Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 08.04.2015, 16:46
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 606
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
pelkästään motonetin tarvike laakereilla saadaan joissain henkilö autoissa laakereiden kestävyys laskemaan 10tkm-20tkm , eli katsatus välin voi juuri ja juuri kestää. itse olen valkannut "motonetistä" sen herkimmin pyörivän laakerin , ongelma on etenkin valmiissa navoissa jossa tehtaalla on laakeri prässätty ja koko napa vaihdetaan.
uusissa autoissa volvoissa v50/s40 oli/on ongelmana pyörän laakerien loppuminen vaikka autolla ajettu 40tkm.
150tkm pyörän laakerin kestävyys on aika iso ehkä vain maasto autojen laakereilla pääsee sellaisiin lukemiin., jos nyky auto on suunniteltu kestämään 100tkm .
edellinen pyörän laakerin vaihdoin 80tkm ajettuun ooppeliin.
laakereiden kestävyys on ongelma tavallisissa henkilöautoissa.
Aikaisempi laakerinkestoikä kirjoitukseni tuohon viittasikin. Isosta otannasta löytyy laakerointi joka hajoaa heti. Aktiivinen laakeriäänien tarkkailu paljastaisi varhaisessa vaiheessa vierintäelin ym. rikot jotka johtavat laakerin tuhoon, mutta vastahan autotehtaat on lisänneet rengaspaine anturoinnin uusiin häristimiin.

Toki kestoikään vaikuttaa hyvissäkin laakereissa, laakeroinneissa oleellisesti mm. iskumaiset kuormitukset, rasvan riittävä määrä ja epäpuhtaudet voiteluaineissa. 300tkm kestoikä oli jossakin SKF:n laakeriluettelossa annettu henkilöautoille (ohjeelliseksi) laskennalliseksi kestoiäksi oletan ja väitän, että täyskevennetyissä esikiristetyissä kartiorullalaakeroinneissa (Eli se ainut oikea laakerointi ) kestoikä on lähempänä raskaan kaluston vaatimuksia.

Surullisia kilometrejä. Taidan pysyä tutuissa laadukkaissa (Yli 30 vuotiaissa )vaunuissa.
Laatua on optimoitu kulutusyhteiskunnan vaatimusten mukaan. Pitää saada äkkiä romutettavaa

Eikös Kahdeksankymmentä luvun Volkkareilla ja Trabanteilla päästelty satatuhatta km? Ei ole kaikki muutokset edistystä.

Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 08.04.2015 17:13
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rajat kiinni ja äkkiä!! Lars Society 3 09.02.2016 19:31
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... Korpikumpu Chit-Chat 16 19.12.2009 20:38
LJ 70 rengasmuutoksen paperit PikkuPeikko Tekniikka & Jutustelu 5 06.02.2008 06:49
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 25 09.07.2007 10:34


Sivu luotu: 19:35 (GMT +2).