaatii voimaa saada proppu paikoilleen. Kiristettävä menee käsin ja mutterista kiristämällä kiristyy paikoilleen, yhteen hankalaan paikkaan sellaisen just keväällä hankin ja myin...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.07.2015, 09:03
Punisher80:n Avatar
Punisher80 Punisher80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Pitää irroittaa kardaanit ja kepit ja pohjapanssari pois kokonaa, jep vaihteisto on sen panssarin varassa...

Vois kyllä onnistua sellaisella kiristettävällä propulla, muuten pitää kyllä päästä lyömään, vaatii voimaa saada proppu paikoilleen. Kiristettävä menee käsin ja mutterista kiristämällä kiristyy paikoilleen, yhteen hankalaan paikkaan sellaisen just keväällä hankin ja myin...
Löytyskö sulta noita kiristettäviä proppuja hyllystä joka olisi sopivan kokoinen? Just sitäkin mietin, ainoa vaan että joku oli kokeillu jossaki jenkkisivustolla semmosta ja ei kuulemma ollu löytäny ihan oikean kokoista niin oli sitten korkannu se kiristettävä muuan kuukauden päästä.

Mutta se kai se viisain vaihtoehto olisi kokeilla nyt kun näitä vaihtoehtoja on pyöritelly, jos mennee vituiksi niinku ruukaa niin sitte käyttäs vaikka koko koneen pois ja laittas kaikki proput uusiksi. Taitaa melkeen samalla vaivalla ku alkaa kallistelee ja irrottelee kardaaneita jne niin pultata vaan turbiinin vetolevystä ja nostaa moottorin ylös, tai en tiiä ku en oo Jeepiin tehny mutta vois äkkiseltään kuvitella ku konehuonetta kattelee ettei se mahoton homma oo

Olisihan se yksi vaihtoehto myös puhdistaa se paikallaan oleva proppu kunnolla puhtaaksi, hommata sen sisään juuri ja juuri menevä pienempi proppu ja kemiallisella metallilla sitten tursottaa kunnolla se pienemmän propun takapuoli ja tökätä paikalleen. Ei kai noista vesipropuista kuitenkaan se ulkokehä petä, vaan vesitilan puolelta menee puhki joten tuollainen korjaus voisi ehkä olla kestäväkin. Tosin mielummin sitä kiristettävää proppua voisi kokeilla jos vain juuri sopiva löytyisi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Cherokee XJ 1993 Superlon O/M/V Ajoneuvot 3 14.11.2013 20:29
Myyty Ople Frontera 2.4 bensa 1993 4x4 MYYTY aleksi O/M/V Ajoneuvot 0 18.10.2013 22:35
Ostettu koiranluut eteen ja iskarit taakse Jeep GC 1993 pee O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 13.05.2011 07:14
Myyty Jeep Wrangler Laredo High Output 4.0 4x4 '92 terppi O/M/V Ajoneuvot 1 16.03.2011 19:24
Jeep Cherokee 1988-1993 tarkistuslista Tekniikka & Jutustelu 1 26.01.2007 17:30


Sivu luotu: 17:10 (GMT +2).