Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.03.2015, 20:06
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.03.2015, 21:29
lantikka:n Avatar
lantikka lantikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.01.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 1.181
Perusasetus

ASiaa! Hyvä sä ja kuveja rojektista kun etenee. Onko jo koppiaihioo, vai siis nosturihan nyt olikin se keikka
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.03.2015, 22:06
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Multa kanssa tuommoinen!

Mä muuten just kotiuduin siltä hankintamatkalta, mistä oli puhetta, kun MANneja ihmeteltiin ja vähän toista sepitettiinkin. N2G, 6,7l, 400 hv, 1085 Nm...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.03.2015, 22:09
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Noihin alkuperäisiin renkaisiinhan saa lisää sen 10% kuitenkin, jos se sääntö jo voimassa. Siis 105 mm noin. Mikäs se Samin auton rengaskoko olikaan ja mahtuisiko se siihen..?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.03.2015, 22:41
Pergolaattori Pergolaattori ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.02.15
Sijainti: Hamina
Viestit: 33
Perusasetus

Otin kopperon pois. Autosta tuli urheiluauto yhdellä kertaa. Epämukava ajaa ja rakettimaisen nopea. Kiekaisee moottoritiellä punarajalle suorastaan silmänräpäyksessä eikä perä todennäköisesti jousta lainkaan.



-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.03.2015, 22:46
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tietämättä otteeseen merkittyä käyttötarkoitusta, muista että tyhjällä kuorkilla ajelu ei oo kaikkien mieleen (pelkkänä alustana käyttö siis)
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.03.2015, 08:48
Pergolaattori Pergolaattori ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.02.15
Sijainti: Hamina
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Tietämättä otteeseen merkittyä käyttötarkoitusta, muista että tyhjällä kuorkilla ajelu ei oo kaikkien mieleen (pelkkänä alustana käyttö siis)
Soittelin aikanaan katsastuskonttorille suunnitelmasta ja sanoi sielläkin etteivät pelkät runkoaisat täytä päälirakennevaatimuksia. Tässä tapauksessa ei ole edes lokasuojia tai alleajosuojia. Pelkkää avointa, vinhasti pyörivää kumia ja rautaa. Päälirakenne on korjauksessa. Siirtoajoa.

Tuohon tulee asiallinen kappaletavaralava päälle mutta ensin pitää saada mitat määrittelevä tekijä eli nosturi halliin mitattavaksi. Mittaan ja teen 3d-mallit autosta sekä nosturista jolloin niiden keskenään naittaminen on 'helppoa'. Liikkuvat palikat ovat siinä että nosturi tulee irroitettavaksi, kuvittelen pudottavani nosturin kiinnitystason mahdollisimman alas ja lava olisi kuitenkin mainiota saada pois nostettavaksi. Ja koko kompleksi pitää saada päälirakentajan hyväksymäksi (Tässä kohtaa se 3d tulee arvoon arvaamattomaan). Lavamestari sanoi kyllä että on projektina sellainen että voi mielellään konsultoida vaikken heiltä mitään ostaisikaan.
Todennäköisesti lavan pohjaan u-palkit rungoksi avoin osa alaspäin niin että ne makaavat runkoaisojen päällä olevan tuppisovitteen apurungon päällä. Nousee vain luokkaa sentin ja asiallinen kiinnitysmekanismi on ns. tehtävissä.


-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.03.2015, 14:50
Pergolaattori Pergolaattori ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.02.15
Sijainti: Hamina
Viestit: 33
Perusasetus

Pieni punainen kuorma-auto ilman kopperoa. Kävin peruuttelemassa lumikasan päälle hahmottaakseni takajousituksen toimintaa. Jota ei siis käytännössä ole. Syyllinen löytynee taka-akselin takana olevasta kallistuksenvakaajasta jonka veikkaan johtavan myös kivikovaan kyytiin. Sinällään loogista. Toiselle takapyörälle tuleva töyssy välittyy vakaajan kautta toiselle puolelle ja vetää perää molemmilta puolilta alas.

Vakaaja: Kuvassa MANVW-kilven ja renkaan välissä oleva korvake josta taakit alas akselista taaksepäin olevaan u:n muotoiseen vakaajatankoon. Täytyypä katsoa löytyisikö sujuvaa konstia vakaajan toisen yhdystangon tarpeenmukaiseen irroittamiseen. Tällöin vakaaja kulkisi nätisti ripustettuna mukana ja olisi tarvittaessa otettavissa käyttöön jos tekee mieli pin point precision kaarreajoa.




No onhan siitä parempikin kuva. Hyvä että on tuo kuva olemassa sillä en komeronirrotustohkeissani hoksannut mitata miten paljon alempana auto kulki kuorma päällä. Tuossa on vielä koppi päällä ja pohjaanlyöntikumiin oleva matka näkyvissä.




-
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
man 8.136 fae


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:14 (GMT +2).