Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #23  
Vanha 13.05.2015, 07:58
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
Ja huoltokohteina on lähinnä työkoneet, työkaluja sekä öljyjä/rasvoja sekä polttoainetta menisi kyydissä. Eli siis mitä itse ajaa...
Tiedä sitten minkälaista varustearsenaalia tuollainen toiminta kaipaa, mutta painavin roipe on tuo polttoaine todennäköisesti. Olettaen ettei nyt tarkoiteta mitään muutamaa jerrykannua? Kyllähän tuollainen jarruttomassa kärryssä varmaan menisi, mutta itse tosiaan tekisin sellaisen umpikoppi mallisen. Ei ole roippeet heti märkänä vesisateessa. Toisaalta nuo menisi kyllä jossain Hiacessa myös. Voisin kuvitella että jotain laitteita voitaisi huoltaa siellä auton sisällä jos tilaa vain olisi? Sen takia ottaisin jonkin korotetun pelin tuohon mielummin. Mahtuu sisällä seistä. Hiacessa tulee vaan selkä kipeeksi kun ei siellä mahdu seistä. Siinä varmaan pitäisi olla myös kantavuutta sen jälkeen kun on polttoainetta ja roipetta kyydissä? Olettaen että jos siellä jotain koneen renkaita pitäisi myös kuskaa. Ne varmaan painaa sen verran että jarruton kärry ei toimi enää.

Joten joku kärry missä on vaikka 1200kg kantavuutta voisi hyvinkin toimia? Se on helppo ottaa perään kun tarvii työpajaa kohteessa. Sinne on helppo toteuttaa ruuvipenkit sun muut mitä varmaan välillä tuossa touhussa kaipaisi. Korkeutta saa tarpeeksi niin mahtuu seisomaan siellä. Leveyttä voi olla myös tarpeeksi että saa hyllyt sivuilla ja keskellä silti työtilaa. Nostokorkeus kärryyn on myös melko pieni verrattuna pakuun. Yksiakselisena kohtuu kevyt vedellä perässä. Kulmiin vielä sellaiset tassut niin voi seistä siellä korjauskohteen lähellä tarpeen vaatiessa. Vetäminen onnistuu vaikka perus henkilöautolla. Sit jos taas haluaa hifistellä niin kyllähän sinne voi vaikka rengaskonetta sun muut kompuraa lähteä vääntämään. Mutta sen myötä tulee painoa. Kärryähän saa monessa eri koossa. Lisäksi etu on ettei sitä tarvisi leimata kuin parin vuoden välein ja niissä harvemmin on suurempia vikoja. Vakuutukset on myös melko minimaaliset, veroja ei ole ollenkaan. Samanlailla se kärry voidaan varastaa kuin Hiacesta ne kaikki työkalut. Lukko on vain hidaste. Jos joku niitä roippeita himoitsee niin kyllä se lähtee. Ihan sama mikä menopeli niin kamat katoaa kyllä.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
XJ vai ZJ? vai kuitenkin WJ? VsaTku Tekniikka & Jutustelu 15 15.06.2015 14:56
Lj 70:stä 3-hlön huoltoauto,onnistuuko? jos on ennestään 2hlö:n huoltoauto? korbimotors Tekniikka & Jutustelu 36 13.12.2014 16:56
235/ 75x15 vai 31/10.5x15 vai joku muu Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2010 12:27
Huoltoauto? Markku_66 Tekniikka & Jutustelu 1 02.04.2009 07:52
Muna vai Kana (Eli tela vai pyörä) Chit-Chat 1 01.08.2007 08:48


Sivu luotu: 19:57 (GMT +2).