Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1701  
Vanha 13.05.2015, 20:02
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Äänimerkki ei toimi


Nyt olis aika taas leimata XJ ja muuten onkin jo suunnilleen ommeltu kuntoon,mutta äänimerkkiä en saa törähtämään millään.Ratin keskiössä kaikki kunnossa ja kevyet pintaruosteet hingattu pinnoista pois.Äänimerkin maadoitus kunnossa mutta virtaa ei tule johtoon.Minkä sulakkeen takana äänimerkki on?Ei nyt heti tekis mieli laittaa erillista nappia jos tän sais kuntoon rassattua..
Ja autohan on -90 4,0
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #1702  
Vanha 13.05.2015, 21:47
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Nyt olis aika taas leimata XJ ja muuten onkin jo suunnilleen ommeltu kuntoon,mutta äänimerkkiä en saa törähtämään millään.Ratin keskiössä kaikki kunnossa ja kevyet pintaruosteet hingattu pinnoista pois.Äänimerkin maadoitus kunnossa mutta virtaa ei tule johtoon.Minkä sulakkeen takana äänimerkki on?Ei nyt heti tekis mieli laittaa erillista nappia jos tän sais kuntoon rassattua..
Ja autohan on -90 4,0
Mulla on muuten sama juttu -89 Comanchessa, ei toimi torvi, mutta en ole kerennyt tutkia syytä siihen...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1703  
Vanha 13.05.2015, 23:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Minulla ainakin oli molemmissa '90 vuosimallin XJ:ssä itse torvet pimeänä, mutta jos kerran ei johtoon tule virtaa niin se tuskin on ongelma.. sininen savu on hukassa jossain

edit: laitahan YV:nä s-postiosoitteesi, mulla on ainakin '88 vuoden FSM, siitä voisi olla apua. '90 vuosimalli ei pitäisi olla kovin paljon erilainen sähköjen yms. osalta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 13.05.2015 23:32
Vastaa lainaten
  #1704  
Vanha 14.05.2015, 12:35
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Täältä löytyy 90-vuodenkin FSM jos on tarvetta. S-postilla liikkuu.
Vastaa lainaten
  #1705  
Vanha 14.05.2015, 19:29
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Löytyiskö keltään -94:n?
Vastaa lainaten
  #1706  
Vanha 14.05.2015, 20:09
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BadAss Näytä viesti
Löytyiskö keltään -94:n?
-95 löytyy ja ei pitäis suurempia eroja olla, kun en oikeen ole eroja löytänyt -92: seenkaan.
Vastaa lainaten
  #1707  
Vanha 15.05.2015, 00:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
-95 löytyy ja ei pitäis suurempia eroja olla, kun en oikeen ole eroja löytänyt -92: seenkaan.
Jos '90 tai vanhempaan vertaa, niin mm. kokonaan eri moottorinohjaus, lähes kokonaan erilaisin anturein (eri merkkiä ja -mallia, erilaiset liittimet, osittain eri mittausarvot/ -tavat), pari puuttuvaa anturia, sekä pitäisi olla eroa myös johtosarjoissa, sekä muuta pientä..

edit: Jostain syystä en saanut tuota FSM:ää laitettua sähköpostina eteenpäin, vaikka ei ole lähelläkään s-postin maksimikokoa (40 megaa)?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1708  
Vanha 15.05.2015, 00:14
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos '90 tai vanhempaan vertaa, niin mm. kokonaan eri moottorinohjaus, lähes kokonaan erilaisin anturein (eri merkkiä ja -mallia, erilaiset liittimet, osittain eri mittausarvot/ -tavat), pari puuttuvaa anturia, sekä pitäisi olla eroa myös johtosarjoissa, sekä muuta pientä..

edit: Jostain syystä en saanut tuota FSM:ää laitettua sähköpostina eteenpäin, vaikka ei ole lähelläkään s-postin maksimikokoa (40 megaa)?
Kai mäkin nyt sen tiedän, mutta kun -94 malliseen tuossa kyseltiin..!
Vastaa lainaten
  #1709  
Vanha 15.05.2015, 09:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Kai mäkin nyt sen tiedän, mutta kun -94 malliseen tuossa kyseltiin..!
No, mutkun minä katsoin että verrattiin siihen '90 vuosimalliin ja siksi sanoin meni näköjään kokonaan ohi tuo että löytyy '95 malliin.

