![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1726
|
|||
|
|||
![]()
Mystinen latausvika ratkesi, kiitoksia vaan kaikille avuliaille kanssaharrastajille neuvoista.
|
#1727
|
|||
|
|||
![]()
Ja syy oli??? Jos saa tiedustella, ihan vaan saman vian kanssa mahdollisti painivien puolesta...
|
#1728
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tästä onkin hyvä jatkaa Jeepin jalostusta. Paljon on vielä tekemistä katsastukseen, tämä projekti tuskin lapasesta karkaa vaan pysyttelee kohtuullisen vakiona kauttaaltaan. Renkaat jossain kohtaa vaihtaa vähän maastokelpoisimmiksi, passelit 15" vanteet tuolla varastossa kummittelee.. Viimeksi muokannut ESJ : 26.05.2015 19:22 |
#1729
|
|||
|
|||
![]() Cherokee -88 cruise, k.lukko, s.ikkunat
Ensinnäkin moro vaan kaikille! Ostin tossa pariviikkoa sitten tollasen 88-vuoden Jeep Cherokeen, aivan mahta laitos kaikinpuolin! Mukavampi, kuin moni uusi auto.
![]() ![]() |
#1730
|
||||
|
||||
![]()
Katseleppas ovista ne kumilurtut joidenkautta johdot on vedetty,, ainankin omassa zj;ssä oli johtoja poikki oikeen urakalla sieltä, se on ihan vakiopaikka.
Tuolla näkymä minun takaoven johdotuksesta, tai siis kuinka oli käynyt.. ![]() http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.ph...7364738eea150c
__________________
--------------------------- Apupoika Hessu jeep grand cherokee-97 4.0 Finnish jeep drivers club,, Viimeksi muokannut apupoika : 31.05.2015 10:04 |
#1731
|
|||
|
|||
![]()
Jeps.. tsekkailin niitä haitarikumeja, ja samaan aikaan kun paino ikkunakytkintä ja heilutteli haitarikumia, niin toimihan se ikkuna välillä. mutta toi keskuslukitus onkelma toisessa takaovessa on vissiin ihan jostain muusta kiinni, koska jos rämppää sitä keskuslukituksen nappia, niin näkyy selvästi, että hantin takaoven lukitusnappi liikkuu kyllä, muttei tarpeeksi. Täytyypi siis purkaa ovipahvit kaikista, ja käydä piuhat läpi, ja herkistellä vähän niitä mekanismeja. Avitalin hälyttimen tilasin jo jenkeistä, joten sillähän se keskuslukitus sitten toimii, ilman avainta tai sisältä nappien renklailua.
__________________
Jeep Cherokee 4.0 limited -88 |
#1732
|
|||
|
|||
![]() keskuslukkovamma
Oma XJ tekeentuota ihan samaa. Painaa keskuslukkoa kuskin ovesta kiinni niin kaikki lukkonapit heilahtaa mut ei jaksa vetää lukkoon asti. Että jos vika löytyy niin vinkkaa ihmeessä!
|
#1733
|
||||
|
||||
![]()
Takaovissa on suunnanvaihtaja, sen saranapiste kuluu, jolloin se ei enään työnnä, vaan kampeaa sivuun ja sitä on tosi hankala kiristää, se kun on niitti. Jos kiristää liikaa, moottori ei jaksa, jos kiristää liian vähän, ei edelleenkään liike välity!!
__________________
Killing time is not murder |
#1734
|
||||
|
||||
![]()
Jollain oli XJ:ssä takana lisäjousina kierteet??..En nyt sitten millään löytäny oikeaa topikkia kun olisin halunnut nähdä toteutuksesta kuvia. Ranchon +3" satsi väsähti venäjällä..Ei kiinnostais uusia jousipakkoja
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#1735
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos meinaat vietereitä virittää, niin laita sitten samantien sinne vaikka ZJ:stä taka-akseli tukivarsineen ja revi lehtijouset mäkeen kokonaan. TJ:stä takajouset, muistaakseni TJ:n takajouset akselin ja koripalkkien alareunan väliin pitäisi tuottaa n. 3" korotus. Toinen vaihtoehto sitten olisi ilmapussit taka-akselin ja koripalkkien väliin ja pidät lehtijouset, saisit helposti säädettävän alustan taakse - käsittääkseni myös ihan laillinen systeemi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1736
|
||||
|
||||
![]()
Onha tuolla sarjalla jo viitisen vuotta ikää. Aika vähäisellä ajolla ollut tosin viimeset vuodet ja on tosiaan koko sarja, ei lisäjousia yms. Ilman isompia kuormia, ajossa, oli jo mukavan letkee, mutta kun pistettiin tavaraa kontti täyteen ja 31" renkaat reilusti levittävillä vanteilla nii alkoi hangata levikkeitä. Pienemmillä renkuloilla ei ehkä ois huomannu koko hommaa. Onneksi Jokeri & kumppanit tuli samaan paikkaan leiriin niin sai hitsattua akselin puolelle koroketta bumpstoppia vastaan...Palkkipuskuristä palat päistä.
