![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tietämättä otteeseen merkittyä käyttötarkoitusta, muista että tyhjällä kuorkilla ajelu ei oo kaikkien mieleen (pelkkänä alustana käyttö siis)
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuohon tulee asiallinen kappaletavaralava päälle mutta ensin pitää saada mitat määrittelevä tekijä eli nosturi halliin mitattavaksi. Mittaan ja teen 3d-mallit autosta sekä nosturista jolloin niiden keskenään naittaminen on 'helppoa'. Liikkuvat palikat ovat siinä että nosturi tulee irroitettavaksi, kuvittelen pudottavani nosturin kiinnitystason mahdollisimman alas ja lava olisi kuitenkin mainiota saada pois nostettavaksi. Ja koko kompleksi pitää saada päälirakentajan hyväksymäksi (Tässä kohtaa se 3d tulee arvoon arvaamattomaan). Lavamestari sanoi kyllä että on projektina sellainen että voi mielellään konsultoida vaikken heiltä mitään ostaisikaan. ![]() Todennäköisesti lavan pohjaan u-palkit rungoksi avoin osa alaspäin niin että ne makaavat runkoaisojen päällä olevan tuppisovitteen apurungon päällä. Nousee vain luokkaa sentin ja asiallinen kiinnitysmekanismi on ns. tehtävissä. - |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pieni punainen kuorma-auto ilman kopperoa. Kävin peruuttelemassa lumikasan päälle hahmottaakseni takajousituksen toimintaa. Jota ei siis käytännössä ole. Syyllinen löytynee taka-akselin takana olevasta kallistuksenvakaajasta jonka veikkaan johtavan myös kivikovaan kyytiin. Sinällään loogista. Toiselle takapyörälle tuleva töyssy välittyy vakaajan kautta toiselle puolelle ja vetää perää molemmilta puolilta alas.
Vakaaja: Kuvassa MANVW-kilven ja renkaan välissä oleva korvake josta taakit alas akselista taaksepäin olevaan u:n muotoiseen vakaajatankoon. Täytyypä katsoa löytyisikö sujuvaa konstia vakaajan toisen yhdystangon tarpeenmukaiseen irroittamiseen. Tällöin vakaaja kulkisi nätisti ripustettuna mukana ja olisi tarvittaessa otettavissa käyttöön jos tekee mieli pin point precision kaarreajoa. ![]() No onhan siitä parempikin kuva. Hyvä että on tuo kuva olemassa sillä en komeronirrotustohkeissani hoksannut mitata miten paljon alempana auto kulki kuorma päällä. Tuossa on vielä koppi päällä ja pohjaanlyöntikumiin oleva matka näkyvissä. - |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onha orvon näköinen ilman koppii
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joutaako Sulta ne siniset kuvut koneikkoineen mulle?
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuo 95 kNm, ts 9,5 tonnimetrin nosturi? Paljonkohan yli tonnin mahtaa painaa?
Ei tosiaan olisi mitään mieltä laittaa sitä hytin taakse, kun sitten sun auton kokonaispainolla kantavuus olisi sen lisäksi aina alle kaksi tonnia. Etuakselimassakin saattaisi olla täynnä jo tuolla. Siispä alkuperäisen suunnitelman mukaan taakse ja helposti irroitettavaksi! Laitappa kuvia, kun nosturin kiinnityksen runko piirreltynä. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Totta. Lava jää hieman nihkeän mittaiseksi mutta se on nieltävissä. Nosturi painaa sen puolitoista tonnia. Lohtua antaa se että on noita isompiakin laitettu kuten kuvissa alla. ![]() ![]() ![]() Kaveri keksi konstin vietereiden ja kantavuuden toteamiseksi. Pajalla on kolmen tonnin painoinen teräskuula jolla saa nosturin ja koukkuvaa'an avulla painotettua runkoa halutulla kuormalla ja halutusta paikasta. Takaylitystä ei ole akselilta kuin tarkka metri mutta kolmella tonnilla voi simuloida hieman vipuvarttakin joten näkee miten keula kevenee. Otin tänään rungosta hieman mittoja. Äkkiseltään näyttäisi siltä että jos nosturin saa pudotettua edes runkoaisojen tasalle, tukijaloille jää liki 40cm iskua reserviin maakosketuksen jälkeen. Ei siis tarvi rakennella mitään jatkovirityksiä. Laitoin pari kuvaa. Todellisessa muodossa ei ole kuin runkoaisat ja niissä olevat päälirakenteiden kiinnikkeet. Nosturi on mittojensa (Kiinnityspisteet ja äärimitat) puolesta kuvassa. Luulisi pysyvän pystyssä ainakin takasektoriin jos auton voisi olettaa painavan sen nelisen tonnia: Nosturi tulee ilmeisesti loppuviikosta. Kävin Kotkasta Turussa ajelemassa terveisiä. Lähdin toiverikkaasti 'hakemaan' nosturia lava-LT:llä jossa kantavuus oli nippa nappa siinä ja siinä. Ulkomittojen ja painopisteen mallailu mielessä on kuitenkin eri asia kuin paikan päällä suoritettu mulkaisu ja instant riskianalyysi. Jäi sinne. Suvannon kaveri ei kuljetuskaluston selvittyä edes kysellyt mielipiteitä vaan alkoi suoraan järjestämään rahtia. ![]() Pesin auton kuumavesipesurilla. Miellyttää jollain perverssillä tavalla kun vuosien saatossa pumpatun vaseliinin alta paljastuu käytännössä uutta pintaa. Oikeaa ruostetta löytyi pohjaanlyöntikumien kannakkeiden kupeista. Nyt täytyy kiireen vilkkaa sotkea se uudestaan rasvalla että pysyy hyvänä. ![]() Riittääkö se +1000Nm yhtään mihinkään? ![]() - |
#8
|
|||
|
|||
![]() Ei heru. ![]() - |
![]() |
Luokat |
man 8.136 fae |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|