Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.05.2015, 13:13
ESJ ESJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Jos se on oikeasti -91:nen, niin säädin ei oo laturissa, vaan ECM:ssä. Jos taas on -90:nen, sitten on laturissa. Helpoiten erottaa, onko pikkujohdot muttereilla kiinni vai töpselillä?? Muttereilla -91 and up, töpseli 87-90.
Myöhänen -91 runkonumeron mukaan, pienet johdot on tosiaankin noilla muttereilla kiinni. Missäs tämä ECM sijaitsee, ja onko käryä mihin liittimen nastaan johdon pitäisi tulla? Onkos se tuolla kuljettajan puolella keulilla? Kiitoksie avuista

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.05.2015, 13:31
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ESJ Näytä viesti
Myöhänen -91 runkonumeron mukaan, pienet johdot on tosiaankin noilla muttereilla kiinni. Missäs tämä ECM sijaitsee, ja onko käryä mihin liittimen nastaan johdon pitäisi tulla? Onkos se tuolla kuljettajan puolella keulilla? Kiitoksie avuista
ECM on tuonnäköinen: http://www.jamant.fi/msmop56027400-p-3108.html , siellä se saattaa sijaita ilmanputsarinkotelon ja sisälokarin välissä, voi olla muuallakin... Sähkökaaviota en nyt ehdi etsimään...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.05.2015, 14:08
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Varmaan helpompaa ois ottaa se laturi irti ja testauttaa...Akkukotelo pois edestä niin ei mene kun 10-15min irrotukseen.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.05.2015, 14:17
ESJ ESJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Varmaan helpompaa ois ottaa se laturi irti ja testauttaa...Akkukotelo pois edestä niin ei mene kun 10-15min irrotukseen.
Luotan liki uuteen osaan tässä välissä vielä sen verran, että suljen johdotus ym viat ensin pois. Voihan se tietty uusikin laturi heittää pyyhkeen kehään het alkuunsa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.05.2015, 16:16
ESJ ESJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ESJ Näytä viesti
Luotan liki uuteen osaan tässä välissä vielä sen verran, että suljen johdotus ym viat ensin pois. Voihan se tietty uusikin laturi heittää pyyhkeen kehään het alkuunsa
edit: käytin laturin irti, toinen hiili oli jumissa ja laturi tosiaan liki uusi. Viilasin hiiltä sen verran että pääsee liikkumaan taas sujuvasti, mutta eipä lataa edelleenkään. Järkihän tämän kanssa lähtee.

Viimeksi muokannut ESJ : 23.05.2015 13:11
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.05.2015, 18:05
ESJ ESJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ESJ Näytä viesti
edit: käytin laturin irti, toinen hiili oli jumissa ja laturi tosiaan liki uusi. Viilasin hiiltä sen verran että pääsee liikkumaan taas sujuvasti, mutta eipä lataa edelleenkään. Järkihän tämän kanssa lähtee.
Jatketaan monologia, ens viikon aikana vien laturin testaukseen jos töiltä kerkeää, tietäs vaan mikä paja oulussa näitä testii. Näppäsin toisen kerran irti ja heitin käyttiksen kyytiin. Mikäeli osoittautuu toimivaksi -> penkomaan koko johtosarja läpi. Jos tämäkään ei auta -> ulkoinen jännitteensäädin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.05.2015, 09:56
ESJ ESJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Vielä näiden sähköjen kanssa tässä tappelen..viittiskö joku xj:n omistaja mitata ens kerran pellin alla käytyään konehuoneen sulakerasialta 60A IGN sulakkeen ja rungon välisen resistanssin sytytysvirta päällä, onko kontaktia maahan? Irrotin kaikki sulakkeet ja mittailin sulakkeiden jaloista, minun järkeen ei mene että miksi tuohon väliin syntyy maakontakti?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 12:43 (GMT +2).