Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.05.2015, 11:15
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Eipä se oikein tehokkaalta tuo takajarru vaikuta mutta kelpasi leimalla. En saanut oikein lumellakaan lukkoon.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.05.2015, 17:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Eipä se oikein tehokkaalta tuo takajarru vaikuta mutta kelpasi leimalla. En saanut oikein lumellakaan lukkoon.
Kyllä se jarrudynolla tarjosi reilun parin kilonewtonin voimaa, kun jarrutti. ZJ:ssä sama, ei ne takafillarit lukkoon ole menneet ainakaan asvaltilla tai hiekalla ABS- sulake irrotettuna, mutta jarruteho dynolla oli viimeksi muistaakseni vähän vajaa 3kN. Etuset oli kuuden pintaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.05.2015, 18:15
ESJ ESJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Lataus-ongelma


Minkähän se tuo Cherokee -91 nyt meni syömään kun heitti lataamasta. Auto on mulle juuri tullut ja laturi näyttää siltä että se ei ole paikallansa kovinkaan kauaa ollut. Laturi + on kontaktissa akun plussaan, maadoituskin ok.

Sitten nämä pienemmät johdot; toinen (vihreä punaisella? rannulla) ilmeisesti menee suuttimien suuntaan ja epäkuntoisena aiheuttaa myös käyntiongelmia? Jos näin, niin tässä kaapelissa ei ainakaan mitään vikaa.

Entäs minne tämä toinen (kokonaan vihreä) kaapeli menee? Ajatus siis mitata ensin onko tässä vihreässä johdossa katkoksia matkan varrella, autossa on kohtalaisen paljon melkosia sähkövirityksiä..

Mikäeli vika ei tästä kaapelista löydy niin ei auta kun repiä laturi käteen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.05.2015, 09:21
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ESJ Näytä viesti
Minkähän se tuo Cherokee -91 nyt meni syömään kun heitti lataamasta. Auto on mulle juuri tullut ja laturi näyttää siltä että se ei ole paikallansa kovinkaan kauaa ollut. Laturi + on kontaktissa akun plussaan, maadoituskin ok.

Sitten nämä pienemmät johdot; toinen (vihreä punaisella? rannulla) ilmeisesti menee suuttimien suuntaan ja epäkuntoisena aiheuttaa myös käyntiongelmia? Jos näin, niin tässä kaapelissa ei ainakaan mitään vikaa.

Entäs minne tämä toinen (kokonaan vihreä) kaapeli menee? Ajatus siis mitata ensin onko tässä vihreässä johdossa katkoksia matkan varrella, autossa on kohtalaisen paljon melkosia sähkövirityksiä..

Mikäeli vika ei tästä kaapelista löydy niin ei auta kun repiä laturi käteen.
Jos se on oikeasti -91:nen, niin säädin ei oo laturissa, vaan ECM:ssä. Jos taas on -90:nen, sitten on laturissa. Helpoiten erottaa, onko pikkujohdot muttereilla kiinni vai töpselillä?? Muttereilla -91 and up, töpseli 87-90.
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.05.2015, 13:13
ESJ ESJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Jos se on oikeasti -91:nen, niin säädin ei oo laturissa, vaan ECM:ssä. Jos taas on -90:nen, sitten on laturissa. Helpoiten erottaa, onko pikkujohdot muttereilla kiinni vai töpselillä?? Muttereilla -91 and up, töpseli 87-90.
Myöhänen -91 runkonumeron mukaan, pienet johdot on tosiaankin noilla muttereilla kiinni. Missäs tämä ECM sijaitsee, ja onko käryä mihin liittimen nastaan johdon pitäisi tulla? Onkos se tuolla kuljettajan puolella keulilla? Kiitoksie avuista
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.05.2015, 13:31
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ESJ Näytä viesti
Myöhänen -91 runkonumeron mukaan, pienet johdot on tosiaankin noilla muttereilla kiinni. Missäs tämä ECM sijaitsee, ja onko käryä mihin liittimen nastaan johdon pitäisi tulla? Onkos se tuolla kuljettajan puolella keulilla? Kiitoksie avuista
ECM on tuonnäköinen: http://www.jamant.fi/msmop56027400-p-3108.html , siellä se saattaa sijaita ilmanputsarinkotelon ja sisälokarin välissä, voi olla muuallakin... Sähkökaaviota en nyt ehdi etsimään...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.05.2015, 14:08
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

Varmaan helpompaa ois ottaa se laturi irti ja testauttaa...Akkukotelo pois edestä niin ei mene kun 10-15min irrotukseen.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 18:31 (GMT +2).