![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() Ja onhan jokaisessa autossa anturi seuraamassa outoja laakeriääniä ynnä muuta sellaista, istuu yleensä siinä kuskin penkillä, joskus apparinkin paikalla...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jeps.. vaikka laakerit isommilla renkailla toki helpommin hajoaakin, niin kyllä pitää olla aika surkea tämän alan harrastaja jos ei sitä laakerien meteliä kuule tai välystä muuten huomaa. Pyöränlaakeri ei kuitenkaan leikkaa kiinni heti kun se alkaa ääntä pitämään, vaan siinä menee tovi jos toinenkin.
Tietysti jos Boggerit huutaa korvissa satasen vauhdissa motarilla ja radiokin on täysillä, niin ehkä niitä laakereita ei sitten kuule ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Näitä harrastajien kommentteja kun lukee niin päivi räsänenkin vaikuttaa suvaitsevaiselta. Kieltäkää offaajat kaikki, varsinkin sellaset jutut mitä teidän omissa autoissa ei ole..!
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Ei ole? No, ei ole esim. 38" renkaita, mutta tuon esityksen läpimenon jälkeen sentään 35" laillisesti.. Ilman poikkeuslupaa. Toki olisi mukava saada Capriceenkin luvat asialliselle nykymoottorille, mutta niistä ei löydy millään niin surkeita tehoja/vääntöä, että menisivät läpi.. ![]() Jos hingutaan kuuta taivaalta, niin voipa olla ettei järkevästi perusteltavissakaan olevat muutokset esitykseen mene läpi. Nuo rengasmuutokset olisi hyvä saada kytkettyä akseleiden kestoon. En epäilisi hetkeäkään esim mun Suburbanin kohdalla, jos etuakselina olisi Danan 60, mutta tuolla alkuperäisellä risukeulalla tunnetusti heikko paikka on pyöränlaakeri. Typerä "Unit Bearing", joka pettää joka tapauksessa. Eikä nuo isommat pyörylät alla ainakaan jatka sen kestoikää. ![]() Vanhoissa naparakenteissa käytetyt erilliset kartiorullalaakerit reilulla laakerivälillä on merkittävästi kestävämpi ratkaisu. Eipä vaan taida onnistua esitykseen sisällyttää akselistotyypin muutosta risukeulasta jäykkään. Trafin käsityksen mukaan mennään silloin huonompaan suuntaan... Autojahan rakennetaan niillä rahkeilla mitä kullekin on suotu, eikä ne valitettavasti aina suinkaan ole riittävät edes turvallisiin ratkaisuihin. Siltä pohjalta ajateltuna ei niin hirveitä vapauksia rakentelijoille ehkä haluta antaa. Vaatii aikalailla pelisilmää katsastajalta, että tunnistaa vaikka kylmän sauman kunnolla poltetusta, jos rakenteet on vielä paskaisia.. ![]() Jonkinmoista asiaan perehtymistä omaavalle ei räikeimpiä katsastuksessa kelvanneita virityksiä voisi tarjota ollenkaan.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Koston himossaan virkamies tietysti yrittää käyttää kaikki tekosyyt oman asiansa ajamiseen. Valitusteitse saa menemään "riittäviä muutoksia" läpi (hyvänä esimerkkinä autoverotuspäätöksien oikeellistamiset), mutta kannattaa aloittaa nuorena ettei kasva horsmaa kun päätös tulee. Luvanvaraisien muutoksien käsittely nopeasti on kuu taivaalla ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Totta tuokin,että tarpeeksi hyvin perustelemalla kaikki järjelliset asiat saadaan menemään läpi,mutta ne perustelut pitäisi olla nyt kunnossa että esitys menee läpi. Onko? Luvanvaraisten muutosten osalta ainoa mun visioit sotkeva asia on tälläkin hetkellä tuo mainitsemasi käsittämätön käsittelyaika. ![]() ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#8
|
|||
|
|||
![]() No jaa tai joo..
Enempi pitäis mun mielestä katsoa tapaus kohtaisesti,paljon riippuu autosta mitä sille voi tehdä. Ja niinku esim. tukivarren kohdalla vois käyttää jotain varmuus kerrointa niin et jos teet ite sen varren tupla ainevahvuudella ja muutenkin hyvin ni sen vois katsoa kestävän. Ja sais inssikin käyttää omaa harkintaa mitä hyväksyy ja mitä ei,se olis samalla kilpailutilanne kun jollain konttorilla on hyväksytty ja jollain ei ja tietenkään ei vois sitä inssiä suoraan laittaa vastuuseen, no ei kyllä ihan yksinkertanen homma. Sit noista pyöränlaakerihommista,omassa hiluksissa on laakeriremppa just menossa etuakselilla ja sillä on ajettu 35" pyörillä 260tkm,kaikkiaan 420tkm ja takalaakereita en meinannu vielä leimalle vaihtaa. eli se kuluminen on ihan omistajan ongelma on se sitte nopeaa tai hidasta. Myöskin vastustan liiallista holhousta.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Tätä ei monikaan tajua, toisaalla ehdottivat, et pyritään saamaan vaan 1 pykälä uuteen lakiin niin sitä on sitten helppo muutella tarvittaessa ![]() Jos laki tehdään niin sen haussa pitää olla kaikki mahdollinen, käsittelyssä siitä kuitenkin 50-30% tippuu pois ja jos siellä on sopivasti älyttömyyksiä, niin ne tarvittavat saattaa jäädä pienelle huomiolle ja sit onkin risu->jäykkäkeula muutos sallittu, kun on innoissaan kiinnitetty huomiota konepeillin läpi tuleviin 30" putkiin Sit kans on yks mikä pitää sitä tekstiä kirjoittaessa tehdä, niin homma helpottuu ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
LJ 70 rengasmuutoksen paperit | PikkuPeikko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.02.2008 06:49 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |