Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.05.2015, 19:29
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

näin oon vähän aatellut, mutta onko ideoita esim. 150 x 350 (35-50cm laidoilla ja kuomulla) sisäpuolen rakentamiseen? painavat keskelle/etupuolelle hieman ja kevyemmät päihin

__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.05.2015, 21:18
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
näin oon vähän aatellut, mutta onko ideoita esim. 150 x 350 (35-50cm laidoilla ja kuomulla) sisäpuolen rakentamiseen? painavat keskelle/etupuolelle hieman ja kevyemmät päihin
Mulla on yhtenä logiikkana, että liikkuva kalusto on sen mukaan valittua kuinka usein välineitä tarvii ja paljonko kulut. Ääripäät on, että harvoin siirrettävät laitteet on jossain alustalla, jolla niitä voi hinata. Kaikki ei ole kilvissä.

Päivittäin tarvittavat taas on autossa.

Vekottimet rupeaa yllättävän äkkiä painamaan. Se pitää ottaa huomioon ettei muuten hyvä idea tyssää siihen, että kantavuus ei riitä.

Nyt mulla olis painepesuun 1000 litran vesisäiliö ja taas pohdittavana mikä oliskaan järkevä paikka sille.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.05.2015, 21:50
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

Auttas varmaan


Jos kertoisit vielä mitä huollat ja tarvitsetko minkä kokoista tavaraa kohteisiin kuljetella? Sanoisin että aika hankala yleispäteviä ohjeita antaa muuten kuin että kunhan kärry on riittävän iso
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.05.2015, 07:47
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
näin oon vähän aatellut, mutta onko ideoita esim. 150 x 350 (35-50cm laidoilla ja kuomulla) sisäpuolen rakentamiseen? painavat keskelle/etupuolelle hieman ja kevyemmät päihin
Kovin isoa huoltotoimintaa tuollaisella ei kyllä harrasteta. Tuossa classic motorshowssa oli esillä Audin vanha huoltoauto. VW LT 40. Oli muuten ihan täynnä rojua lattiasta katolle asti. Pelkästään ne renkaat varmaan painoi niin paljon ettei niitä tunge mihinkään jarruttomaan kärryyn. Tuollainen jarruton kärry kuomun kera painaa varmaan jo n.350kg. Joten sulla jää 400kg kantavuutta. Ei sinne kovin kummoisia hyllyjä voi duunaa kun äkkiä menee 100kg siinäkin. Enkä tiedä kuinka hyvä tuollainen kuomu loppupeleissä on. Itsellä kun on tuollainen kuomullinen kärry. Vesisateella ne roippeet perässä kastuu aina. Pari kaverii on vuokrannut huoltamoilta noita umpikärryjä. Ne on muuten perin päteviä. Mielummin sellainen tuohon huoltohommaan. Jos se pitää jarruton olla niin itse ostaisin kärryn ilman kuomua ja tekisi jonkun kehikon ja pressun siihen päälle. Se kuomu on nimittäin yllättävän painava. En tiedä saako tuollaista kehikkoa + pressua yhtään sen kevyemmäksi.

Toisaalta. Vaikka siellä vähän olisi ylipainoa niin mitäs sitten? Ei tuolla kukaan valvo mitä sä sillä kuskaat ja kuinka paljon siellä on painoa. Kunhan yhdistelmä näyttää lailliselta. Peltipoliisit ei paljon sakottele ylikuormasta. Meikäläistä ei ole ainakaan koskaan pysäytetty kärryn kanssa vaikka monta kertaa on ollut laitonta yhdistelmää, ylipainoa sun muuta. Kunhan se vaan näyttää lailliselta niin kaikki on ok
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.05.2015, 11:46
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

nerd-o tuliki tähän mikä mulla oli mielessä.
jarruton kärry ottaa tavaraa sisään enempi kun kantaa. työkaluista ja muista kun tulee hetkessä pöljänä painoo.

meillä on respo 150x350 30cm laitoilla. omapaino 340kg.

kyllä ite oisin auton puolelle kallelleen jos vähäkään isompia hommia on.
seisoma korkeus kontissa ja työpöytä niin on pikku pajaki mukana.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.05.2015, 13:25
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
nerd-o tuliki tähän mikä mulla oli mielessä.
jarruton kärry ottaa tavaraa sisään enempi kun kantaa. työkaluista ja muista kun tulee hetkessä pöljänä painoo.

meillä on respo 150x350 30cm laitoilla. omapaino 340kg.

kyllä ite oisin auton puolelle kallelleen jos vähäkään isompia hommia on.
seisoma korkeus kontissa ja työpöytä niin on pikku pajaki mukana.
Mulla on tollanen kärry keinutelillä ja jarruilla, omatekosilla vanerilisälaidoilla ja kuomulla.

