![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
eikun niihin rikkoihin
mut wanhana laasersilmänä mie saan sen kardaanikulman kummiskin vituralleen kun vaihan akselin...
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Niissä ei ole "oikeaa" asentoa, ne saa kohdilleen vain pyöränkulmien säätölaitteessa. Korotetussa autossa epäkeskojen säätövarat todennäköisesti loppuu ja niitä joudutaan hakemaan säädettävistä tukivarsista lisää, jos semmoiset edes on.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ..ja tämä on muutenkin näppärä aparaatti olla olemassa. ![]() Lainaus:
Mittavinkkinä: banjon kannen vastinpinta on suorakulmassa suhteessa pinioniin. Täältä löytyy tarkemmin pinioni- kulman (banjon kannen) ja caster- kulman välisistä suhteista XJ:n HP D30 akselissa ja TJ/ZJ LP D30 akselissa: http://go.jeep-xj.info/HowtoAlignment.htm
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 09.02.2015 21:31 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Niin, no, tuota... Säätö-/mittalaitehan se tuokin on...
Kun laitoin omaani (Grand ZJappa) 3,5" korotuksen ja säädätin kulmat laserilla, niin olipa ilo ajella korkealla maasturilla, joka meni todella suoraan. Tosin vain ensimmäiseen metsäkeikkaan asti .
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Laittaa riittävän vahvat osat, niin auto menee suoraan myös monen vuoden metsäkäytön jälkeen ![]() Kulmat saa itse säädettyä aika hyvin, ja sinänsä paremmin että jos vie laitteeseen ja säädetään tehtaan arvoihin, niin monta kertaa se ajettavuus voi olla aika huono verrattuna omiin "vääriin" säätöihin. Korotettu auto eri offsetillä olevilla vanteilla, isommilla renkailla yms. ei vain yleensä toimi tehtaan arvoilla parhaalla mahdollisella tavalla. Tehtaan arvot on hyvä lähtökohta, mutta pienellä viilauksella monesti saa paremmankin. Toki itse säätäminen vaatii vähän työtä/ aikaa/ vaivannäköä, mutta toimii enemmän kuin hyvin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Mulla vastaava vekotin on Nokian puhelimessa oleva vatupassisovellus.
Näyttää muuten 1° tarkkuudella ja oli iso apu Cherokeen latijousien jatkoriipukkeiden säädössä, eikä maksa mitään. ![]() Mulla piti käyttää GZJ:n kulmat laserissa kun täällä vaadittiin raportti korotuksen leimauksessa. No käytinkin auton sitten varmuudeksi toisella asemalla, jossa sitä ei sitten vaadittukaan! No, suoraan meni kuitenkin.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
| M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
| M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 | |