Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2015, 10:29
Mikael73 Mikael73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 409
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HighCetane Näytä viesti
Kertokaapa ensivinssin hankkijalle vähän vinkkejä.

Paljonko vinssissä tarvitsee olla vetovoimaa? Itse kuvittelisin, että se on jossain suhteessa auton painoon?

Mitkä vinssimerkit ovat laadukkaita, huonoja ja hyviä hintalaatu suhteeltaan? Mistä liikkeistä kannattaa ostaa? Kotimaasta vai ulkomailta?

Onko vaijeri parempi kuin naru vai päin vastoin?

Onko vinssausnopeudella merkitystä harrastelijalle? Nopea vai hidas?

Jotain muuta?
Ajattelisin kyllä sen vetovoiman suhteessa auton painoon (ja kuinka syvälle sen auton sitten upottaa..)
Vinssimerkeistä ei ole henk.koht kokemusta kuin Runvasta ja positiivisesti yllättyen ei noissa juuri ongelmia ole ollut (kaukkareita lukuunottamatta)
Suosittelen tietysti kotimaista liikettä ,ainakin siinä mielessä että
varaosia ja neuvoja saa heti hyllystä.En kyllä osaa sanoa paljonko se sästö olisi ulkomailta..
Jos käyttöä on vähänlaisesti(sama itsellä)pitäytyisin vaijerissa niin on huoltovapaa.Naru tuli kyllä itselle vaihdettua,pitää nyt sitten muistaa pitää suht puhtaana ja auringoltakin suojassa.Onhan se naru toki kevyempi,turvallisempi jopa kestävämpikin(?)
Vinssaus nopeudella ei varmaan niin merkitystä jos ei tosissaan kilpaile,itselläkin hidas vinssi(ihan syystä että nopea malli haukkaa virtaa enemmän,pitäs päivittää laturia,kaapelointeja,jne)
Tällaisia mietteitä..asennuksessa kannattaa sitten olla huolellinen,on nähty että vinssi on repäissyt huonosti hitsatun petin irti,tai huonokierteiset pultit pettäneet..samoin kaapelit kiristää kunnolla ettei lyö tulta ja kipinää

__________________
http://www.cfline.fi/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2015, 19:22
hlvetinamatööri hlvetinamatööri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.03.15
Sijainti: missä milloinkin
Viestit: 10
Perusasetus

Onko kenelläkään tietoa miten käy, jos uudessa autossa on vielä tehdastakuuta jäljellä ja siihen laittaa vinssin? Periaatteessa vinssi ei vaikuta auton ajettavuuten eikä turvallisuuteen tieliikennekäyttöä ajatellen, mutta kiinteästihän se tulee kuitenkin runkoon, joten onko se morjesta takuulle sitten?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.03.2015, 18:32
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hlvetinamatööri Näytä viesti
Onko kenelläkään tietoa miten käy, jos uudessa autossa on vielä tehdastakuuta jäljellä ja siihen laittaa vinssin? Periaatteessa vinssi ei vaikuta auton ajettavuuten eikä turvallisuuteen tieliikennekäyttöä ajatellen, mutta kiinteästihän se tulee kuitenkin runkoon, joten onko se morjesta takuulle sitten?
Kannattaa lukea kyseisen auton takuuehdot mutta ei se pelkkä vinssi takuuta ainakaan kokonaan lopeta. Toki jos autosta sippaa sähkövehkeet niin kyllähän maahantuoja kiinnittää huomion vinssiin ja sen käytön mahdollisesti aiheuttamiin vaurioihin autossa. Takuut ei usein korvaa kisakäytössä tulleita vaurioita, miten mahtaa olla maastossa ajon kanssa ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.03.2015, 18:02
hlvetinamatööri hlvetinamatööri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.03.15
Sijainti: missä milloinkin
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Kannattaa lukea kyseisen auton takuuehdot mutta ei se pelkkä vinssi takuuta ainakaan kokonaan lopeta. Toki jos autosta sippaa sähkövehkeet niin kyllähän maahantuoja kiinnittää huomion vinssiin ja sen käytön mahdollisesti aiheuttamiin vaurioihin autossa. Takuut ei usein korvaa kisakäytössä tulleita vaurioita, miten mahtaa olla maastossa ajon kanssa ?
Kyseessä on uudehko Jimny, jota valmistajakin kehuu "offroad legendana" tosin se varmaan tarkoittaa heidän mielestään jotain mökkitien ajamista, että sitten kun selviää että joku prkele on ajanut sillä metsässä niin on piru irti...
Takuuehdoissa puhutaan vaan osien vaihtamisesta merkkikohtaisiin, no periaatteessa kyseessä ei ole osien -vaihto-, jos oikein saivarrellaan. Toinen pykälä on, että auton käyttötarkoitus ei saa muuttua siitä, mitä rekisteriotteessa sanotaan. Henkilöautohan se on edelleen niinkun papereissa seisoo, oli siinä vinssi tahi ei
Taidan ottaa ihan yhteyttä maahantuojaan, vaikka luulenkin saavani sieltä ympäripyöreän juuei vastaukseksi... Takuuta on kuitenkin puolet jäljellä ja meikäläisen tuurilla koko auto hajoaa atomeiksi ja takuu kattaisi sen, mutta kun selviää että siinä on se fakin vinssi, niin ne nauraa paskasesti ja sanoo että kikkeliskokkelis, mitäs läksit.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.03.2015, 18:51
jkoiv jkoiv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.04.10
Sijainti: La
Viestit: 21
Perusasetus