Ja juu, ei ole '91-'95 välillä kauheasti eroja, jos juuri ollenkaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1710  
Vanha 15.05.2015, 22:03
jarpel jarpel ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.02.13
Sijainti: launonen
Viestit: 49
Perusasetus

Kuinka levee xj saa olla et katsastusmies ei ala valittaa leveydestä
Vastaa lainaten
  #1711  
Vanha 15.05.2015, 22:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jarpel Näytä viesti
Kuinka levee xj saa olla et katsastusmies ei ala valittaa leveydestä
Sen mitä asetukset sanoo. Raideleveys saa kasvaa 30mm, kokonaisleveys 100mm. Käytännössä tosin hieman levittävämmät vanteet (esim. 8 x 15 -12ET:llä) 31 x 10.50 pyörillä yleensä kelpaa, kunhan renkaan kulutuspinta pysyy kaarien sisällä -> hieman levikekumia tjsp.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1712  
Vanha 17.05.2015, 13:08
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Äänimerkkivian joutu nyt selättämään laittamalla sen erillisnapilla.Eipä se nyt isommin haittaa mut olishan se ollu mukava saada ratin keskiöstäkin toimimaan.Eipä mua toki mikään estä sitä selvitellä myöhemminkin,kun sen nyt leimalle sais vietyä.
Mites tällainen..Vaihdoin ABS:ien tilalle normi alipainetehostetut.Tuossa niitä testaillut hiekkatiellä eikä takapää mene lukkoon ollenkaan.Pääsylkky tehostajineen on -92 XJ:stä. Onko siinä takapäälle niin tehokas paineventtiili ettei lukkoon menekkään? Kengät,rummut ja sylinterit on todettu hyväkuntoisiksi ja järjestelmä on hartaudella ilmattukin.
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #1713  
Vanha 17.05.2015, 13:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Eihän takarenkaat saa lukkoon mennäkään.. ei ainakaan ennen etupäätä. Eipä minulla mennyt lukkoon edes levyjarruilla takana, ZJ:n levyjarrullisen painesäätimellä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1714  
Vanha 17.05.2015, 19:12
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Juu ei saakkaan,mutta meinasin että olis kuvitellu hiekkatiellä edes vähän naarmua jättävän. Mut enpä taida olla siitä sit huolissani jos ei levyilläkään mene.
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #1715  
Vanha 18.05.2015, 11:15
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Eipä se oikein tehokkaalta tuo takajarru vaikuta mutta kelpasi leimalla. En saanut oikein lumellakaan lukkoon.
Vastaa lainaten
  #1716  
Vanha 18.05.2015, 17:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Eipä se oikein tehokkaalta tuo takajarru vaikuta mutta kelpasi leimalla. En saanut oikein lumellakaan lukkoon.
Kyllä se jarrudynolla tarjosi reilun parin kilonewtonin voimaa, kun jarrutti. ZJ:ssä sama, ei ne takafillarit lukkoon ole menneet ainakaan asvaltilla tai hiekalla ABS- sulake irrotettuna, mutta jarruteho dynolla oli viimeksi muistaakseni vähän vajaa 3kN. Etuset oli kuuden pintaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1717  
Vanha 21.05.2015, 18:15
ESJ ESJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Lataus-ongelma


Minkähän se tuo Cherokee -91 nyt meni syömään kun heitti lataamasta. Auto on mulle juuri tullut ja laturi näyttää siltä että se ei ole paikallansa kovinkaan kauaa ollut. Laturi + on kontaktissa akun plussaan, maadoituskin ok.

Sitten nämä pienemmät johdot; toinen (vihreä punaisella? rannulla) ilmeisesti menee suuttimien suuntaan ja epäkuntoisena aiheuttaa myös käyntiongelmia? Jos näin, niin tässä kaapelissa ei ainakaan mitään vikaa.

Entäs minne tämä toinen (kokonaan vihreä) kaapeli menee? Ajatus siis mitata ensin onko tässä vihreässä johdossa katkoksia matkan varrella, autossa on kohtalaisen paljon melkosia sähkövirityksiä..

Mikäeli vika ei tästä kaapelista löydy niin ei auta kun repiä laturi käteen.
Vastaa lainaten
  #1718  
Vanha 22.05.2015, 09:21
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ESJ Näytä viesti
Minkähän se tuo Cherokee -91 nyt meni syömään kun heitti lataamasta. Auto on mulle juuri tullut ja laturi näyttää siltä että se ei ole paikallansa kovinkaan kauaa ollut. Laturi + on kontaktissa akun plussaan, maadoituskin ok.

Sitten nämä pienemmät johdot; toinen (vihreä punaisella? rannulla) ilmeisesti menee suuttimien suuntaan ja epäkuntoisena aiheuttaa myös käyntiongelmia? Jos näin, niin tässä kaapelissa ei ainakaan mitään vikaa.

