Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.04.2015, 11:48
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Näitä harrastajien kommentteja kun lukee niin päivi räsänenkin vaikuttaa suvaitsevaiselta. Kieltäkää offaajat kaikki, varsinkin sellaset jutut mitä teidän omissa autoissa ei ole..!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.04.2015, 14:48
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Näitä harrastajien kommentteja kun lukee niin päivi räsänenkin vaikuttaa suvaitsevaiselta. Kieltäkää offaajat kaikki, varsinkin sellaset jutut mitä teidän omissa autoissa ei ole..!

Ei ole?
No, ei ole esim. 38" renkaita, mutta tuon esityksen läpimenon jälkeen sentään 35" laillisesti.. Ilman poikkeuslupaa.
Toki olisi mukava saada Capriceenkin luvat asialliselle nykymoottorille, mutta niistä ei löydy millään niin surkeita tehoja/vääntöä, että menisivät läpi..

Jos hingutaan kuuta taivaalta, niin voipa olla ettei järkevästi perusteltavissakaan olevat muutokset esitykseen mene läpi.

Nuo rengasmuutokset olisi hyvä saada kytkettyä akseleiden kestoon. En epäilisi hetkeäkään esim mun Suburbanin kohdalla, jos etuakselina olisi Danan 60, mutta tuolla alkuperäisellä risukeulalla tunnetusti heikko paikka on pyöränlaakeri. Typerä "Unit Bearing", joka pettää joka tapauksessa. Eikä nuo isommat pyörylät alla ainakaan jatka sen kestoikää.
Vanhoissa naparakenteissa käytetyt erilliset kartiorullalaakerit reilulla laakerivälillä on merkittävästi kestävämpi ratkaisu.

Eipä vaan taida onnistua esitykseen sisällyttää akselistotyypin muutosta risukeulasta jäykkään. Trafin käsityksen mukaan mennään silloin huonompaan suuntaan...

Autojahan rakennetaan niillä rahkeilla mitä kullekin on suotu, eikä ne valitettavasti aina suinkaan ole riittävät edes turvallisiin ratkaisuihin. Siltä pohjalta ajateltuna ei niin hirveitä vapauksia rakentelijoille ehkä haluta antaa.
Vaatii aikalailla pelisilmää katsastajalta, että tunnistaa vaikka kylmän sauman kunnolla poltetusta, jos rakenteet on vielä paskaisia..

Jonkinmoista asiaan perehtymistä omaavalle ei räikeimpiä katsastuksessa kelvanneita virityksiä voisi tarjota ollenkaan.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.04.2015, 18:38
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 608
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti

Jos hingutaan kuuta taivaalta, niin voipa olla ettei järkevästi perusteltavissakaan olevat muutokset esitykseen mene läpi.
Ei se niin ole. Tuo on perus neuvottelu käytäntö.
Koston himossaan virkamies tietysti yrittää käyttää kaikki tekosyyt oman asiansa ajamiseen.

Valitusteitse saa menemään "riittäviä muutoksia" läpi (hyvänä esimerkkinä autoverotuspäätöksien oikeellistamiset), mutta kannattaa aloittaa nuorena ettei kasva horsmaa kun päätös tulee.

Luvanvaraisien muutoksien käsittely nopeasti on kuu taivaalla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.04.2015, 19:48
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Ei se niin ole. Tuo on perus neuvottelu käytäntö.
Koston himossaan virkamies tietysti yrittää käyttää kaikki tekosyyt oman asiansa ajamiseen.

Valitusteitse saa menemään "riittäviä muutoksia" läpi (hyvänä esimerkkinä autoverotuspäätöksien oikeellistamiset), mutta kannattaa aloittaa nuorena ettei kasva horsmaa kun päätös tulee.

Luvanvaraisien muutoksien käsittely nopeasti on kuu taivaalla
Tuo kostonhimo, tai muuten vaan "minähän olen oikeassa" mentaliteetti on hvetin tiukassa..

Totta tuokin,että tarpeeksi hyvin perustelemalla kaikki järjelliset asiat saadaan menemään läpi,mutta ne perustelut pitäisi olla nyt kunnossa että esitys menee läpi. Onko?

Luvanvaraisten muutosten osalta ainoa mun visioit sotkeva asia on tälläkin hetkellä tuo mainitsemasi käsittämätön käsittelyaika.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.04.2015, 22:24
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

No jaa tai joo..