Itsellä oli edellinen kärry Jimny, jonka ostin uutena. Pari vuotta jaksoin ajella ilman isompia modauksia. Sitten tulinkin korotus, ARB:in puskuri + vinssi. Mietin noita takuujuttuja lähinnä korotukseen liittyen mutta ajattelin etteivät koko auton takuuta voi evätä muutoksien takia. Tietenkin esim jos jotain sähköongelmia tulee voivat syyttää vinssiä. Eihän se vinssi auton käyttötarkoitusta muuta. Korkeintaan laajentaa

Voi olla melko ympäripyöreitä tosiaan maahantuojan vastaukset. Itse en tainnut edes kysellä.

Tuo ARB:in puskuri + vinssiyhdistelmä oli muuten sen verran painava että piti päivittää jousitusta. Normaalien EMUn +2" korotusjousien tilalle vaihdoin saman sarjan diesel-jimppaan tarkoitetut jouset. Näillä keula oli sopivan jämäkkä. Yllättävän paljon vaikuttaa tuo +70-80kg runkoaisojen päässä noin kevyessä kärryssä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2015, 19:19
HighCetane:n Avatar
HighCetane HighCetane ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 55
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hlvetinamatööri Näytä viesti
Kyseessä on uudehko Jimny, jota valmistajakin kehuu "offroad legendana"
Kannattaa säästää kaikki tuon tapainen mainosmateriaali.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hlvetinamatööri Näytä viesti
Taidan ottaa ihan yhteyttä maahantuojaan...
Kannattaa kysyä mihin auton edustajan mukaan vinssistä kohdistuvat voimat pitäisi ohjata, eli miten vinssi kiinnitetään. Jos vedät sen poppareilla kiinni etusälekköön, niin ei taida olla takuun asia korjata sitä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2015, 19:24
HighCetane:n Avatar
HighCetane HighCetane ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 55
Perusasetus

Mitä muita laatumerkkejä on kuin Warn?

Yhdellä warn:n sivuilla (http://www.gowarn.com/#warn-winches) mainitaan, että hydraulinen vinssi voisi ottaa voiman ohjaustehostimen pumpulta. Onko kellään moista järjestelmää. Olen itse kuvitellut, että voiman tuottamiseen tarvittaisiin erillinen pumppu koneikkoineen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2015, 07:01
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Itellä ollut aina warnin taboria, tommoseen satunnaiseen offaamis käyttöön.
2kpl 9000lbs ja nyt on 12.000lbs, warnin langattomalla kauko-ohjaimella joka muuten erinomaisen toimiva laite.
Noihin olen aina pistänyt vähän lisää rasvaa sisäään.
Tässä viimesessä on köysi ja kyllä se mielestäni on tätä päivää.