- Kävi mielessä tuo ilmapussikin, mutta satsit kun maksaa sen 300e +tullit ja alvit. ZJ:n akseli ja sen asentelu on taas ni iso ja kallis homma ettei viitti alkaa tekemään...Kävi sekin mielessä, että jos tekis coiloveri iskarit jostain...
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#1737
|
||||
|
||||
![]()
Laita akselin keskelle kierrejousi kantamaan kuormaa. Ei tuu kivireki eikä pilaa sisäänjouston herkkyyttä vrt lisäjouset molemmin puolin. Halpa ja toimii
|
#1738
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Sanat halpa ja toimiva valitettavan harvoin mahtuu samaan lauseeseen. Kyllä tuo keskellä akselia oleva lisäjousi toki kantaa kuormaa, mutta siinä ne hyvät puolet sitten melkeinpä onkin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1739
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli jos perustaa kaiken tietonsa jenkkipalstoilta luettuun bullshittiin kannattaa joskus jättää myös kommentoimatta jos ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta. ![]() ![]() |
#1740
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Mitä tulee tuohon kiikkeryyteen, niin meillä on varmaan sitten erilaiset käsitykset siitä kiikkeryydestä. XJ:ssä oli 4" todellista korotusta pitkillä tukivarsilla, järein mahdollinen etuvakaaja - ja se oli silti sellaisenaan jo mielestäni liian kiikkerä/ yläpainoinen, ja toisaalta metsässä vakaaja avattuna oikeasti kallisteli turhan paljon vinoilla paikoilla. Hyvin se itse asiassa meni ~20km/h vauhdista nurin asvalttiparkkiksellakin, etuvakaaja kiinni ![]() ![]() Kommentillani ei ollut mitään tekemistä jenkkipalstojen kanssa, vaan ihan yleisen järjen ja fysiikan lakien ![]() Toisaalta jos minulta kysytään, niin mikä tahansa korotetussa autossa alustan toimintaa ja auton käytöstä huonontava ratkaisu on paska ratkaisu. Mitä parempana korotetun auton pystyy pitämään ajettavuudeltaan ja vähentämään kallistelua, on se plussaa sekä metsässä että kadulla ajaessa. Siksi niitä drop pitman armejakaan ei kannata käyttää, eikä laskea panhardin korinpään kiinnityspistettä alemmas, kun sekin vaikuttaa auton kallisteluun negatiivisesti (mitä lähempänä auton painopisteen korkeutta panhardin kiinnityspisteet on, sitä vähemmän auto kallistelee). Jokainen toki saa rakentaa miten haluaa, mutta jos itse miettisin apujousia niin laittaisin ilmapussit molemmin puolin koripalkin ja akselin väliin lehtijousien kaveriksi. Saa korkeussäädettävän alustan/ kuorman kanssa suorassa pysyvän alustan, on erittäin helppo asentaa/ rakentaa, ei tartte välttämättä rakentaa sitä trussia että akseli kestää, ja on alustan toiminnan ja auton käytöksen kannalta parempi ratkaisu. On vielä kaikenlisäksi laillinenkin, jousitustyyppi kun ei vaihdu ja tuontyypisessä korkeussäädettävässä ei pitäisi olla esteitä leiman kannalta. Siitä olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi, että mitään apuvietereitä ei kannata alkaa virittelemään samalla paikalle. Ei niin löysiä jousia olekkaan mitkä siinä toimisi järkevästi. Ilmajousissa on se hyvä puoli, että niihin voi laittaa juuri niin vähän ilmaa kuin tarvitsee -> ei tule kivirekeä ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 19.06.2015 09:27 |
#1741
|
||||
|
||||
![]()
Noh...johan tuli aiheesta keskustelua
![]() -Jos jollain sattuis olemaan joutavana lisälatit nii nitä vois ensin kokeilla...Halvalla pitä tehdä ![]()
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#1742
|
|||
|
|||
![]() naapuuriin
mee sinne teamin crossi pajalle ja ota mitsun latit sinne taakse,jos on liian levee,niin
kavenna siltäkohtaa että mahtuu u-pultin alle. hinta 0€ tai biltemasta bmw kierrejousi rungon ja akseliputken väliin ja rälläkällä sopivan mittainen. hinta 30€
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin |
#1743
|
|||
|
|||
![]() yj ropleema
ja nyt kun kaikki jeeppi tietäjät kanavilla niin
mulla yj jeep -90 orginal kaasarilla ja probleema on että ei meinaa lähteä kylmänä +20c käyntiin sitten millään. kuumana heti tulille.
