![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() näin oon vähän aatellut, mutta onko ideoita esim. 150 x 350 (35-50cm laidoilla ja kuomulla) sisäpuolen rakentamiseen? painavat keskelle/etupuolelle hieman ja kevyemmät päihin
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Päivittäin tarvittavat taas on autossa. Vekottimet rupeaa yllättävän äkkiä painamaan. Se pitää ottaa huomioon ettei muuten hyvä idea tyssää siihen, että kantavuus ei riitä. Nyt mulla olis painepesuun 1000 litran vesisäiliö ja taas pohdittavana mikä oliskaan järkevä paikka sille. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Auttas varmaan
Jos kertoisit vielä mitä huollat ja tarvitsetko minkä kokoista tavaraa kohteisiin kuljetella? Sanoisin että aika hankala yleispäteviä ohjeita antaa muuten kuin että kunhan kärry on riittävän iso
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toisaalta. Vaikka siellä vähän olisi ylipainoa niin mitäs sitten? Ei tuolla kukaan valvo mitä sä sillä kuskaat ja kuinka paljon siellä on painoa. Kunhan yhdistelmä näyttää lailliselta. Peltipoliisit ei paljon sakottele ylikuormasta. Meikäläistä ei ole ainakaan koskaan pysäytetty kärryn kanssa vaikka monta kertaa on ollut laitonta yhdistelmää, ylipainoa sun muuta. Kunhan se vaan näyttää lailliselta niin kaikki on ok ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
nerd-o tuliki tähän mikä mulla oli mielessä.
jarruton kärry ottaa tavaraa sisään enempi kun kantaa. työkaluista ja muista kun tulee hetkessä pöljänä painoo. meillä on respo 150x350 30cm laitoilla. omapaino 340kg. kyllä ite oisin auton puolelle kallelleen jos vähäkään isompia hommia on. seisoma korkeus kontissa ja työpöytä niin on pikku pajaki mukana.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllä siihen meinaa painoa tulla jos sinne jotain varusteita tai raaka-aineita tulee. Jarruttomia yksiakselisia kärryjä on kanssa ja ne on käteviä pihassa, mutta paino meinaa nousta liian isoksi turvallista tieajoa silmälläpitäen. Mielellään tarpeeksi vahva kärry ja tarpeeksi vahva veturi. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ainoa tilanne missä voisin ajatella kärryn olevan kätevämpi ku auto, on silloin kun työmaa on pitempikestoinen ettei sitä tarvis joka päivä siirtää paikasta toiseen. Miinuksena tietenki tuommosen kuomukärryn helppo varastettavuus jota varmasti kannattaa ainakin vähän miettiä jos sisällä useammilla kymppitonneilla rojua.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuhannen litran pystypaineilmasäiliön kiinnitin isompaan hinattavaan alustaan kun omatekoisessa pikkiriikkisessa se oli pelottava. Pikkiriikkiseen alustaan tuli iso imuri. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mutta sitten tarvitsee myös ajatella se, että jos menee kummipyörä koneesta, niin peräkärryyn se olisi helpompi laittaa. Toki siinä on sitten tyhjennys ja täyttö talkoot, mutta on ne pakussakin.
Ylikuorma ongelma koostuu varmaan siinä vaiheessa, kun lataa polttoainetta kyytiin. Varastettavuus tässä on toki se yksi miinuspuoli, mutta eipä varmaan hiacen lukotkaan mitään avaruustiedettä ole...? Ja vakuutuksien puolesta pitäisi mennä ihan samallalailla, oli se sitten auto tai kärry. Ja huoltokohteina on lähinnä työkoneet, työkaluja sekä öljyjä/rasvoja sekä polttoainetta menisi kyydissä. Eli siis mitä itse ajaa...
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#10
|
||||
|
||||
![]()
nerd-o tuliki tähän mikä mulla oli mielessä.
jarruton kärry ottaa tavaraa sisään enempi kun kantaa. työkaluista ja muista kun tulee hetkessä pöljänä painoo. meillä on respo 150x350 30cm laitoilla. omapaino 340kg. kyllä ite oisin auton puolelle kallelleen jos vähäkään isompia hommia on. seisoma korkeus kontissa ja työpöytä niin on pikku pajaki mukana.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
XJ vai ZJ? vai kuitenkin WJ? | VsaTku | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 15.06.2015 14:56 |
Lj 70:stä 3-hlön huoltoauto,onnistuuko? jos on ennestään 2hlö:n huoltoauto? | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 13.12.2014 16:56 |
235/ 75x15 vai 31/10.5x15 vai joku muu | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.01.2010 12:27 |
Huoltoauto? | Markku_66 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.04.2009 07:52 |
Muna vai Kana (Eli tela vai pyörä) | Chit-Chat | 1 | 01.08.2007 08:48 |