Entäs minne tämä toinen (kokonaan vihreä) kaapeli menee? Ajatus siis mitata ensin onko tässä vihreässä johdossa katkoksia matkan varrella, autossa on kohtalaisen paljon melkosia sähkövirityksiä..

Mikäeli vika ei tästä kaapelista löydy niin ei auta kun repiä laturi käteen.
Jos se on oikeasti -91:nen, niin säädin ei oo laturissa, vaan ECM:ssä. Jos taas on -90:nen, sitten on laturissa. Helpoiten erottaa, onko pikkujohdot muttereilla kiinni vai töpselillä?? Muttereilla -91 and up, töpseli 87-90.
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1719  
Vanha 22.05.2015, 13:13
ESJ ESJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Jos se on oikeasti -91:nen, niin säädin ei oo laturissa, vaan ECM:ssä. Jos taas on -90:nen, sitten on laturissa. Helpoiten erottaa, onko pikkujohdot muttereilla kiinni vai töpselillä?? Muttereilla -91 and up, töpseli 87-90.
Myöhänen -91 runkonumeron mukaan, pienet johdot on tosiaankin noilla muttereilla kiinni. Missäs tämä ECM sijaitsee, ja onko käryä mihin liittimen nastaan johdon pitäisi tulla? Onkos se tuolla kuljettajan puolella keulilla? Kiitoksie avuista
Vastaa lainaten
  #1720  
Vanha 22.05.2015, 13:31
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ESJ Näytä viesti
Myöhänen -91 runkonumeron mukaan, pienet johdot on tosiaankin noilla muttereilla kiinni. Missäs tämä ECM sijaitsee, ja onko käryä mihin liittimen nastaan johdon pitäisi tulla? Onkos se tuolla kuljettajan puolella keulilla? Kiitoksie avuista
ECM on tuonnäköinen: http://www.jamant.fi/msmop56027400-p-3108.html , siellä se saattaa sijaita ilmanputsarinkotelon ja sisälokarin välissä, voi olla muuallakin... Sähkökaaviota en nyt ehdi etsimään...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1721  
Vanha 22.05.2015, 14:08
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Varmaan helpompaa ois ottaa se laturi irti ja testauttaa...Akkukotelo pois edestä niin ei mene kun 10-15min irrotukseen.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #1722  
Vanha 22.05.2015, 14:17
ESJ ESJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Varmaan helpompaa ois ottaa se laturi irti ja testauttaa...Akkukotelo pois edestä niin ei mene kun 10-15min irrotukseen.
Luotan liki uuteen osaan tässä välissä vielä sen verran, että suljen johdotus ym viat ensin pois. Voihan se tietty uusikin laturi heittää pyyhkeen kehään het alkuunsa
Vastaa lainaten
  #1723  
Vanha 22.05.2015, 16:16
ESJ ESJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ESJ Näytä viesti
Luotan liki uuteen osaan tässä välissä vielä sen verran, että suljen johdotus ym viat ensin pois. Voihan se tietty uusikin laturi heittää pyyhkeen kehään het alkuunsa
edit: käytin laturin irti, toinen hiili oli jumissa ja laturi tosiaan liki uusi. Viilasin hiiltä sen verran että pääsee liikkumaan taas sujuvasti, mutta eipä lataa edelleenkään. Järkihän tämän kanssa lähtee.

Viimeksi muokannut ESJ : 23.05.2015 13:11
Vastaa lainaten
  #1724  
Vanha 23.05.2015, 18:05
ESJ ESJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ESJ Näytä viesti
edit: käytin laturin irti, toinen hiili oli jumissa ja laturi tosiaan liki uusi. Viilasin hiiltä sen verran että pääsee liikkumaan taas sujuvasti, mutta eipä lataa edelleenkään. Järkihän tämän kanssa lähtee.
Jatketaan monologia, ens viikon aikana vien laturin testaukseen jos töiltä kerkeää, tietäs vaan mikä paja oulussa näitä testii. Näppäsin toisen kerran irti ja heitin käyttiksen kyytiin. Mikäeli osoittautuu toimivaksi -> penkomaan koko johtosarja läpi. Jos tämäkään ei auta -> ulkoinen jännitteensäädin.
Vastaa lainaten
  #1725  
Vanha 24.05.2015, 09:56
ESJ ESJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Vielä näiden sähköjen kanssa tässä tappelen..viittiskö joku xj:n omistaja mitata ens kerran pellin alla käytyään konehuoneen sulakerasialta 60A IGN sulakkeen ja rungon välisen resistanssin sytytysvirta päällä, onko kontaktia maahan? Irrotin kaikki sulakkeet ja mittailin sulakkeiden jaloista, minun järkeen ei mene että miksi tuohon väliin syntyy maakontakti?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 16:27 (GMT +2).