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin |
#1744
|
||||
|
||||
![]()
Kaasarilla? Siis 4.2 -kuutonen vai? Kun neloskoneet on jo TBI:llä!! Se on elektroniikan ohjaama kaasari ja ihan mekaanisella polttoainepumpulla. Lisää tietoa tarvitaan: kylmänä ei lähde käyntiin, seisottuaan kuinka kauan siis? Ehkä kaasarissa bensa höyrystynyt ja pumppu tehoton, kestää hetken pumpata bensaa kohokammioon ja sitten lähtee...
__________________
Killing time is not murder |
#1745
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
toi bensapumppu voisi olla hyvinkin todennäköinen vaihtoehto kun alkaa saamaan bensaa niin sitten käy ja toimii hienosti
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin |
#1746
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#1747
|
||||
|
||||
![]()
Dodii... Perä on nyt lähes entisellä tasolla, putjettikorjaus lähes täyspitkällä vanhalla latilla, pysyi melko pehmeänäkin.
Tässä viimeset 2000km oon ihmetelly tuota kolinaa ja napsutusta. Alkoi venäjällä, sen jälkeen öljyt vaihdoin ja oli aika mustaa sisältäen paljon karstaa. n. 200km ajon jälkeen vaihdoi uudet öljyt, kun lykkäsin vielä vanhoihin jotain pesuainetta ja lopuksi jotain nostaja lisäainetta. Ääni vaimeni kyllä noilla, mutta ei loppunut. Koneen yläpuolelta kuuluu napsutus, sellainen...kluk kluk kluk ja alhaalta kolina. Välillä ääntä ei kulu ollenkaan, yleensä häviää lämpimänä ja kun antaa kierroksia. Mutta ei aina niinkään, joskus ei kuulu kylmänä, käynnistäessä mutta alkaa sitten kun antaa kierroksia (lähtee liikkeelle). Eli siis ei oikeen mitään logikkaa. Kierroksia ottaa hyvin eikä mitään muuta sivuääntä tms. kuulu. Olisiko kyseessä hydrailinostajan jumitus? Tuossapa vielä näytevideo, känny ottaa noi äänet vaa ni huonosti:
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#1748
|
||||
|
||||
![]() samma de häär
Hep hep sama kolina alhalla ja ei mithän logiikkaa minkhän liikun kans mutta sain vinkin että turpiini vois olla kymysyksessä ja niinpä täytyy sinne hyökätä ko kerkiäis... kyllä maailmhan ääntä mahtuu :-)
|
#1749
|
|||
|
|||
![]() kierrevieteriä taakse
Onko kukaan laitellut kierrejousia taka-akselille lehtien kaveriksi? Kuva toteutuksesta olis kiva, vois apinoida.
|
#1750
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Nostajat voi naputtaa, mutta omaan korvaan kuulostaa aika kovalta naputukselta tuo videolla kuuluva. Mitenkäs on öljynpaineet kylmänä/ kuumana ja tyhjäkäynnillä/ kierroksilla, öljynpaineen nousu startatessa? Jos öljynpaineet on kohdallaan ja varsinkin kun ääni ei kuulu aina tai loogisesti, niin vaikeaa kuvitella että olisi vielä kauheasti laakerivikaa koneessa. Satuitko ollenkaan koittamaan työntötankoja kun oli venttiilikoppa auki? Muistan nähneeni ihan täällä kotomaan foorumeillakin, että oli työntötanko(ja) hieman vääntynyt. Mitä tulee tuohon turbiiniin, niin on kohtalaisen yleinen juttu että vetolevyn ja turbiinin väliset pultit löystyy tai jopa irtoaa. Voi myös olla flexplate murtunut. Aiheuttaa epämääräistä kolinaa/ naputusta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |