![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Takuuehdoissa puhutaan vaan osien vaihtamisesta merkkikohtaisiin, no periaatteessa kyseessä ei ole osien -vaihto-, jos oikein saivarrellaan. Toinen pykälä on, että auton käyttötarkoitus ei saa muuttua siitä, mitä rekisteriotteessa sanotaan. Henkilöautohan se on edelleen niinkun papereissa seisoo, oli siinä vinssi tahi ei ![]() Taidan ottaa ihan yhteyttä maahantuojaan, vaikka luulenkin saavani sieltä ympäripyöreän juuei vastaukseksi... Takuuta on kuitenkin puolet jäljellä ja meikäläisen tuurilla koko auto hajoaa atomeiksi ja takuu kattaisi sen, mutta kun selviää että siinä on se fakin vinssi, niin ne nauraa paskasesti ja sanoo että kikkeliskokkelis, mitäs läksit. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä oli edellinen kärry Jimny, jonka ostin uutena. Pari vuotta jaksoin ajella ilman isompia modauksia. Sitten tulinkin korotus, ARB:in puskuri + vinssi. Mietin noita takuujuttuja lähinnä korotukseen liittyen mutta ajattelin etteivät koko auton takuuta voi evätä muutoksien takia. Tietenkin esim jos jotain sähköongelmia tulee voivat syyttää vinssiä. Eihän se vinssi auton käyttötarkoitusta muuta. Korkeintaan laajentaa
![]() Voi olla melko ympäripyöreitä tosiaan maahantuojan vastaukset. Itse en tainnut edes kysellä. Tuo ARB:in puskuri + vinssiyhdistelmä oli muuten sen verran painava että piti päivittää jousitusta. Normaalien EMUn +2" korotusjousien tilalle vaihdoin saman sarjan diesel-jimppaan tarkoitetut jouset. Näillä keula oli sopivan jämäkkä. Yllättävän paljon vaikuttaa tuo +70-80kg runkoaisojen päässä noin kevyessä kärryssä. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kannattaa kysyä mihin auton edustajan mukaan vinssistä kohdistuvat voimat pitäisi ohjata, eli miten vinssi kiinnitetään. Jos vedät sen poppareilla kiinni etusälekköön, niin ei taida olla takuun asia korjata sitä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mitä muita laatumerkkejä on kuin Warn?
Yhdellä warn:n sivuilla (http://www.gowarn.com/#warn-winches) mainitaan, että hydraulinen vinssi voisi ottaa voiman ohjaustehostimen pumpulta. Onko kellään moista järjestelmää. Olen itse kuvitellut, että voiman tuottamiseen tarvittaisiin erillinen pumppu koneikkoineen. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Itellä ollut aina warnin taboria, tommoseen satunnaiseen offaamis käyttöön.
2kpl 9000lbs ja nyt on 12.000lbs, warnin langattomalla kauko-ohjaimella joka muuten erinomaisen toimiva laite. Noihin olen aina pistänyt vähän lisää rasvaa sisäään. Tässä viimesessä on köysi ja kyllä se mielestäni on tätä päivää. Itse suosin vinssin ylimitoittamista jollon luullakseni kestoikä paranee kun vinssi ei puurra kokoajan viimesillään. Ja tuo mainittu 2x autonpaino, olen kuullut version että akseleita myöten suossa niin tuo 2x omapaino ja ovenalareunoja myöten niin tarve onkin jo 3x. Joku oli laittanut susukiin 12.000lbs se on ainakin semmonen että vinssi ei joudu kokoajan puurtamaan äärirajoilla. Varmaan mitä halvempi vinssi on sitä pidempi on kesto kun on ylimitoitettu. Eihän nuo warnin taborit mitään nopeita ole mutta vauhti riittää mun safari leikkeihin. Ja aina toiminut 100% luotettavasti mitä pidän tärkeenä että vinssi toimii kun pitää.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Se nyt on ihan selvä, että takuu ei muutenkaan korvaa mitään vinssiin liittyvääkään, kun se ei autoon aluperin kuulu. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tässä hyvä esitys vinssausvoimista: http://www.hasoy.com/uploads/pdf/Vinkkeja.pdf
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Lainaanpa tätä ketjua, kun sivuaa aihetta...
Ajatuksena olis tehdä G-Mersuun takapuskuri 160X160 palkista. Ja pitäis upottaa vinssi sen palkin sisään. Mutta löytyykö mistään riittävän järeää vinssiä joka mahtuis tuommoseen palkkiin? Sisämitat aika tarkalleen 148x148 mm. Etuvinssiä käytin viimevuonna kolmesti, takavinssia tarvii varmaan puolet harvemmin ja oikein pahassa paikassa voin käyttää pylpyrää joten ihan hirveitä vetovoimia ei tarvitse. Eikä tarttis olla mahoton kalliskaan. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tuohon 148x148 kokoon ei taida löytyä kuin mönkkärivinssejän 2040 kg isoimmillaan.Isommissa vinsseissä aika standardi leveys 160mm,periaatteessa moottori ja vaihteisto mahtus vähän pienempäänki tilaan mutta rummun päätylaipat on noin 157-158mm
__________________
http://www.cfline.fi/ |
![]() |
Luokat |
vinssi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään vinssi | TERO79 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.01.2014 15:51 |
Ostettu vinssi | jaapan | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 12.09.2009 08:33 |
Myydään warn vinssi puskuri+tabor 9k vinssi | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.09.2008 20:51 |
O: Defenderiin vinssi puskuri ja/tai vinssi | Td5 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.01.2006 17:12 |
Vinssi suzukiin!!?? Nyt vinssi kiinni ja kuvia. | Zamppa | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 16.12.2005 23:14 |