![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Se auton omapainohan ratkaisee..jäänee kahden tonnin alapuolelle(?) Jos ajattelisi auton painox2 niin vähintään 8000 lbs vinssiä Laitoin yvtäkin
__________________
http://www.cfline.fi/ |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Osaisko joku summata sähkö vs mekaaninen vs hydraalinen vinssien edut ja haitat?
Itse tuossa pähkäillyt asiaa lähinnä sähkö vs hydraalinen... ja on tuo mekaaninenkin välillä pyörinyt mielessä... mutta... Itsellä käyttökokemusta vain noista sähkövinsseistä ja niistäkin lähinnä sellaisista jotka joku on jo valmiiksi asentanut, eli asennus kokemus puuttuu noiden osalta täysin. Jotain tälläistä oon miettinyt. Meneekö kuin pahasti metsään ja kuinka paljon löytyy lisättävää? Sähkö: +helpoin toteuttaa? +halvin? -vaatii tarpeeksi akustoa ja laturia Mekaaninen: -vaatii ulosoton -vaatii akseliston -painava? Hydraalinen: -vaatii hydraaliikka koneiston -kallis toteuttaa? -painava? +hydraaliikkaa voi käyttää muissakin lisälaitteissa (esim. lumiaura) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mekaanisesta vinssistä viel sen verran että, erilaisissa autoissa on erilainen ulosotto. Esim patrollissa erilainen ulosotton kuin cruiserissa. Patrolissa vinssi lähtee pyörii kun nostaa kytkimen ja kaasulla määräät sen miten kovasti vinssi vetää ja vaihteella miten kovasti renkaat pyörii. Mutta cruiserissa eri päin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sähköpumppuja saa kyllä, ihan vinssikäyttöön, mutta ovatkin sitten ihan hätätilanteeseen ja teho/nopeus voi olla alhainen. Lisäksi kustannuksia tulee asennuksista ja letkuista.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
+Ei lopu voima eikä sähkö kesken.
+Yksinkertasta tekniikkaa, vikaantumiskohdat vähissä. -Varakuljettajien koulutus työläämpää kuin sähkövinssillisellä autolla, kolmen kahvan (jakis, ulosotto, vaihde) kanssa ei pärjää tosta vaan. - Ei pysty avittamaan varovasti renkailla kuten sähkövinssillä, se on joko kaikki tai ei mitään. Omassa oli mekaaninen kun sen ostin ja se saa olla siinä niin kauan kunnes hajoaa, sitten sähköinen.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ Viimeksi muokannut Krisse : 04.03.2015 17:28 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Minun mielestä myös auton kuorma jää vinssin vedettäväksi. Eikö?
Auton omapaino on noin 2100 kiloa, eli noin 4600 paunaa. Auton kokonaispaino on noin 2800 kiloa, eli noin 6200 paunaa. Kerrottuna kahdella nämä tekevät n. 4200kg/9200lbs ja 5600kg/12300lbs. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
vaan ku nuissa vinsseissä on niin erilaisia ja eritasosia, nimenomaan kiinan virveleissä. jotkut "merkit" on ihan jees vetosia, toiset on täyttä paskaa, melkein varmin on kysellä kellä ollu käytössä ja sen mukaan sitten valita merkkiä ja mallia. toisessa lukee kupeessa 17000lbs ja vetää saman kun toisen merkin 9500lbs, eli kannattaa hiukan jutustella tuttavapiirin kanssa, että minkä sinne keulalle lykkää.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
..ja jos ostaa kiinan-vinssin:
* heti kun ottaa sen paketista ulos, se kannattaa purkaa atomeiksi, putsata kovettuneesta hunajannäköisestä töhnästä (kiinalaisten käsitys voiteluaineesta?), ja laittaa tilalle sopivan notkeaa laadukasta vaseliinia. Vaikuttaa oleellisesti laitteen kestävyyteen ja käytettävyyteen. Varsinkin talvipakkasilla tahtoo olla orkkisrasvojen kanssa aikalailla mahdotonta vetää narua/ vaijeria ulos omin käsin; pakko ajaa moottorilla ulos. Itse suosin narua, vaijeri oli aikansa rummulla, mutta muutaman katkenneen säikeen ja nahkahanskasta läpitulleen säikeen pään jälkeen vaihtui naruun, Narua ei ole tarvinnut katua. Paljon mukavampi ja turvallisempi käsitellä, ja painoakin lähtee auton keulalta jonkin verran pois verrattuna vaijeriin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Toivonkin, että kaikki jakaisivat kokemuksia omasta vinssistä.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Eikös 4x4 maailma tehnyt tai ainakin piti tehdä (sähkö?)vinsseistä testiä? Onko mennyt minulta lehti ohi vai onko se ehkä tässä jo lähes legendaarisessa tulevassa lehdessä?
__________________
RASOR |
#12
|
||||
|
||||
![]()
YJ Jeepissä vuosia vanha 8000 lbs kiinavinssi, olisko 2007-2009 vuodelta.
Kerran räjähti magneetit moottorista, meni takuuseean. Muuten toiminut moitteetta kunhan äänien kasvaessa on vaihtanut rattaille uutta vaseliinia.
__________________
Joop |
![]() |
Luokat |
vinssi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään vinssi | TERO79 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.01.2014 15:51 |
Ostettu vinssi | jaapan | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 12.09.2009 08:33 |
Myydään warn vinssi puskuri+tabor 9k vinssi | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.09.2008 20:51 |
O: Defenderiin vinssi puskuri ja/tai vinssi | Td5 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.01.2006 17:12 |
Vinssi suzukiin!!?? Nyt vinssi kiinni ja kuvia. | Zamppa | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 16.12.2005 23:14 |