Itse suosin vinssin ylimitoittamista jollon luullakseni kestoikä paranee kun vinssi ei puurra kokoajan viimesillään.
Ja tuo mainittu 2x autonpaino, olen kuullut version että akseleita myöten suossa niin tuo 2x omapaino ja ovenalareunoja myöten niin tarve onkin jo 3x.
Joku oli laittanut susukiin 12.000lbs se on ainakin semmonen että vinssi ei joudu kokoajan puurtamaan äärirajoilla.
Varmaan mitä halvempi vinssi on sitä pidempi on kesto kun on ylimitoitettu.

Eihän nuo warnin taborit mitään nopeita ole mutta vauhti riittää mun safari leikkeihin.
Ja aina toiminut 100% luotettavasti mitä pidän tärkeenä että vinssi toimii kun pitää.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.03.2015, 20:08
hlvetinamatööri hlvetinamatööri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.03.15
Sijainti: missä milloinkin
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HighCetane Näytä viesti
Kannattaa säästää kaikki tuon tapainen mainosmateriaali.

Kannattaa kysyä mihin auton edustajan mukaan vinssistä kohdistuvat voimat pitäisi ohjata, eli miten vinssi kiinnitetään. Jos vedät sen poppareilla kiinni etusälekköön, niin ei taida olla takuun asia korjata sitä.
Sellähän se seisoo Suzukin kotisivuilla kaikkien näkösällä

Se nyt on ihan selvä, että takuu ei muutenkaan korvaa mitään vinssiin liittyvääkään, kun se ei autoon aluperin kuulu.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.03.2015, 00:57
HighCetane:n Avatar
HighCetane HighCetane ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 55
Post

Tässä hyvä esitys vinssausvoimista: http://www.hasoy.com/uploads/pdf/Vinkkeja.pdf
Attached Files
File Type: pdf Vinkkeja.pdf‎ (476,5 Kt, 688 lukua)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.03.2015, 20:01
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikael73 Näytä viesti
Ajattelisin kyllä sen vetovoiman suhteessa auton painoon (ja kuinka syvälle sen auton sitten upottaa..)
Vinssimerkeistä ei ole henk.koht kokemusta kuin Runvasta ja positiivisesti yllättyen ei noissa juuri ongelmia ole ollut (kaukkareita lukuunottamatta)
Suosittelen tietysti kotimaista liikettä ,ainakin siinä mielessä että
varaosia ja neuvoja saa heti hyllystä.En kyllä osaa sanoa paljonko se sästö olisi ulkomailta..
Jos käyttöä on vähänlaisesti(sama itsellä)pitäytyisin vaijerissa niin on huoltovapaa.Naru tuli kyllä itselle vaihdettua,pitää nyt sitten muistaa pitää suht puhtaana ja auringoltakin suojassa.Onhan se naru toki kevyempi,turvallisempi jopa kestävämpikin(?)
Vinssaus nopeudella ei varmaan niin merkitystä jos ei tosissaan kilpaile,itselläkin hidas vinssi(ihan syystä että nopea malli haukkaa virtaa enemmän,pitäs päivittää laturia,kaapelointeja,jne)
Tällaisia mietteitä..asennuksessa kannattaa sitten olla huolellinen,on nähty että vinssi on repäissyt huonosti hitsatun petin irti,tai huonokierteiset pultit pettäneet..samoin kaapelit kiristää kunnolla ettei lyö tulta ja kipinää

Tässä on hyvin kiteytetty koko asia,Sen turhia liirumlaarumeja!

Turvalliseen käyttöön kannattaa perehtyä myös,Niin pysyy ukko/auto kunnossa!
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
vinssi


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään vinssi TERO79 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.01.2014 15:51
Ostettu vinssi jaapan O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 12.09.2009 08:33
Myydään warn vinssi puskuri+tabor 9k vinssi Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 11.09.2008 20:51
O: Defenderiin vinssi puskuri ja/tai vinssi Td5 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.01.2006 17:12
Vinssi suzukiin!!?? Nyt vinssi kiinni ja kuvia. Zamppa Tekniikka & Jutustelu 30 16.12.2005 23:14


Sivu luotu: 13:03 (GMT +2).