![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() On montaa tapaa lähestyä asiaa.... Ja monta eri tarvetta.
Lainaus:
![]() Ja jos vielä vanha suzuki, ja suuruusluokkaa 40 Ah akku ja 40A laturi, niin suzuki kiittää... Ja sitten tuo vetovoima, Toyotan mekaaniselle, siis bj ja hj:n oskkikselle, ilmoitetaan vuosimallista riippuen muistaakseni 1500- 1800 kg, toki reilusti yli 2000kg painavissa harraste/offiautoissa vinssiä on yleensä "optimoitu", siis vaihdettu järeämpää sokkaa, vaikka halpakaupan pulttihyllystä 5e/kg. Ja minun nimimerkin bj:ssä ei ole sokkaa ollenkaan, 10mm Torninosturin vaijeri muodostaa viimmeisen "sulakkeen", jos kuskin penkillä ei olla tilanteen tasalla. Tuohon hodariin (toyota hdj-80, omapaino vajaa 2500kg, ja mekaaniset tasauspyörästön lukot x3) olen muutaman kerran miettinyt vinssiä, ja 6500-9500 lbs olisi sopivan kokoinen asennettavaksi siirrettäväksi, ja "vakio" akut 2x 100 Ah, ja pikkasen riskimpi laturi (nyt 120A, vakio 80A) jaksaisi toimittaa sähköä vaikka pikkasen pitempäänkin vinssaukseen. Ja sitten ehdoton varuste on ns. Pylpyrä/Taittopyörä, sillä saa voiman tuplattua, mutta nopeus tietysti pienempi, kuin tuplasti riskimmissä yleensä. Ja tuo hodari ei ole varsinainen offiauto, mutta tottunut huonoihin teihin/ ja jopa ulkoiluun teiden ulkopuolella, ja huomattavan usein perässä jonkin sortin kärry. Muutaman kerran olen jäänyt hodarilla kiinni, ja aina olisi lähtenyt toimivalla 6500 lbs vinssillä irti, toki pari kertaa olen jäänyt kiinni semmoiseen paikkaan, että edes 100 metrin vaijeri ei olisi yltänyt mihinkään, mistä olisi saanut/uskaltanut ottaa kiinni. Vajaa tunti lapiointia/tunkkailua tms on aina riittänyt.... Ja minä laittasin tuon vinssin vaijerilla, vaikka raskaampi ja hankalampi käsitellä, mutta satunnaisessa käytössä tuo naru voi hapertua auringon valossa huomattavan vähällä käytöllä. toki vaijeri ruostuu, mutta sitä voi hidastaa öljyämällä...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos halpaa vinssiä ostat, niin mielummin liian iso kuin liian pieni. Pienellä laturilla ja akulla pärjää kyllä, kun ei ole kiire.
13000 lbs kiinan vinssi oli pajerossa hyvä peli, eikä ollut kallis.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Luokat |
vinssi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään vinssi | TERO79 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.01.2014 15:51 |
Ostettu vinssi | jaapan | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 12.09.2009 08:33 |
Myydään warn vinssi puskuri+tabor 9k vinssi | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.09.2008 20:51 |
O: Defenderiin vinssi puskuri ja/tai vinssi | Td5 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.01.2006 17:12 |
Vinssi suzukiin!!?? Nyt vinssi kiinni ja kuvia. | Zamppa | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 16.12.2005 23:14 |