Kyllä siihen meinaa painoa tulla jos sinne jotain varusteita tai raaka-aineita tulee.

Jarruttomia yksiakselisia kärryjä on kanssa ja ne on käteviä pihassa, mutta paino meinaa nousta liian isoksi turvallista tieajoa silmälläpitäen. Mielellään tarpeeksi vahva kärry ja tarpeeksi vahva veturi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.05.2015, 16:35
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Ainoa tilanne missä voisin ajatella kärryn olevan kätevämpi ku auto, on silloin kun työmaa on pitempikestoinen ettei sitä tarvis joka päivä siirtää paikasta toiseen. Miinuksena tietenki tuommosen kuomukärryn helppo varastettavuus jota varmasti kannattaa ainakin vähän miettiä jos sisällä useammilla kymppitonneilla rojua.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.05.2015, 21:05
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Ainoa tilanne missä voisin ajatella kärryn olevan kätevämpi ku auto, on silloin kun työmaa on pitempikestoinen ettei sitä tarvis joka päivä siirtää paikasta toiseen. Miinuksena tietenki tuommosen kuomukärryn helppo varastettavuus jota varmasti kannattaa ainakin vähän miettiä jos sisällä useammilla kymppitonneilla rojua.
Mä olen aatellu kärryn olevan paikallaan silloin jos sisältö on halpaa ja melko painavaa vekotinta.

Tuhannen litran pystypaineilmasäiliön kiinnitin isompaan hinattavaan alustaan kun omatekoisessa pikkiriikkisessa se oli pelottava.

Pikkiriikkiseen alustaan tuli iso imuri.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.05.2015, 07:18
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Mutta sitten tarvitsee myös ajatella se, että jos menee kummipyörä koneesta, niin peräkärryyn se olisi helpompi laittaa. Toki siinä on sitten tyhjennys ja täyttö talkoot, mutta on ne pakussakin.
Ylikuorma ongelma koostuu varmaan siinä vaiheessa, kun lataa polttoainetta kyytiin.
Varastettavuus tässä on toki se yksi miinuspuoli, mutta eipä varmaan hiacen lukotkaan mitään avaruustiedettä ole...? Ja vakuutuksien puolesta pitäisi mennä ihan samallalailla, oli se sitten auto tai kärry.
Ja huoltokohteina on lähinnä työkoneet, työkaluja sekä öljyjä/rasvoja sekä polttoainetta menisi kyydissä. Eli siis mitä itse ajaa...
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.05.2015, 11:46
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

nerd-o tuliki tähän mikä mulla oli mielessä.
jarruton kärry ottaa tavaraa sisään enempi kun kantaa. työkaluista ja muista kun tulee hetkessä pöljänä painoo.

meillä on respo 150x350 30cm laitoilla. omapaino 340kg.

kyllä ite oisin auton puolelle kallelleen jos vähäkään isompia hommia on.
seisoma korkeus kontissa ja työpöytä niin on pikku pajaki mukana.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
XJ vai ZJ? vai kuitenkin WJ? VsaTku Tekniikka & Jutustelu 15 15.06.2015 14:56
Lj 70:stä 3-hlön huoltoauto,onnistuuko? jos on ennestään 2hlö:n huoltoauto? korbimotors Tekniikka & Jutustelu 36 13.12.2014 16:56
235/ 75x15 vai 31/10.5x15 vai joku muu Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2010 12:27
Huoltoauto? Markku_66 Tekniikka & Jutustelu 1 02.04.2009 07:52
Muna vai Kana (Eli tela vai pyörä) Chit-Chat 1 01.08.2007 08:48


Sivu luotu: 14:55 (GMT +2).