![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Noniin, tänään tutkin auton alipainehommia ja nelikkoa hieman tarkemmin. Eli kyllähän se oli juuri niinkuin ajattelin, se letku mikä yhdistetään konehuoneen puolelta niin menee suoraan sinne etuakselin alipainekalvolle, eli tuossa on nyt oikaistu kun ohjaus ei tulekaan jakolaatikon katkaisijan kautta. Ja jakolaatikkoa kurkistelin pohjapanssarin välistä niin sieltä päältä näyttäs lähtevän ylöspäin 4 alipaineletkua. Ja ainakin 2 niistä tulee rinnakkain konehuoneen puolelle vänkärin puolelta, se toinen nyt on katkaistu tosin, ilmeisesti se mitä pitkin pitäisi tulla alipaine nelikkoa varten, ja alipaine ohjataan suoraan moottorilta etuakselille kulkematta siis jakolaatikon kautta. Ja on tuo 1993 mallin etuakseli, eikös sen tiedä siitä että tuohon akselin alipainekalvon vastapuolelle tulee sellainen anturi missä 2 johtoa, eikö tämä tunnista sen onko nelikko kytketty ja lähettää signaalin sitten kojetaulun valolle ja nelikon valo syttyy? Pari kysymystä nyt olisi: 1. Onko tuosta nyt haittaa jos tuo nelikko on noin kytkettävissä, eli moottorin alipaine haluttaessa ohjataan suoraan nyt etuakselin alipainekalvolle? Lähinnä tämä mietityttää sen vuoksi, koska alipaineellahan se pitäisi imeä se kalvo toiseenkin laitaan kun nelikko ei käytössä, mutta riittääkö se nyt kun letku on "katkaistuna" normaalisti ajellessa niin se nelikon valo sammuu kuitenkin kojetaulusta, onko tuossa vaaraa että se haarukka on silti siellä nyt jossakin väärässä asennossa ja hajoaa tämän virityksen vuoksi? Eli nelikolla ajellessa imu tulisi kalvolle suoraan moottorilta jolloin nelikon valo syttyy ja se oikeasti kytkeytyykin, takavedolle kun laittaa ja "katkasee" letkun niin nelikon valo ainakin sammuu vaikka en voi olla varma imeekö se kalvo oikeasti haarukan takavedolle kuuluvaan asentoon vai jääkö haarukka sitten johonkin "välimaastoon" vaikka nelikon valo ei kuitenkaan pala enää. 2. Kuuluuko sen alipainekalvosysteemin pyöriä hieman akselin ympärinsä, liikkuu noin sentin suuntaansa, vai pitäisikö se olla kiristetty niin tiukalle ettei elä yhtään? Mulla tuo näytti pyörivän ehkä sentin verran suuntaan ja toiseen. Korjasin kyllä tänään yhden 10 muutaki juttua, on se jännä vaikka kuin hyvän auton luulee löytävänsä niin onhan näissä aina työmaata viikoiksi.. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei minun Jeepeissä se kello liiku minnekkään.
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 23.07.2015 19:31 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Otin tuon toisenkin letkun irti nyt sen vuoksi, että kun nelikko ei ole käytössä niin voi laittaa alipaineen menemään suoraan siihen lukon irrottavaan letkuun, vaikkakin näyttäisikin siltä että irroitus tapahtuu kyllä muutenkin. Onko tämä nyt kelpoinen kytkentä? Eikös tämä nyt korvaa käytännössä tuon jakolaatikolla olevan kytkimen: 4WD ajaessa imu menee moottorilta suoraan koko ajan akselin lukitukselle alipainekelloon ja 2WD ajaessa menee moottorilta suoraan irrottavalle puolelle alipainekelloon? Vai onko tuossa kytkimessä jotakin isompaa älyä, eli alipaineen alennusta tms. mikä tulisi ottaa huomioon tässä manuaalisessa suorakytkennässä? ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei pitäisi olla mitään jousta, alipaineella vedetään päälle tai pois, ei jousta ellei ole laitettu viritystä....
Ei ole katkaisijassa jakolaatikossa mitään älyä/rajoitinta, se vain vaihtaa kaksi linjaa ristiin, että kalvolle tulee korvausilma sille puolen, missä ei ole imua, muuten se kalvo ei liikkuis....
__________________
Killing time is not murder |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nythän se saa sen korvausilmankin aina kun alipainekellon toinen puoli aina kytkemättä silloin kun toinen puoli kytketty ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=JAMANT;1239085]Ei pitäisi olla mitään jousta, alipaineella vedetään päälle tai pois, ei jousta ellei ole laitettu viritystä....
QUOTE] joo.. suatto olla että muistelen väärin ja nähneeni jossain jousivirityksen. Nykyinen mekaaninen vaijeri on ainakin varmatoiminen. Ja on tuosta YJ:stä monenlaisia virityksiä saanut perata... TJ:ssä on vielä toiminut alkuperäinen vaguumisysteemi.
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 23.07.2015 23:11 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Öööh, TJ:ssä ei ole alipainekäyttöistä napalukkoa koskaan ollut!! Sen käyttö loppui YJ:hin vuosimalliin -95, XJ:ssä loppui aikaisemmin!!
__________________
Killing time is not murder |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ettei menis ihan ot:ksi niin hyvän näköiset nuo ohkaset levikkeet Punisherin Jeepissä.
__________________
Jeep ISORY |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Jeep Cherokee XJ 1993 | Superlon | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 14.11.2013 20:29 |
Myyty Ople Frontera 2.4 bensa 1993 4x4 MYYTY | aleksi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.10.2013 22:35 |
Ostettu koiranluut eteen ja iskarit taakse Jeep GC 1993 | pee | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 13.05.2011 07:14 |
Myyty Jeep Wrangler Laredo High Output 4.0 4x4 '92 | terppi | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.03.2011 19:24 |
Jeep Cherokee 1988-1993 tarkistuslista | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.01.2007 17:30 |