Enempi pitäis mun mielestä katsoa tapaus kohtaisesti,paljon riippuu autosta mitä sille voi tehdä. Ja niinku esim. tukivarren kohdalla vois käyttää jotain varmuus kerrointa niin et jos teet ite sen varren tupla ainevahvuudella ja muutenkin hyvin ni sen vois katsoa kestävän. Ja sais inssikin käyttää omaa harkintaa mitä hyväksyy ja mitä ei,se olis samalla kilpailutilanne kun jollain konttorilla on hyväksytty ja jollain ei ja tietenkään ei vois sitä inssiä suoraan laittaa vastuuseen, no ei kyllä ihan yksinkertanen homma. Sit noista pyöränlaakerihommista,omassa hiluksissa on laakeriremppa just menossa etuakselilla ja sillä on ajettu 35" pyörillä 260tkm,kaikkiaan 420tkm ja takalaakereita en meinannu vielä leimalle vaihtaa. eli se kuluminen on ihan omistajan ongelma on se sitte nopeaa tai hidasta. Myöskin vastustan liiallista holhousta.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.04.2015, 05:18
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Siitähän se vasta soppa saataisiin aikaan jos konttoreilla olisi valtaa näistä muutoksista päättää. Hei haloo
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.04.2015, 07:56
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Mun mielestä on vähän hassua kuinka tarkkaa toi autojen rakentelun valvonta yrittää olla, kuinka pilkun tarkkaa leimaamista halutaan jne.jne. Millin tarkkoja rengasmittoja vaikka nekin on vaan teoreettisia vs todelliset mitat.

Ja kuinka paljon onnettomuuksista johtuu teknisestä viasta vs kuljettajan virheestä? Entäs kuinka paljon tulee onnettomuuksia muutosten takia jotka eivät ole nykyisten pykälien sallimia? Verrattuna vaikka rattijuoppojen turaamiseen tai vaikka kännykköjen räpläämiseen ajossa.

Trafi vaan haluaa työllistää itteensä ja turvata tulevaisuuttaan ja turvallisuuden nimissä on niin helppo touhuta mitä vaan. ugh!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.04.2015, 16:51
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Niin kertosko joku nyt selkokielellä vielä kerran että jos nämä muutokset menee läpi niin koska se on ja koska astuvat voimaan? Sillä vaan kiinnostaa kun on G Meseen uudet renkaat tulossa että tietäis ostaako 33 vai 35"...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.04.2015, 07:52
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Jos hingutaan kuuta taivaalta, niin voipa olla ettei järkevästi perusteltavissakaan olevat muutokset esitykseen mene läpi.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Ei se niin ole. Tuo on perus neuvottelu käytäntö.
Koston himossaan virkamies tietysti yrittää käyttää kaikki tekosyyt oman asiansa ajamiseen.

Tätä ei monikaan tajua, toisaalla ehdottivat, et pyritään saamaan vaan 1 pykälä uuteen lakiin niin sitä on sitten helppo muutella tarvittaessa

Jos laki tehdään niin sen haussa pitää olla kaikki mahdollinen, käsittelyssä siitä kuitenkin 50-30% tippuu pois ja jos siellä on sopivasti älyttömyyksiä, niin ne tarvittavat saattaa jäädä pienelle huomiolle ja sit onkin risu->jäykkäkeula muutos sallittu, kun on innoissaan kiinnitetty huomiota konepeillin läpi tuleviin 30" putkiin

Sit kans on yks mikä pitää sitä tekstiä kirjoittaessa tehdä, niin homma helpottuu
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.04.2015, 17:33
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Red face

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Näitä harrastajien kommentteja kun lukee niin päivi räsänenkin vaikuttaa suvaitsevaiselta. Kieltäkää offaajat kaikki, varsinkin sellaset jutut mitä teidän omissa autoissa ei ole..!
Sun kannattaa sit äänestää ny vaaleissa tota sielunsiskoas, eiks noille jeesuksen nussijoille muutenki laki ole toissijainen asia ja raamattu ykkönen... ja siinä kirjas ei taideta kieltää isoja rattaita vankkureissa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rajat kiinni ja äkkiä!! Lars Society 3 09.02.2016 19:31
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... Korpikumpu Chit-Chat 16 19.12.2009 20:38
LJ 70 rengasmuutoksen paperit PikkuPeikko Tekniikka & Jutustelu 5 06.02.2008 06:49
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 25 09.07.2007 10:34


Sivu luotu: 11:47 (GMT +2).